کد خبر: 131803
A

نماینده مجلس: پیش‌بینی می‌شود جنگ اوکراین تا ۳الی ۴ سال طول بِکشد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی می گوید: روسیه و اوکراین ۳۰ درصد قله دنیا و ۷۰ درصد روغن دنیا را تأمین می‌کنند، ‌ وقتی ۳۰ درصد از قله دنیا دچار چالش شود، قطعاً‌ برای همه دولت‌ها مشکل‌ساز خواهد شد، مثلاً در اوکراین که اکنون جنگ رخ داده و به تبع آن تولیداتی در حوزه گندم و روغن هم صورت نمی‌گیرد.

نماینده مجلس: پیش‌بینی می‌شود جنگ اوکراین تا ۳الی ۴ سال طول بِکشد

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدجواد عسگری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت خشکسالی کشور و همچنین میزان ذخیره گندم گفت: به دلیل اتفاقی که در حوزه خشکسال رخ داد با چالش مواجه شدیم، بر این اساس تصمیم به ایجاد شورای قیمت‌گذاری گرفتیم که مبتنی بر آن گندم وارد شورای قیمت‌گذاری شد و قیمت بسیار منطقی و بین‌المللی برای آن تعیین شد که این مسئله مورد استقبال و رغبت تولیدکنندگان ما قرار گرفت، از طرف دیگر هم فضایی ایجاد کرد تا کسانی که گندم خود را ذخیره کرده بودند با قیمت جدید گندم خود را به دولت بفروشند.

وی اضافه کرد: مسئله دیگر جنگ روسیه و اوکراین است، همانطور که استحضار دارید روسیه و اوکراین ۳۰ درصد قله دنیا و ۷۰ درصد روغن دنیا را تأمین می‌کنند، ‌ وقتی ۳۰ درصد از قله دنیا دچار چالش شود، قطعاً‌ برای همه دولت‌ها مشکل‌ساز خواهد شد، مثلاً در اوکراین که اکنون جنگ رخ داده و به تبع آن تولیداتی در حوزه گندم و روغن هم صورت نمی‌گیرد. حتماً‌ باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود. بر این اساس دولت‌ها ذخایر خود را افزایش می‌دهند، چرا که پیش‌بینی می‌شود جنگ اوکراین و چالش عدم تولید غله تا سه الی چهار سال ادامه پیدا کند.

منبع: از گزارش انا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر