کد خبر: 131911
A
اختصاصی دیده بان ایران:

اظهارات جالب یک کارشناس اقتصادی در رادیـــو پیام: رسانه ها به جای استفاده از لفظ گــــرانی باید بگویند «واقعی کردن قیمت ها»

یک کارشناس اقتصادی در رادیو نسبت به انتقاد برخی رسانه از گرانی و افزایش قیمت افسارگسیخته قیمت ها طی روزهای گذشت واکنش نشان داد.

اظهارات جالب یک کارشناس اقتصادی در رادیـــو پیام: رسانه ها به جای استفاده از لفظ گــــرانی باید بگویند «واقعی کردن قیمت ها»

به گزارش دیده بان ایران، یک کارشناس اقتصادی در برنامه صبحگاهی «رادیو پیام» در واکنش به انتقاد برخی رسانه های منتقد دولت درباره افزایش افسارگسیخته اقلام ضروری کشور و حذف ارزترجیحی توسط دولتِ ابراهیم رئیسی گفت که رسانه ها نباید از عبارت گرانی برای افزایش قیمت اقلام استفاده کنند بلکه باید از عبارت «واقعی کردن قیمت» ها استفاده کنند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که اخیراً انتشار یک فایل صوتی افشا شده از دستورالعمل مدیر رادیو فرهنگ صداوسیما نشان می‌دهد که او به خبرنگاران این شبکه درباره انتشار اخبار مربوط به گرانی‌ها هشدار داده و خواستار سانسور این خبرها می‌شود.

علیرضا حبیبی در این فایل صوتی که در گروه مدیران خودش منتشر کرده و سپس توسط فرد یا گروهی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، دستور می‌دهد که هیچ محتوایی در نقد دولت ابراهیم رئیسی منتشر نشود و هیچ‌کدام از مجریان حق خواندن حتی مطالب انتقادی از دولت از داخل روزنامه‌ها را هم ندارند.

او همچنین دستور کنترل شدید و سانسور محتوای تولیدی و پیام‌های مردمی را به‌دلیل «شرایط امنیتی حاکم بر کشور بابت گرانی‌ها» می‌دهد.

آقای حبیبی در این فایل صوتی به خبرنگاران، خصوصا مجریان، هشدار می‌دهد که «وارد نقد دولت نشوید چون می‌رسد به این‌که نظام ضعیف است. کوچکترین خطایی بخشودنی نیست و نگاه به این مقوله امنیتی‌ است».

بنابرگزارش دیده بان ایران؛ این اظهارات عجیب در حالی مطرح می شود که در تازه ترین قیمت ها قیمت روغن مایع یک حلب ۱۶ کیلویی به یک میلیون و ۸۰ هزار تومان رسید.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر