کد خبر: 132591
A
دیده‌بان ایران:

نشریه سپاه: اسرائیل هنوز رسماً ترور «صیاد خدایاری» را قبول نکرده است/ این ترور نه تنها حاصل ضعف امنیتی در کشور نیست، بلکه نشانه توانمندی ایران در عرصه منطقه‌ای است

نشریه معاونت سیاسی سپاه با اشاره به ترور عصر روزگذشته یک سرهنگ سپاه نوشت: این ترور حاصل ضعف امنیتی در کشور نیست، بلکه توانمندی ایران در عرصه منطقه‌ای مانند سوریه، دست برتر ایران در منازعات با صهیونیست‌ها مانند جنگ نفت‌کش‌ها و شناورها در چند سال اخیر، خیزش فلسطینی‌ها علیه این رژیم و ... باعث برهم خوردن موازنه وحشت به نفع گفتمان مقاومت و در رأس آن جمهوری اسلامی شده است.

نشریه سپاه: اسرائیل هنوز رسماً ترور «صیاد خدایاری» را قبول نکرده است/  این ترور نه تنها حاصل ضعف امنیتی در کشور نیست، بلکه نشانه توانمندی ایران در عرصه منطقه‌ای است

به گزارش دیده بان ایران؛ نشریه داخلی اخبار سپاه در شماره امروز خودش نوشت: شهادت شهید صیاد خدایاری و عروج این مدافع سرافراز حرم برای هر ایرانی دلداده و دغدغه‌مندی به این آب‌وخاک سخت است. هرچند به‌صورت رسمی رژیم صهیونیستی این ترور را به گردن نگرفت، ولی به علت ماهیت این رژیم و سابقه پلیدش، بلافاصله انگشت اتهام به سمت آن می‌رود؛ اما اگر عامل را صهیونیست‌ها بدانیم در چرایی این ترور در این برهه، چند نکته را می‌توان مدنظر داشت.

این نشریه در ادامه مطلب خودش می نویسد: اولین دریچه‌ای که می‌توان این ترور را تحلیل نمود، تلاش رژیم صهیونیستی برای ایجاد موازنه وحشت است؛ برخلاف برخی ادعاهای نیروهای غرب‌گرای داخلی و معاندین خارج از کشور، این ترور حاصل ضعف امنیتی در کشور نیست، بلکه توانمندی ایران در عرصه منطقه‌ای مانند سوریه، دست برتر ایران در منازعات با صهیونیست‌ها مانند جنگ نفت‌کش‌ها و شناورها در چند سال اخیر، خیزش فلسطینی‌ها علیه این رژیم و ... باعث برهم خوردن موازنه وحشت به نفع گفتمان مقاومت و در رأس آن جمهوری اسلامی شده است و امروز رژیم مستأصل صهیونیستی به دنبال تغییر این معادله است؛ هرچند کنشگری مقاومت در این چند ماه نشان داده که این ترور نمی‌تواند معادلات و موازنه وحشت را به نفع صهیونیست‌ها تغییر دهد.

این نشریه وابسته به معاونت سیاسی سپاه در ادامه گزارش خودش اضافه کرد: بخش دیگری از علل ترور شهید صیاد خدایاری را باید به درون سرزمین‌های اشغالی مربوط دانست؛ دولت بنت لاپید امروز با بحران مقبولیت در داخل مواجه است و با بحران‌زایی به دنبال شیفت بحران‌های داخلی به محیط منطقه‌ای هستند تا بتوانند در این بستر، مدتی به عمر سیاسی خود اضافه نمایند؛ به زبان ساده «بحران می‌زایند تا در بحران زندگی کنند»؛ اما این یک نکته کلیدی در تحلیل رفتار جمهوری اسلامی است که در حفظ و پاسداشت امنیت ایران و ایرانی با هیچ‌کس ملاحظه‌کاری ندارد؛ پاسخ به ترور شهید الله دادی در جولان، پاسخ به ترور شهید سلیمانی در عین‌الأسد، حمله اخیر به تأسیسات موساد در اربیل و ... نشان داده که عاملان این جنایت دیر یا زود باید منتظر پاسخ قاطع و هوشمندانه جمهوری اسلامی باشند.

و نکته پایانی اینکه، عامل اصلی مانایی و ماندگاری شیعه، اعتقاد به شهادت بر اساس مکتب سیدالشهدا(ع) و امید به ظهور ولی‌عصر(عج) است؛ این دو موضوع باعث شده که شهادت نه‌تنها موجب دلسردی و عقب‌نشینی نشود، بلکه موجب غلیان و تحرک بیشتر گردد؛ لذا جمله امام راحل (ره) که فرمودند «بکشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می‌شود»، یک رجزخوانی نیست، بلکه بیان یک واقعیت از نظام فکری شیعه است. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر