کد خبر: 132330
A

احمدحسین فلاحی: طرح صیانت و کنترل فضای اینترنت برای «روان‌سازی امور» است

عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: در بعد منفی فضای مجازی، ما شاهد قاچاق انسان، آموزش اقدامات تروریستی، ‌فروش اسلحه و مواد مخدر در سطح گسترده و... هستیم که همه اینها در سایه فقدان قانون انجام می‌شود.

احمدحسین فلاحی: طرح صیانت و کنترل فضای اینترنت برای «روان‌سازی امور» است

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان و از حامیان اجرای طرح صیانت گفت: فضای مجازی هم جنبه‌های مثبت دارد و هم جنبه‌های منفی، اگرچه توانسته بخش مثبت خود خدماتی را‌‌‌‌‌‌‌‌ به بشریت داشته باشد اما در بعد منفی آن ما شاهد تهدید حتی امنیت افراد در قالب فضای مجازی هستیم.

وی افزود: با توجه به گستردگی فضای مجازی این حوزه نیز باید همانند فضای حقیقی در کشور تابع قانون باشد و از یک سری مقررات خاص برای انتظام بخشیدن به این حوزه تبعیت کند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: در بعد منفی فضای مجازی، ما شاهد قاچاق انسان، آموزش اقدامات تروریستی، ‌فروش اسلحه و مواد مخدر در سطح گسترده و... هستیم که همه اینها در سایه فقدان قانون انجام می‌شود.

فلاحی خاطرنشان کرد: قانونمند کردن فضای مجازی به هیچ وجه به دنبال محدود کردن کاربران نیست بلکه قانونمند شدن فضای مجازی به معنای روان‌سازی امور است نه محدودسازی امور.

وی افزود: با قانونمند کردن فضای مجازی کشور کاربران در فضایی امن می‌توانند به فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و... خود بپردازند و هر فرد متخلفی همانند فضای حقیقی باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس در پایان گفت:‌ متأسفانه به دلیل فقدان قانون در فضای مجازی کشور پیام‌رسان‌های خارجی در فضای مجازی کشورمان به صورت گسترده فعالیت می‌کنند و در مقابل به هیچ وجه پاسخگوی عملکرد خود نیستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر