کد خبر: 132526
A
گزارش دیده‌بان ایران:

ادعای عجیب خبرگزاری انقلابی: ملکه انگلیس جشن تولدش را با تاخیر برگزار می کند تا سوم خردادماه در ایران «فتنــه» کند

خبرگزاری نزدیک به جریان انقلابی با انتشار گزارشی عجیب تحت عنوان «پشت پرده جشن دیرهنگام برای ملکه در سفارت انگلیس/ اسپانسرهای جشن تولد "الیزابت دوم" در تهران چه کسانی هستند؟» مدعی شد:تولد ملکه انگلیس مربوط به یک ماه قبل (۲۱ آوریل میلادی، معادل اول اردیبهشت ماه خورشیدی) بود ولی معلوم نیست به چه دلیل قرار است سفارت انگلیس جشن تولد ملکه را روز سوم خرداد و همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر که سمبل مقاومت و ایثار ملت ایران است برگزار کند.

ادعای عجیب خبرگزاری انقلابی: ملکه انگلیس جشن تولدش را با تاخیر برگزار می کند تا سوم خردادماه در ایران «فتنــه» کند

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری نزدیک به جریان انقلابی با انتشار گزارشی عجیب تحت عنوان «پشت پرده جشن دیرهنگام برای ملکه در سفارت انگلیس/ اسپانسرهای جشن تولد "الیزابت دوم" در تهران چه کسانی هستند؟» مدعی شد: تولد ملکه انگلیس مربوط به یک ماه قبل (۲۱ آوریل میلادی، معادل اول اردیبهشت ماه خورشیدی) بود ولی معلوم نیست به چه دلیل قرار است  سفارت انگلیس جشن تولد ملکه را روز سوم خرداد و همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر که سمبل مقاومت و ایثار ملت ایران است برگزار کند.

این خبرگزاری در ادامه با انتشار یک دعوتنامه منتسب به سفارت انگلستان اضافه کرد: انگلیسی ها علاقمندان به ملکه را دعوت کرده اند تا در سوم خرداد ماه یعنی سه شنبه در قلب تهران دور هم جمع‌ شده و نود و ششمین سالروز تولد ملکه خود را پاس بدارند.

 

تصویر دعوتنامه

 

این خبرگزاری در ادامه مطلب خودش مدعی می شود که "سال ۹۸، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه سفارت  به مهمانان گفته بود در حمایت مالی از این مراسم مشارکت فعال داشته باشند. شاید بهتر باشد برای شفاف سازی بیشتر در خصوص این ماجرا سفیر انگلیس در تهران که بر امور اطلاعاتی نیز تخصص و اشراف دارد، اعلام کند که کدام افراد یا شرکت‌ها در شرایط تحریم و فشار بر ملت ایران، هزینه‌های هنگفت این جشن را متقبل شده‌اند و البته رسانه‌های لندن نشین که داعیه دار همیشگی شفافیت و اطلاع‌رسانی دقیق و کامل هستند، نیز می توانند این کار را انجام دهند.

 

این خبرگزاری انقلابی در ادامه با اضافه کردن این مطلب که «بی‌بی‌سی فارسی که این روزها در گیر و دار اصلاحات اقتصادی و طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها  در کشور و تلاش‌های دولت برای حل مشکلات مردم که قسمت بزرگی از آن به واسطه بدعهدی طرف‌های غربی برجام از جمله انگلیس بر ملت ایران تحمیل شده، است می تواند یکی از همان مستندهای به اصطلاح افشاگرانه خود را پیرامون ابعاد این جشن و تأمین کنندگان مالی آن تهیه کند تا افکار عمومی در جریان جزئیات این ماجرا قرار بگیرند، مدعی شد: دور از ذهن نیست که درست در روزهایی که رسانه‌های فارسی زبان مستقر در لندن در حال تلاش و فعالیت حداکثری در به آشوب کشیدن کشور، تحریک برخی عناصر در خاک ایران و به انحراف کشاندن مطالبات به حق مردم در حوزه مسائل اقتصادی هستند، سفارت انگلیس در تهران نیز قصد داشته باشد در پوشش مهمانی و جشن آن هم با تاخیر قابل ملاحظه، ادامه این پروژه را طرح‌ریزی و سازمان‌دهی کند چرا که سوابق، زمینه فعالیت و مهارت های سفیر فعلی انگلیس در تهران در کنار تاریخچه اقدامات خصمانه انگلیسی ها در قبال ایران، گزاره های فوق را تایید و پررنگ تر می کنند. 

 

این گزارش بی اعتبار خبرگزاری انقلابی در حالی منتشر می شود که با توجه به سابقه این خبرگزاری در پرونده سازی برای فعلان مدنی، سیاسی به نظر می رسد انتشار این گزارش مقدمه ای باشد برای برخورد با کسانی که قرار است به عنوان مهمان در این جشن به اصطلاح تولد حضور بهم رسانند.

گفتنی است ملکه الیزابت در روز ۲۱ آوریل ۱۹۲۶ متولد شد. او ساعت ۲:۴۰ بامداد از طریق سزارین، در خانه پدربزرگ و مادربزرگ مادری خود در میفر به دنیا آمد.
 
در وب سایت رسمی خانواده سلطنتی آمده است که ملکه معمولا تولد خود را به صورت خصوصی جشن می‌گیرد اما این روز با تعدادی سلام‌های نظامی با شلیک گلوله -۴۱ گلوله در هاید پارک، ۲۱ گلوله در پارک بزرگ ویندزور و ۶۲ گلوله در برج لندن- نیز همراه است.
 
منبع: دیده بان ایران
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر