کد خبر: 13194
A

آیت الله جوادی آملی: از کشور فقیری که جیبش خالی است نمی‌توان انتظار مقاومت داشت

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه توجه به معارف اهل بیت(ع) مانع از ایجاد اختلاف طبقاتی می‌شود، گفت: اگر عظمت زن و خانواده را بشناسیم نه ازدواج زودرس را شاهد خواهیم بود و نه ازدواج دیررس را مشاهده می‌کنیم.

آیت الله جوادی آملی:  از کشور فقیری که جیبش خالی است نمی‌توان انتظار مقاومت داشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، آیت الله جوادی آملی در دیدار با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که امروز (دوشنبه، 11 بهمن ماه) به قم سفر کرده‌اند، ضمن تسلیت به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: یاد شهدای آتش‌نشان را گرامی می‌داریم زیرا که این آتش‌نشانان ایثار و گذشت کردند و دین ما  نیز گذشت و ایثار را مورد تأکید قرار داده است.

وی افزود: اگر فرهنگ در جامعه و مدیران تعریف نشود آن جامعه با مشکل مواجه می‌شود. جنگ جهانی اول و دوم و جنگ‌های نیابتی نیز به دلیل وجود افکاری است که می‌پندارند انسان بعد از مرگ پوسیده می‌شود.

آیت‌الله جوادی آملی ادامه داد: ترس از مرگ باعث به وجود آمدن این افکار شده در حالی که دین اسلام می‌گوید که انسان مرگ را می‌میراند. انسان ابدی باید کارهای ابدی داشته باشد تا متضرر نشود.

وی افزود: دو غده سرطانی در جهان غرب اگر امکانش را داشته باشد جنگ جهانی سوم را نیز راه‌اندازی می‌کند، در غرب کارخانه‌های اسلحه‌سازی به صورت سه شیفت کار می‌کنند.

آیت‌الله جوادی آملی اظهار داشت: اگر کمیسیون‌های مجلس به این موضوع توجه کنند که انسان کیست و انسان چیست، بسیاری از مشکلات حل می‌شود. این موضوع با تعلیم و تزکیه همراه است و شناخت انسان و مرگ از اهمیت بالایی برخودار است.

وی خطاب به اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گوشه‌ای از کارهای شما از سطح فرهنگ هم بالاتر است. نخبه‌پروری نکته مهمی است زیرا در این سرزمین استعدادهای زیادی وجود دارد.

آیت‌الله جوادی آملی افزود: اگر عظمت زن و خانواده را بشناسیم نه ازدواج زودرس را شاهد خواهیم بود و نه ازدواج دیررس را مشاهده می‌کنیم. موضوع طلاق نیز بسیار مهم است و اگر در خانواده‌ای طلاق را مشاهده کنیم تبدیل به بافت فرسوده‌ای می‌شود که به این زودی‌ها آباد نمی‌گردد.

وی با بیان اینکه توجه به معارف اهل بیت مانع از ایجاد اختلاف طبقاتی می‌شود، گفت: تمام تلاش کشور ما برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

آیت‌الله جوادی آملی افزود: از کشور فقیری که جیبش خالی است و ستون فقرات شکسته‌ای هم دارد، نمی‌توان انتظار مقاومت داشت.

* زاهدی: نگاه کمیسیون آموزش مجلس به حوزه آموزش، فرهنگی است

در ابتدای این دیدار محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارشی اظهار داشت: نگاه کمیسیون ما به آموزش، نگاهی فرهنگی است ولی از تقنین و نظارت غافل نشده‌ایم.

* عبادی: تشکیل کمیته فرهنگی در کمیسیون آموزش برای رسیدگی به مباحث فرهنگی در دانشگاه‌ها و مدارس

سید محمدباقر عبادی نیز در این دیدار گفت: پیش از تشکیل کمیته فرهنگی در کمیسیون آموزش مباحث فرهنگی در دانشگاه‌ها و مدارس مغفول مانده بود ولی تشکیل این کمیته خلاء های گذشته را پر کرده است.

عضو کمیسیون آموزش گفت: سبک زندگی اسلامی نیاز جامعه است و در کنار این موضوع باید به فضای مجازی نیز توجه کافی را داشته باشیم، علاوه بر دولت حوزه نیز باید به موضوع فضای مجازی ورود کند.

* میرزاده: علما و روحانیون در روستاها حضور کمرنگی دارند

سید حمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش نیز در این جلسه گفت: لازم است که به مناطق محروم توجه ویژه‌ای داشته باشیم ولی علما و روحانیون در روستاها حضور کمرنگی دارند و تمایل آنها به سمت کسب مدرک می‌باشد.

سعیدی: ازدواج دختربچه‌ها پیامدهای منفی به دنبال دارد/ بزرگان حوزه ورود کنند

فاطمه سعیدی نماینده تهران نیز در این جلسه بیان کرد: ازدواج دختربچه‌ها را در جامعه مشاهده می‌کنیم که متأسفانه پیامدهای منفی به دنبال دارد و نیاز است که بزرگان حوزه نیز به این مسئله ورود پیدا کنند.

منبع: خانه ملت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر