کد خبر: 131838
A

عضو خبرگان رهبری: افق ما حکومت جهانی امام زمان(عج) است/ در زمان ظهور تمام مردم باید تلاش کنند و زحمت بکشند

تولیت آستان حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه علم در اندیشه اسلام یک سرمایه اثر بخش و کاربردی است، گفت: دشمن ترویج علمی که بدون تاثیر و نتیجه باشد را به‌ عنوان یک توطئه دنبال می‌کند.

عضو خبرگان رهبری: افق ما حکومت جهانی امام زمان(عج) است/ در زمان ظهور تمام مردم باید تلاش کنند و زحمت بکشند

به گزارش دیده بان ایران، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار غلامحسین حسینی‌نیا معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار داشت: عرصه علم در نگاه اسلام کاربردی و نتیجه بخش است.

 
وی با اشاره به اینکه یک علمی که تنها در ذهن باشد و جایگاهی در زندگی انسان نداشته باشد در اسلام وجود ندارد، تصریح کرد: حتی اعتقاد به خداوند و احکام بدون اینکه نسبت به انجام آن‌ها اهتمام داشته باشند نیز مورد قبول نیست.
 
امام جمعه قم گفت: علم در اندیشه اسلام یک سرمایه اثر بخش و کاربردی است، علم بی‌اثر و بی‌نتیجه از ابزارهای دشمن است و دشمن به‌عنوان یک توطئه، ترویج این علم را دنبال می‌کند.
 
 
وی یادآور شد: در زمان طاغوت نیازمند نیروهای خارجی بودیم، در روایت‌ها آمده که زکات علم به نشر دادن آن است و افراد تحصیل کرده باید با نشر علم به رفع نیاز جامعه کمک کنند.
 
آیت‌الله سعیدی همچنین با اشاره به اینکه فرد عالم نیز باید علم را در نفس خود پیاده کند تصریح کرد: هم عالمان دین و هم عالمان علوم جدید باید دارای علم نافع باشند، علمی که هم برای انسان و هم برای دیگران منفعت داشته باشد.
 
عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: افق ما حکومت جهانی امام زمان(عج) است، در زمان ظهور نیز تمام مردم باید تلاش کنند و زحمت بکشند و در نتیجه در جامعه اسلامی باید همگان عالم باشند.
 
تولیت حرم بانوی کرامت حضرت معصومه (س) با بیان اینکه در جامعه مهدوی همه اقشار بر یکدیگر تاثیرگذار هستند بیان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای با آموزش‌های خود در عرصه ایجاد جامعه مهدوی تلاش می‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر