کد خبر: 13186
A

انتقاد از سکوت اردوغان در قبال اقدامات نژادپرستانه ترامپ

نایب رئیس گروه نمایندگان حزب جمهوریخواه خلق در پارلمان ترکیه، گفت: اردوغان و حزب حاکم عدالت و توسعه به هر وسیله ای دم از مسلمانی می زنند ولی اکنون در قبال حکم ترامپ در ممنوع کردن ورود شهروندان هفت کشور مسلمان به آمریکا، سکوت اختیار کرده اند که بسیار قابل تامل است.

انتقاد از سکوت اردوغان در قبال اقدامات نژادپرستانه ترامپ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،  انگین آلتای نایب رئیس گروه نمایندگان حزب جمهوریخواه خلق در پارلمان ترکیه، سکوت رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری و حزب حاکم عدالت و توسعه در قبال اقدامات نژادپرستانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه مسلمانان را به باد انتقاد گرفت.

وی  گفت: اردوغان و حزب حاکم عدالت و توسعه به هر وسیله ای دم از مسلمانی می زنند ولی اکنون در قبال حکم ترامپ در ممنوع کردن ورود شهروندان هفت کشور مسلمان به آمریکا، سکوت اختیار کرده اند که بسیار قابل تامل است.

او تصریح کرد: حزب جمهوری خواه خلق ترکیه(ج.ح.پ) به عنوان بزرگترین حزب مخالف در مجلس ترکیه از دولت آنکارا انتظار دارد که موضع منسجم و با افتخاری در قبال این اقدامات نژادپرستانه اتخاذ کند.

آلتای روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود در مجلس ترکیه با تاکید بر این که ترکیه نمی تواند در قبال تحقیر و حملات جدی علیه تمامی مسلمانان در جهان سکوت اختیار کند، افزود: ترکیه به جای اینکه به 'سیاست های پناهجو آفرین' کمک کند، باید در کنار کسانی باشد که از حقوق میلیون ها پناهجو دفاع می کنند.

روزنامه جمهوریت نیز با عنوان درشت 'دنیا در قبال اقدامات نژاد پرستانه ترامپ به پا خاست، از آنکارا واکنشی نیست'، نوشته است: در حالی که آنکارا در قبال اقدام روز جمعه گذشته دولت جدید آمریکا سکوت اختیار کرده، کمال قلیچداراوغلو رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه، تصمیم آمریکا را ارتجاعی ارزیابی کرده است.

تصمیم دولت جدید آمریکا بازتاب گسترده ای در رسانه های ترکیه دارد.

واکنش اصغر فرهادی به حواشی تصمیم نژادپرستانه دونالد ترامپ به دفعات در بولتن های خبری شبکه های تلویزیونی ترکیه پخش شد.

به گزارش این شبکه ها، اصغر فرهادی، کارگردان برگزیده اسکار گفته است: متاسفم که از طریق این نوشته اعلام می‌کنم در مراسم اسکار امسال در کنار دیگر اهالی سینما شرکت نخواهم کرد.

به گزارش این رسانه ها، طومار درخواست ممنوعیت سفر رسمی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به انگلیس به دنبال صدور احکام نژاد پرستانه ترامپ، روز یکشنبه و تنها پس از گذشت چند ساعت از مرز نیم میلیون امضا گذشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر