کد خبر: 132151
A

سردار کوثری: حذف ارز ترجیحی صحت ندارد/ مقصر گرانی ها جنگ روسیه - اوکراین است/ اصلاح ارزی درست‌ترین تصمیم دولت بود

نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی گفت: دولت با اصلاح ارز ۴ هزار‌ و ۲۰۰ تومانی نشان داد که معیشت مردم را بر سایر امور مقدم می‌شمارد و حاضر است در این راه صادقانه با مردم همراهی کند و علی‌رغم برخی هجمه‌ها تنها نفع مردم را در نظر‌ بگیرد.

سردار کوثری: حذف ارز ترجیحی صحت ندارد/ مقصر گرانی ها جنگ روسیه - اوکراین است/ اصلاح ارزی درست‌ترین تصمیم دولت بود

به گزارش دیده بان ایران؛ اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی درباره آنچه که دولت از آن به عنوان «جراحی اقتصادی» نام می برد گفت: اگرچه اقدام اخیر دولت و مجلس با عنوان حذف ارز ترجیحی مطرح‌شده است اما حذف صورت نگرفته  و تنها با درنظرگرفتن نفع مردم، صورت‌مسئله آن تغییر پیداکرده است. 
وی افزود: اصلاح ارز ترجیحی از سوی مجلس به دولت ابلاغ شد و امیدواریم با تکمیل نکات باقی‌مانده، به‌درستی اجرا و نهایی شود. 
کوثری تصریح کرد: مطابق ابلاغیه مجلس، دولت اصلاحات ارزی را شروع کرد. دراین میان برخی معتقد بودند که دولت می‌بایست در سال دوم و سوم دست به چنین اقدامی می‌زد و شرایط کنونی مناسب اصلاحات ارزی نبود. لازم به ذکر است تا بگوییم رویکرد اصلاح ارز ترجیحی، بهبود معیشت مردم بود. در این راستا مجلس و دولت نمی‌‌توانستند درنگ کنند.
نماینده مردم تهران در‌مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: دولت با اصلاح ارز ۴ هزار‌ و ۲۰۰ تومانی نشان داد که معیشت مردم را بر سایر امور مقدم می‌شمارد و حاضر است در این راه صادقانه با مردم همراهی کند و علی‌رغم برخی هجمه‌ها تنها نفع مردم را در نظر‌ بگیرد. 

او متذکر شد: با‌ توضیحات اخیر‌ رئیس‌جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور و سایر وزرا می‌توان اصلاحات ارزی را به فال نیک گرفت و متعهد شد که تأخیر در این راه، عامل نابسامانی معیشت مردم می‌شد. وی اظهارکرد: جنگ روسیه و اوکراین در سطح جهانی تأثیرات بسیاری را رقم زد که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. در‌راستای تغییر قیمت‌ها ضرورت دارد تا عوامل جهانی نیز در نظر گرفته شود. این جنگ شرایط را برای واردکنندگان و مصرف‌کنندگان بسیار دشوار ساخته و به همین خاطر‌ در برخی زمینه‌ها، گرانی پدید آورد. 
کوثری در‌ پایان این گفت‌وگو عنوان کرد: در شرایط  حاضر، اصلاح ارزی درست‌ترین تصمیم بود. به مردم نوید خواهیم داد که این اتفاق برای کشور و معیشت شان مثمرثمر خواهد بود. امیدواریم اصلاحات ارزی دست دلالان را کوتاه و سفره مردم را پربارتر کند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر