کد خبر: 132391
A

نماینده ولی فقیه در زنجان: دشمن با جریان‌سازی‌و جنگ نرم مانع فرزند آوری می شود/دشمن از جمعیت جوان ایران هراس دارد

امام جمعه زنجان: دشمن از جمعیت جوان ایران هراس دارد و جریان‌سازی‌ها و جنگ نرمی‌ که در پیش گرفته از عوامل کاهش تمایل برای فرزندپروری است. برای جهان بهترین چیز این است که ایران کشوری باشد با جمعیت کهنسال و دشمن برای این برنامه‌ریزی و هزینه می‌کند.

نماینده ولی فقیه در زنجان: دشمن با جریان‌سازی‌و جنگ نرم مانع فرزند آوری می شود/دشمن از جمعیت جوان ایران هراس دارد

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۳۰ اردیبهشت‌ماه) در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، با بیان اینکه از سال ۹۲ آژیر خطر در حوزه جمعیت به صدا درآمده، اظهار کرد: جمعیت ایران به سمت کهنسالی می‌رود و روز به روز این مسئله نگران کننده‌تر می‌شود؛ مسئله جمعیت از مسائل مهم کشور است.

وی افزود: امروزه خانواده‌ها به سمت تک فرزندی می‌روند و آمار فرزندان ناخواسته و سقط جنین رو به افزایش است در حالی‌که باید تجدیدنظر شده و اقداماتی شود که خانواده‌ها به سمت داشتن فرزند بیشتر تشویق شوند.

خاتمی با اشاره به پیامدهای کاهش جمعیت جوان، تصریح کرد: کمبود نیروی کار از مشکلات مهم افزایش جمعیت کهنسال یک جامعه است که این موضوع  مشکلات دیگری نیز به دنبال دارد. از دیگر مشکلات این مسئله تضعیف قدرت دفاعی کشور است؛ چرا که قدرت دفاعی یک کشور بستگی به نیروی جوان آن دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، متذکر شد: دشمن از جمعیت جوان ایران هراس دارد و جریان‌سازی‌ها و جنگ نرمی‌ که در پیش گرفته از عوامل کاهش تمایل برای فرزندپروری است. برای جهان بهترین چیز این است که ایران کشوری باشد با جمعیت کهنسال و دشمن برای این برنامه‌ریزی و هزینه می‌کند.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: کاهش زاد و ولد و کمبود جمعیت جوان از مشکلاتی است که باید به طور جدی برای آن خردورزی شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر