کد خبر: 132565
A
در گفت وگو با دیده‌بان ایران تشریح شد:

اسماعیل کوثری: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مگر چقدر توانایی مبارزه با قاچاق را دارد؟/ تمام مرز‌هایمان را سیم خاردار کشیده‌ایم اما قاچاقچی‌ها خیلی راحت کارشان را انجام می‌دهند/ نیروی انتظامی فقط می‌تواند جلوی ۱۰ درصد قاچاق مواد مخدر را بگیرد

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: نیروی انتظامی در خوشبینانه ترین حالت فقط می تواند جلوی 10 درصد از قاچاق مواد مخدر در کشور را می تواند بگیرد! یعنی 90 درصد مواد مخدر قاچاق خیلی راحت وارد کشور می‌شود! دلیل این امر این است که این موردها از راه‌ها و شکل‌های مختلف با وجود هوشیاری نیروی انتظامی ما، وارد کشور می‌شود. بنده خودم دیدم که نیروهای ما سر تا سر مرزها را سیم خاردار کشیدند اما قاچاقچی‌ها خیلی راحت شب‌ها سیم‌خاردارها را جمع کرده و از مرز خارج و یا وارد می‌شدند!

اسماعیل کوثری: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مگر چقدر توانایی مبارزه با قاچاق را دارد؟/ تمام مرز‌هایمان را سیم خاردار کشیده‌ایم اما قاچاقچی‌ها خیلی راحت کارشان را انجام می‌دهند/ نیروی انتظامی فقط می‌تواند جلوی ۱۰ درصد قاچاق مواد مخدر را بگیرد

اسماعیل کوثری، فرمانده سابق سپاه و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در رابطه آنچه دولت از آن به عنوان «جراحی اقتصادی» یاد می کنند و انتقادها نسبت به اینکه چرا سازمان ها و نهادهای مرتبط با مبارزه با قاچاق چه نقشی در ماجرای حذف ارز ترجیحی دارند به خبرنگار دیده‌بان ایران گفت: ما با حذف ارز ترجیحی این منابع را به‌جای دادن به واسطه مستقیم در اختیار مردم قرار می دهیم! قطعاً باید نظارت‌ دولت بر بازار بسیار افزایش یابد تا بازار به ثبات برسد تا مردم بتوانند مایحتاج خودشان را تهیه کرده و به زندگی خوب خودشان ادامه دهند.

 

سردار کوثری در پاسخ به این سوال پس نقش نهادهای نظارتی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا چیست و چرا این نهادها نمی‌توانند از قاچاق کالا جلوگیری کنند، گفت: بنده خودم زمانی در ین زمینه مسئولیت داشتم، مسئله این است که این افراد از راه‌ها و روش‌های مختلف اقلام را به خارج از کشور قاچاق می‌کنند. ما که نمی‌توانیم برای جلوگیری از قاچاق سر تا سر مرزهایمان سرباز بگذاریم! این افراد معمولاً کالاها را از راه‌های مختلف از کشور خارج می‌کنند!

 

کوثری درباره قاچاق کالاها با قیمت مناسب به کشورهای همسایه گفت: ما اقلام و کالاهای مختلف را با ارز 4200 تومانی و قیمت بسیار مناسب وارد کشور می‌کردیم و انتظار داشتیم که واردکننده‌ها این اقلام ر ا به دست مردم برسانند اما بعدش معلوم می شد که این کالاها پس از ورود به کشور دوباره با روش‌های مختلف از کشور خارج می‌شده و سر از کشورهای همسایه در می‌آورد!

 

نماینده مردم تهران با تاکید بر این نکته که نیروی انتظامی فقط توانایی جلوگیری از قاچاق 10 درصد از مواد مخدر را دارد، به دیده‌بان ایران گفت: درست است که ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای جلوگیری از این اتفاق تشکیل شده اما فکر می‌کنید این ستاد تا چه اندازه توانایی مبارزه با قاچاق کالاها را دارد؟! مثلاً نیروی انتظامی در خوشبینانه ترین حالت فقط می تواند جلوی 10 درصد از قاچاق مواد مخدر در کشور را می تواند بگیرد! یعنی 90 درصد مواد مخدر قاچاق خیلی راحت وارد کشور می‌شود! دلیل این امر این است که این موردها از راه‌ها و شکل‌های مختلف با وجود هوشیاری نیروی انتظامی ما، وارد کشور می‌شود. بنده خودم دیدم که نیروهای ما سر تا سر مرزها را سیم خاردار کشیدند اما قاچاقچی‌ها خیلی راحت شب‌ها سیم‌خاردارها را جمع کرده و از مرز  خارج و یا وارد می‌شدند!

 

کوثری با اظهار این موضوع که مرزبانان نمی‌تواند تمام شب مراقب ورود و خروج قاچاقچیان باشند، خاطرنشان کرد: نگهبان که نمی‌تواند شب‌ها کاملاً بایستد و ببیند کی از مرز خارج یا وارد می‌شود! ما نباید خیال کنیم که فقط با نهادهای نظارتی می‌توانیم جلوی این وضعیت و قاچاق‌ها را بگیریم! قطعاً و یقینا این اصلاحات اخیر یا همان جراحی اقتصادی به نفع مردم تمام خواهد شد!

 

 

 

منبع: دیده‌بان ایران- نازیلا معروفیان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر