کد خبر: 131961
A

پژمانفر: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط رئیسی یک اقدام منطقی بود

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ می گوید: ارز4200 تومانی بحرانی بود که در دولت قبل ایجاد شده بود و دولت آقای رئیسی در خصوص ارز 4200 تومانی یک اقدام منطقی انجام داد، چراکه هرچه این موضع به تاخیر می‌افتد آسیب‌های بیشتری به کشور وارد می‌کرد. این دولت نمی‌تواند و نمی‌خواهد یک کار سیاسی انجام دهد و با این کار به مسیر خودش ادامه دهد.

پژمانفر: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط رئیسی یک اقدام منطقی بود

به گزارش دیده بان ایران، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی درباره تصمیم دولت سیزدهم برای اصلاح نحوه پرداخت یارانه کالاهای اساسی و توزیع عادلانه یارانه این کالاها، اظهارداشت: هر اقدامی که بخواهد در کشور انجام شود بدون نظارت امکان پذیر نیست به خصوص این موضوع که یک جراحی بزرگ اقتصادی است. لذا حتما به یک نظارت دقیق در رابطه با این موضوع احتیاج است.

وی در ادامه با بیان اینکه نسبت به اقدام دولت در خصوص ساماندهی اختصاص ارز ترجیحی، بسیار خوشبین هستم، گفت: وضعیت گذشته مشکلات زیادی را برای احاد مردم ایجاد کرده بود که به این راحتی‌ها قابل برطرف شدن نیست. قطعاً اگر مُر قانون اجرا شود، مردم تجربه خوبی را در زندگی خودشان به خصوص موضوع معیشت خواهند داشت، البته اگر بی‌دقتی شود و مراقبت‌های لازم صورت نگیرد جامعه با چالش‌های جدی مواجه خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پاسخ به این سوال که چرا دولت سیزدهم در سال ابتدایی آغازبه‌کارش تصمیم به تعیین تکلیف سیاست ارز 4200 تومانی گرفت؟ خاطرنشان کرد: این بحرانی بود که در دولت قبل ایجاد شده بود و دولت آقای رئیسی در خصوص ارز 4200 تومانی یک اقدام منطقی انجام داد، چراکه هرچه این موضع به تاخیر می‌افتد آسیب‌های بیشتری به کشور وارد می‌کرد. این دولت نمی‌تواند و نمی‌خواهد یک کار سیاسی انجام دهد و با این کار به مسیر خودش ادامه دهد.

پژمانفر در پایان با تاکید بر اینکه مردم عادی کمترین منافع را از اختصاص ارز 4200 تومانی بردند، گفت: این سیاست ارزی دولت گذشته ضرر زیادی به مردم وارد کرد. ارز 4200 تومانی به جای آن که از محرومین حمایت کند حامی ثروتمندان بود و افراد معدودی از این ارز سود بردند که آن هم از طریق سوء استفاده بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر