کد خبر: 132278
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد؛

نایب رییس رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: ساترا نباید میدان را برای تولید فیلم در شبکه نمایش خانگی تنگ کند /صدا و سیما نباید با شبکه نمایش خانگی رقابت کند

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز و نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با سایت خبری دیده بان ایران با بیان اینکه باید از شرکت‌های دانش بنیان در بخش فرهنگ حمایت کرد، گفت:دستگاه‌های و نهادهای حاکمیتی متولی حوزه فرهنگ از جمله صداوسیما و ... از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌ی فرهنگی حمایت کرده و در جهت برداشتن موانع موجود بر سر این شرکت‌ها اقدام کنند.

نایب رییس رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: ساترا نباید میدان را برای تولید فیلم در شبکه نمایش خانگی تنگ کند
/صدا و سیما نباید با شبکه نمایش خانگی رقابت کند

به گزارش سایت دیده بان ایران افزایش اختیارات صدا و سیما در حوزه تولید و انتشار فیلم؛ تحت عناوینی مانند ساترا و تشکیل شبکه هایی مانند تلوبیون و تلوبیون پلاس با بودجه عمومی کشور برای رقابت با بخش خصوصی با اعتراض های هر روزه نمایندگان مجلس، هنرمندان و کارشناسان روبرو شده است.

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز و نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با سایت خبری دیده بان ایران با بیان اینکه باید از شرکت‌های دانش بنیان در بخش فرهنگ حمایت کرد، اظهار داشت: دستگاه های حاکمیتی مثل صدا و سیما باید از تولید فیلم شبکه نمایش خانگی حمایت مالی و پشتیبانی کند نه اینکه موانعی را بر سر راه آنها ایجاد و با آنها رقابت کنند.

وی با بیان اینکه شبکه نمایش خانگی نیز جزو شرکت‌های دانش بنیان محسوب می‌شود، تاکید کرد: ما در قانون جهش تولید دانش بنیان تاکید کرده‌ایم اورده ایم که باید تسهیلات و میدان و عرصه را باز کرد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: معتقدم نباید شرایط را به سمتی برد که همه کارها در حزوه فرهنگ و فیلم و سریال به دست صدا و سیما و  نهادهای زیر مجموعه آن بیفتد و آرام آرام دیگر شرکت‌های دانش بنیان حذف شوند. 

میرتاج الدینی در پایان گفت: نباید دستگاه‌های حاکمیتی مثل صدا و سیما و ساترا تحت عناوینی مانند تلوبیون و تلوبیون پلاس با ارائه رایگان فیلم و سریال به برخی از شرکت های دانش بنیان در این عرصه مثل شبکه های نمایش خانگی ضرر و زیان برسانند و آرام آرام آنها را از گردونه خارج کنند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر