کد خبر: 132029
A

نماینده مجلس: تبعات حمایت غرب از اوکراین را بزودی در اسرائیل می بینیم/ اولین کشوری که اسرائیل را به رسمیت شناخت «شوروی» بود

طاهری گفت: جنگ روسیه و اوکراین باعث جهت گیری روسیه به سمت فلسطینی و جریان مقاومت خواهد شد. جهت گیری‌های روسیه در سال های قبل دارای خاستگاه های تاکتیکی بوده ولی امروز روسیه مجبور است به صراحت در باره اسرائیل موضع گیری کند.

نماینده مجلس: تبعات حمایت غرب از اوکراین را بزودی در اسرائیل می بینیم/ اولین کشوری که اسرائیل را به رسمیت شناخت «شوروی» بود

به گزارش دیده بان ایران؛ مصطفی طاهری ، نماینده مرم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبعات جنگ روسیه و اوکراین تاکید می کند: تنش و جنگ بین روسیه و اوکراین بیش از آنکه تصور می کردیم به دراز کشید و این جنگ تبعات بسیاری برای تمام دنیا داشته است. اما درمیان تمام کشورها، رژیم جعلی اسرائیل بیشترین تبعات را دریافت کرده است.

وی افزود: یهودیان سرزمین های اشغالی از نظر میزان قدرت در حاکمیت دارای خاستگاه‌های متفاوت و از ملیت‌های گوناگون هستند. یهودیان در سرزمین‌های اشغالی به نام های اشکنازی ها، افرائیم، حریدیم یا حیصیدیم و فالاشاها معروف هستند.

 

طاهری ادامه داد: تقریبا اکثر پست‌های مهم حکومتی و نظامی و امنیتی در اختیار اشکنازی ها است. ازطرفی عمده سرمایه‌داران یهودی مقیم اسرائیل از اشکنازی ها هستند و اکثریت اشکنازی ها ملیت روسی دارند. حریدیم ها ( حدود ۲ میلیون نفر) در سرزمین های اشغالی نیز عمدتا ریشه اسلاوی دارند بشدت ارتدوکس و تند رو و تابع تلمود هستند و بیشتر حریدیم ها خود را به متعلق به اروپای شرقی مخصوصا روسیه می دانند.

نماینده مردم زنجان خاطرنشان کرد که تبعات حمایت غرب از اوکراین به زودی زود در اسرائیل دیده خواهد شد. شکاف حکومتی به علت حمایت اکثریت اشکنازی ها از روسیه بزودی منجر به دو دستگی در دولت جعلی اسرائیل و اختلافات عمیق خواهد شد.

او خاطرنشان کرد که قطعا روسیه نمی‌تواند مثل قبل مواضع سیال در مسائل خاورمیانه داشته  باشد. روسیه در سال های قبل همواره یکی از حامیان پنهان اسرائیل محسوب می شده و جالب است بدانید که در ابتدای تشکیل دولت جعلی اسرائیل اولین کشوری که اینها را به رسمیت شناختند اتحاد جماهیر شوروی و سپس آمریکا بود.

طاهری تاکید کرد که با این حال جنگ روسیه و اوکراین باعث جهت گیری روسیه به سمت فلسطینی و جریان مقاومت خواهد شد. جهت گیری‌های روسیه در سال های قبل دارای خاستگاه های تاکتیکی بوده ولی امروز روسیه مجبور است به صراحت در باره اسرائیل موضع گیری کند.

نماینده مردم زنجان درمجلس درانتها گفت حال که تمام غرب در حمایت از اوکراین قد علم کرده روسیه باید مجددا به سیاست های خود در منطقه و اروپا نگاه دقیقی داشته و مجبور است در بسیاری از آنها تجدید نظر نماید.

منبع: افکارنیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر