کد خبر: 131804
A

میرسلیم: مردم نگران نباشند، هیچ کمبودی در کشور نداریم/ نباید اجازه دهیم، فضای مجازی مکانی برای آشفتگی ذهن مردم باشد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است: دولت در جریان حذف ارز ترجیحی نیازمند همیاری مردم است. چگونه بدون اطلاع‌رسانی درست به آنان می‌توان همراهی مردم را جلب کرد؟

میرسلیم: مردم نگران نباشند، هیچ کمبودی در کشور نداریم/ نباید اجازه دهیم، فضای مجازی مکانی برای آشفتگی ذهن مردم باشد

به گزارش دیده بان ایران؛ مصطفی میرسلیم با انتقاد از نحوه اطلاع رسانی تیم رسانه‌ای دولت در بدو اجرای حذف ارز ترجیحی اظهار کرد: حذف ارز ترجیحی کار بزرگی است که همه اقتصاددانان و کارشناسان مسائل مالی بر آن تأکید دارند.

وی افزود: ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی وقتی کشور وارد جنگ تحمیلی شد، دشمن سمپاشی برای تضعیف روحیه مردم را آغاز کرد. بنابراین سریعاً ستاد ویژه تبلیغات شکل گرفت تا ذهن مردم را نسبت به مسائل رخ داده روشن و از این طریق تبلیغات مسموم دشمن را خنثی کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: جنگ امروز کشور، اقتصادی است و باید قوی‌تر مقابل جریان‌هایی که مردم را نسبت به عملکرد دلسوزانه کارگزاران بدبین می‌کنند بایستیم.

میرسلیم با تأکید براینکه اطلاعات درباره برنامه‌های اقتصادی باید صریح، دقیق و به موقع در اختیار مردم قرار گیرد، گفت: افکار عمومی باید پیرامون مسائلی که کشور با آن مواجه است، روشن باشد تا عموم مردم برای نقش آفرینی در برنامه‌های بزرگ اقتصادی آمادگی داشته باشند تا طرح به خوبی و با کمترین خسارت اجرا شود.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت در جریان حذف ارز ترجیحی نیازمند همیاری مردم است. چگونه بدون اطلاع‌رسانی درست به آنان می‌توان همراهی مردم را جلب کرد؟

وی با تصریح اینکه اطلاع‌رسانی درباره برنامه‌های دولت باید روانشناسانه و دقیق باشد تا آثار منفی سمپاشی‌های رسانه‌های معاند را خنثی کند، گفت: رسانه‌ها باید پای کار دولت باشند. خوشبختانه در زمینه حذف ارز ترجیحی همدلی خوبی در کشور شکل گرفته و کارشناسان این طرح را از الزامات اصلاحات اقتصادی می‌دانند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: نباید اجازه دهیم، فضای مجازی مکانی برای آشفتگی ذهن مردم باشد، لذا تشکیل ستادی با هدف شفاف‌سازی و اطلاع رسانی برای اجرای طرح‌های اقتصادی دولت ضروری است.

میرسلیم با اشاره به اینکه دولت در این زمینه دست به کار شده بیان کرد: متأسفانه این اقدام باید زودتر صورت می‌گرفت ولی امیدواریم جلوی ضررهای احتمالی را هرچه زودتر بگیرند و مردم را از مجموعه فعالیت‌های دولت آگاه کنند.

وی خطاب به مردم اظهار کرد: هیچ کمبودی در کشور نداریم و مردم نگران نباشند؛، مشکل امروز کشور کمبود کالا نیست، بلکه سقوط ارزش پول ملی است که باید برای آن اقدام کنیم.

نماینده مردم تهران حذف ارز ترجیحی را گامی در جهت اصلاح اقتصادی عنوان کرد و گفت: این مسیری است که به سمت افزایش قدرت پایه پولی و تقویت تولید داخلی می‌رود. هر چه بتوانیم تولیدات صنعتی و کشاورزی را افزایش دهیم در مهار تورم موفق‌تر خواهیم بود.

میرسلیم خاطرنشان کرد: زمانی طلا پشتوانه پول ملی بود، اما امروز تولید و اشتغال پشتوانه پول کشور است. متأسفانه هنوز کشور از رکودی که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تجربه کرد، خارج نشده است.

منبع: ایسکا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر