کد خبر: 132313
A

حجت الاسلام پناهیان: گاهی خداوند طوری امتحان می گیرد که اکثریت در آن مردود می شوند مخصوصاً در عرصه سیاسی

روحانی نزدیک به جریان انقلابی کشور مدعی شد: بی خبری جزئی از آزمون های الهی است و گاهی خداوند به گونه ای آزمون می گیرد که اکثریت در آن مردود می شوند و این حالت در عرصه سیاسی بدتر از اوضاع فرهنگی است.

حجت الاسلام پناهیان: گاهی خداوند طوری امتحان می گیرد که اکثریت در آن مردود می شوند مخصوصاً در عرصه سیاسی

به گزارش دیده بان ایران، حجت الاسلام علیرضا پناهیان سه شنبه شب در سلسله جلسات جهاد تبیین که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، گفت: دشمن از ابهام در دین و پیچیدگی‌ در زندگی و البته در مقام تطبیقی که در جزئیات زندگی با دین وجود دارد سوء استفاده می‌کند و بر همین اساس در مواجهه با پیچیدگی مسائل، تبیین و تفکر بعد از آن از ضروریاتی می باشد که نیازمند آموزش است.

وی با تاکید بر اینکه پیچیدگی برخی مسائل را در جامعه به خوبی بیان نکرده ایم، افزود: راه جامعه از تفکر و داشتن بصیرت روشن می گذرد؛ با حفظ و برخورداری از دانایی و اطلاعات صرف، راه برای فرد و جامعه روشن نخواهد شد و لذا جهاد تبیین از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان دسترسی به اطلاعات را کافی ندانست و تفکر در امور را از ضروریات برشمرد و ابراز کرد: دسترسی به اطلاعات بدون تعقل قطعاً گمراهی در پی دارد چرا که دین نیازمند تفکر و تدبر در آموزه‌هاست؛ اولیای خدا در مسائل فردی و اجتماعی به دنبال بیان جزئیات نبودند و انتظار داشتند، مردم خود تفکر و فهم کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تبیین در دوران ابهام ضروری است و همواره باید در مقام تشخیص مصداق و تعیین اولویت‌ها تفکر داشته باشیم، اظهار کرد: پیچیدگی اوضاع یکی از دلایلی  می باشد که تبیین را لازم می دارد و جز با تفکر و تبیین نمی توانیم اوضاع را تشخیص دهیم.

وی با اشاره به همراهی حضرت خضر و موسی(ع) در قرآن گفت: بی خبری جزئی از آزمون های الهی است و گاهی خداوند به گونه ای آزمون می گیرد که اکثریت در آن مردود می شوند و این حالت در عرصه سیاسی بدتر از اوضاع فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تأکید بر این که آزمایشات الهی در زندگی های اجتماعی پیچیده تر می شود، خاطرنشان کرد: عرصه زندگی سیاسی پیچیده ترین بخشی است که شدیدأ نیازمند عرصه تبیین است چرا که صدها دیدگاه از منظرهای مختلف بیان می شود.

سخنران حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به پیروی از علما در عصر غیبت تصریح کرد: در روایات اسلامی آمده که در پیچیدگی‌های دین باید به علما مراجعه شود؛ عالمی که شجاع، بصیر و دشمن شناس باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان دوران امام علی علیه اسلام و نحوه مقابله ایشان با جهل اطرافیان در حوزه سیاسی خاطرنشان کرد: گاهی اصحاب ائمه معصومین(علیهم السلام) در تشخیص مرتکب اشتباه می‌شدند و اولیای خدا بزرگوارانه با ایشان برخورد می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه ارزشمندی جایگاه تبیین در دوران پیچیدگی‌های زندگی اجتماعی، دینی و سیاسی، مشخص می شود، عنوان کرد: شدیدا نیازمند تبیین دیدگاه حق عرصه سیاسی، برای همگان هستیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر