کد خبر: 131968
A

احمد خاتمی: مشکلات اقتصادی از زمان شاه شروع شد، اما دولت ابراهیم رئیسی تلاش دارد که آرام، آرام مسئله اقتصاد را حل کند

سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه اقتصاد کشور بیمار است، افزود: مشکلات اقتصادی از دهه پنجاه شروع شد و دولت‌ها بعد از انقلاب تلاش کردند این مسائل را برطرف کنند که چندان موفق نبودند. اما دولت سیزدهم همت کرده و تلاش دارد که آرام، آرام این بیمار رو از بیماری در بیاورد، این دولت صداقت را پیشه کرده و در پیشانی دولت صداقت نوشته است. این جای تشکر دارد.

احمد خاتمی: مشکلات اقتصادی از زمان شاه شروع شد، اما دولت ابراهیم رئیسی تلاش دارد که آرام، آرام مسئله اقتصاد را حل کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گفت: به خاطر اهمیت مسائل داخلی و خارجی، مناسبت را آخر خطبه دوم بیان می‌کنم. در رابطه با مسائل داخلی مسئله اقتصاد، گرانی‌ها در کشور، مسئله روز است. خطیب اگر ورود نکند و در این خصوص صحبت نکند، امام جمعه و خطیب مردم نیست.

وی ادامه داد: براساس تکلیف ۱۴ نکته درباره مسائل اقتصادی بخصوص گرانی‌ها نوشتم، که حاصل دو روز مطالعه و مشورت با مسئول و کارشناسان غیرمسئول است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: انصاف در هر عرصه‌ای فضیلت است؛ قضاوت جناحی منصفانه نیست. قضاوت کینه توزانه منصفانه نیست.

خاتمی رضایت مردم سرمایه هر حکومتی دانست و تصریح کرد: مردم صاحب حکومت هستند و مسئولان خادم آنها، مسئولان نوکر مردم هستند و همه باید در خدمت مردم باشند. ما هم از جنس شما مردم هستیم، درد و رنج شما، درد و رنج ما است. ما در متن مشکلات شما هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هیچ دولتی نارضایتی مردم را نمی‌خواهد، بخصوص دولت برادر گرامی آقای رئیس که مردمی بودن و مردمی زیست شعار آن است.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه اقتصاد کشور بیمار است، افزود: مشکلات اقتصادی از دهه پنجاه شروع شد و دولت‌ها بعد از انقلاب تلاش کردند این مسائل را برطرف کنند که چندان موفق نبودند. اما دولت سیزدهم همت کرده و تلاش دارد که آرام، آرام این بیمار رو از بیماری در بیاورد، این دولت صداقت را پیشه کرده و در پیشانی دولت صداقت نوشته است. این جای تشکر دارد.

خاتمی گفت: دولت بداند سرمایه انقلاب همین محرومین هستند و آنهایی که پای انقلاب ایستادند محرومین هستند، طوری برنامه ریزی شود که آنها آسیب نبینند.

وی با تاکید بر اینکه نان، دارو و بنزین نباید گران شود، تصریح کرد: واریز دو ماهه یارانه هم نکته مهمی است، برای اینکه مردم باورشان شود دولت رنج آنها را می‌داند.

انتقاد سازنده کمک به دولت است

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه باید دولت را کمک کرد، رهبری هم صریح همین مهم را بیان کردند، خاطرنشان کرد: این به معنی انتقاد نداشتن نیست، انتقاد سازنده کمک به دولت است. کارشناسان انتقاد ناصحانه کنند، خوبی‌ها را ببیند و نارسایی‌ها را هم ببیند و راه چاره پیشنهاد دهید وگرنه تخریب نکنید.

خاتمی ادامه داد: انتقاد ناصحانه خدمت است، دولت متملق نمی‌خواهند، آنچنان که سیاه نمایی بد است، سفید نمایی مطلق هم بد است. انتقاد ناصحانه آری و باید به این نکته توجه داشت که تخریب و فحاشی در شان یک ملت نیست. کینه توزانه حرف نزد. به گونه‌ای انتقاد شود که در میدان دشمن بازی نکنیم. آب به آسیب دشمنان نریزیم.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر