کد خبر: 13195
A

زاکانی: ناطق نوری در سال ۷۵ گفت من نوچه آقای هاشمی هستم!

نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: مردم علیرغم حضور در تمامی صحنه‌ها همیشه در انتخابات درست عمل کردند.

زاکانی: ناطق نوری در سال ۷۵ گفت من نوچه آقای هاشمی هستم!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سی و سومین نشست میاندوره‌ای اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان دانشگاهها و مراکز عالی سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت) که با موضوع جمهوریت ناتمام و تکمیل خط امام در مشهد مقدس برگزار شد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ملت شریف ایران افتخاراتی را کسب کرد اما سؤالاتی اینجا مطرح می‌شود که آیا انقلاب اسلامی به اهداف خود رسیده است جواب خیر است و ما در میانه راه هستیم و سؤال دوم اینکه آیا برنامه‌ریزیها در این 38 سال منجر به توسعه بوده؟ و پاسخ قاطعانه نه. علیرغم توفیقات هیچ یکی از برنامه‌های توسعه ما موفق نبوده است. در بسیاری از موارد که در سند چشم‌انداز به آن اشاره شده عقب هستیم و سؤال اینجاست که در اینجا وظیفه ما چیست؟

زاکانی با اشاره به تقابل دو تمدن اسلامی و غربی تصریح کرد: لیبرال سرمایه‌داری رقیب اصلی ما است و رقیب انقلاب اسلامی رقیب نظام سلطه و آمریکاست.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: نگاه ما با نگاه لیبرال سرمایه‌داری که انسان را در بعد مادی خلاصه کرده و تکرارپذیر می‌داند و انسان و کمال‌ انسان را هم محقق شده می‌داند تفاوت دارد.

وی افزود: تمدن غرب معتقد است هر کجای دنیا قرار شد یک انسانی در مسیر توسعه و پیشرفت قرار بگیرد باید غربی و آمریکایی شود و نیز اوج و قله یک جامعه را غربی و آمریکایی می‌داند.

زاکانی با بیان اینکه در نگاه اسلامی بعد مادی نازلترین بعد است گفت: انسان در نگاه اسلامی حد یقف ندارد و هدف در نگاه اسلامی انسان کامل بوده و هر چقدر برویم به انسان کامل نمی‌رسیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس افزود: همانطور که انسان می‌تواند بینهایت رشد کند جامعه هم می‌تواند تا بینهایت رشد کند و تا جامعه مهدوی پیش برویم ولی تاکنون جامعه اسلامی موفق نشده است.

وی با بیان اینکه آمریکا در راس نظام سلطه در این مسیر دنبال جهانی شدن هستند خاطر نشان کرد: ما هم به عنوان منادی پرچمدار انقلاب اسلامی دنبال جهانی شدن هستیم و کاملا در تضاد با تمدن غرب قرار گرفتیم.

زاکانی با بیان اینکه ما برای جریان انقلابی 3 وظیفه قائل هستیم، افزود: این 3 وظیفه عبارتند از یک پیشرفت و عمق‌بخشی انقلاب اسلامی در تحولات داخلی، منطقه‌ای و جهانی، 2- الگوسازی جامعه اسلامی، 3- ایجاد زمینه‌سازی رشد معنوی و تسهیلات مادی برای مردم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه عمق‌بخشی داخلی در کنار صیانت از نظام اسلامی وظیفه ماست و در تمامی سطوح باید استمرار پیدا کند خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی در سال 57 به پیروزی رسید اما نهادهای موجود در گذشته بخش زیادی از آن و اثرات و کارکردهای خودش را همچنان دارد اعمال می‌کند.

وی افزود: در انقلاب اسلامی در بعد سیاسی تغییرات جدی در حوزه نظام اسلامی اتفاق افتاد اما در بعد فرهنگی و اقتصادی حداقل تغییر را کرد. از سال 68 الگوی غلط غربی در بعد اقتصادی و از سال 76 هم الگوی غلط غربی در بعد سیاسی و فرهنگی ما را به قهقرا برد و لذا این عمق‌بخشی داخلی را باید بر هر چیزی اولویت بدهیم.

زاکانی با اشاره به دومین وظیفه جنبش دانشجویی یعنی الگوسازی خاطر نشان کرد: الگوسازی اتفاق نمی‌افتد مگر بر مدار همگرایی و مسئولیت‌پذیری مسئولین و خواص و اصلاح ساختارها و نهادها و ارائه یک مدیریت جهادی و پرداختن به الگوی پیشرفت اسلامی.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس،‌ با بیان اینکه ما در سطح جهان توانستیم جایگاه خوبی به دست بیاوریم و در منطقه هم همینطور، افزود: بوش پدر در سال 1370 ادعای نظم جهانی را مطرح کرد و بوش پسر در سال 1380 طرح خاورمیانه بزرگ را، همچنین  در سال 1385 کاندولیزا رایس در لبنان بحث خاورمیانه جدید را مطرح کرد و در سال 1387، 91 و 93 شاهد حمله به غزه بودیم.

وی افزود: آمریکایی که مدعی جهانی شدن بود در چند کیلومتری غزه باز هم از انقلاب اسلامی شکست خورد. ما در مسیر انقلاب باید مصالح انقلاب اسلامی، منافع ملی و حقوق مردم را با هم ببینیم و این مسائل در انقلاب اسلامی منطق بر هم است. در کشور با تحولی که باید صورت بگیرد سیاست از انفعال در عرصه منطقه و جهان در حوزه سیاست خارجی تبدیل به سیاست فعال و پیشرو بشود که بتواند جبهه‌سازی آینده را فرهنگ‌سازی کند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در جامعه 4 جزء فعال وجود دارد و این 4 جزء رهبری، مسئولان، خواص و نخبگان و توده مردم هستند تصریح کرد: بخشهایی از جامعه ما تکالیف خود را به خوبی انجام نداده‌اند و مشکلات ما از همین جا ناشی می‌شود و پاسخ دو سؤال اول صحبت بنده که دو نه قاطعانه داشت به همین جا بر می‌گردد که اجزای 4 گانه جامعه ما همگی ایده‌آل حرکت نکردند.

وی با اشاره به جزء رهبری در جامعه گفت: وقتی ما جزء رهبری را مرور می‌کنیم می‌بینیم که رهبری در حد ایده‌آل نقش خود را ایفا کرده است. امام (ره) توانست ضمن زیرپا گذاشتن نظام سلطه معنویت را به جامعه بشری هدیه بدهد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده و 10 سال هم از همه تکانه‌ها از جمله 8 سال جنگ و نیز جنگ قومیتها و انحرافات مختلف صیانت کرد.

زاکانی ادامه داد: در سال 68 هم رهبری نظام اسلامی با مقام معظم رهبری ادامه پیدا کرد این انتقال قوا در سطح مقامات کشوری در نظامهای دنیا همیشه با یک خونریزی شدیدی همراه بوده اما در انقلاب اسلامی استمرار رهبری به گونه‌ای ادامه افتاد که کانهو هیچ اتفاقی نیفتاد و امام و رهبری یک روح در یک قالب هستند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس افزود: چندی قبل از یکی از ضد انقلاب‌های فراری  به نام بهنود از او سوال شد که اگر  قرار باشد در آینده کسی از انقلاب اسلامی صحبت کند راجع به چه کسی صحبت خواهد کرد؟ و سوال کننده نام چند شخص را آورد غیر از رهبر معظم انقلاب اسلامی در اینجا بهنود به سوال کننده گفت اشتباه نکنید اگر کسی بخواهد راجع به انقلاب اسلامی ایران صحبت کند مطمئنا درباره آقای خامنه‌ای صحبت خواهد کرد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری انقلاب را در وانفسای دفاع مقدس تحویل گرفت و امروز آن را تبدیل کرده است به یک جریان جهانی و در منطقه بزرگترین خط مقدم را ساماندهی کرده است و در داخل علیرغم همه فراز و نشیبها انقلاب اسلامی را از هرگونه آسیبی حفظ کرده است.

زاکانی گفت: اگر می‌خواهیم در مسیر موفقیت‌آمیز حرکت کنیم باید مسئولان کشور تقدم واگرایی و رقابت را به همگرایی و رفاقت تبدیل کنند و در برابر بیگانگان وادادگی نداشته باشند و امام (ره) فرمود مسئولینی را انتخاب کنید که طعم فقر را چشیده و از بیگانگان بیزار باشند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه قوای سه‌گانه در کشور رقیب یکدیگر نبوده و یار همدیگر برای خدمترسانی به مردم هستند خاطر نشان کرد: امام فرمودند من خادم هستم و رهبر معظم انقلاب فرمودند به من رهبر نگویید به من نوکر بگویید. با این حال جایی برای آقای مسئولین نمی‌گذارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اگر ما و جنبش دانشجویی در سال 96 به درستی به وظیفه خود عمل کنیم این دولت 4 ساله خواهد بود و این 4 ساله بودن بستگی به جزء سوم که ما هستیم دارد.

زاکانی با بیان اینکه در 38 سال گذشته جزء سوم یعنی نخبگان و خواص خوب عمل نکردند تاکید کرد: مردم همیشه نقششان را در عرصه‌های مختلف خوب ایفا کردند اما علیرغم این مردم همچنان از رکود، بیکاری، فساد و ناکارآمدی نظام اداری رنج می‌برند. 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس افزود: مردم در مسیر انتخابات همیشه خوب عمل کردند در دوره اول به بنی‌صدر رای دادند و رقیب آن در حالیکه جلال‌الدین فارسی بود و بعدا معلوم شد که نمی‌تواند فعال بشود و افت کرد. بعد از آن شهید رجایی و بعد از آن رهبر معظم انقلاب را انتخاب کردند که انتخاب عالی بود. بعد از آن آقای هاشمی را انتخاب کردند که رقیب نداشت چرا که نخبگان جامعه فقط از یک نفر حمایت می‌کردند و مردم فقط حق انتخاب از یک نفر را داشتند.

وی ادامه داد: در سال 72 با اینکه نخبگان همچنان بر هاشمی تاکید داشتند آقای احمد توکلی 2 میلیون رای آورد و این نشان داد که جامعه یک جاهایی از نخبگان خودش هم می‌تواند جلوتر برود. در سال 76 نخبگان سیاسی ما آقای ناطق نوری را انتخاب کردند، آقای ناطق نوری در سال 75 اعلام کرد که من نوچه آقای هاشمی هستم. مردمی که 8 سال مشکلات را چشیده بودند در نهایت رئیس  دولت اصلاحات را انتخاب کردند. در سال 80 هم نخبگان جامعه 8 نفر را انتخاب کردند که برخی از آنها اصلا در قامت رقیب نبودند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در سال 84 مردم مبتنی بر شعارها و الگوهای انقلابی به درستی انتخاب کردند. در سال 88 بین آقای احمدی‌نژاد و آقای موسوی باز هم مردم درست انتخاب کردند چرا که آقای موسوی که رای نیاورد 8 ماه کشور را دچار آسیب کرد و اگر رای می‌آورد انقلاب اسلامی از بین می‌رفت.

زاکانی با بیان اینکه در سال 92، 4 اصولگرا باهم رقابت می‌کردند و هیچ همراهی با هم نداشتند گفت: حرف مردم این بود که شما اگر می‌توانید مشکل خود را حل کنید. بنابراین مردم علیرغم حضور در تمامی صحنه‌ها همیشه در انتخابات سیاسی هم درست عمل کردند ولی نخبگان جامعه دست به انتخاب درست نزدند و زمینه را فراهم نکردند و مردم به اشتباه افتادند.

وی گفت: جزء نخبگان که مقدمه انتخاب صحیح مسئولان نیز قرار می‌گیرد درست نکرد و باعث شد ما همیشه در جامعه دچار چالش بشویم. اگر شعار جنبش دانشجویی احیاء حقوق ملت، تکمیل جمهوریت و نیز تکمیل خط امام است باید منافع و مصالح ملی و حقوق مردم را همگی با هم به صورت پیوسته ببینیم و این اتفاق نمی‌افتد مگر با احیاء قانون اساسی.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سؤال که شما به عنوان یک اصولگرا و دیگر اصولگراها در مجلسی که اصولگرا بود چه نقشی در تصویب 20 دقیقه‌ای برجام داشتید، گفت: اولا برجام هیچ کجا تصویب نشده است. برجام را شورای عالی، مجلس شورای اسلامی و رهبری را با قیودی پذیرفتند اما دولت محترم این قیود را رعایت نکرد.

وی ادامه داد: علت اینکه چرا برجام در 20 دقیقه تصویب شد این است که مجلس هشتم، نهم و دهم 3 جزء داشت؛ آقای لاریجانی یک عده‌ای را برای خود دارد، یک عده‌ای از طرفداران دولت هستند و یک عده‌ای هم اصولگرا بودند. آقای لاریجانی هر جا صلاح بداند این عده خودش را که وزنه تعادل هستند یا می‌برد سمت دولتی‌ها یا می‌برد سمت اصولگراها وقتی می‌خواهد از مجلسی‌ها را رای بگیرد افراد خود را به سمت اصولگراها می‌برد و وقتی بخواهد برای برجام رای بگیرد به سمت دولتیها می‌برد.


منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر