کد خبر: 132620
A

معاون فرهنگی مسجد جمکران : هنوز یک فیلم درجه یک از امام زمان(عج) نداریم

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از عملکرد ضعیف در حوزه نماد و محصولات مهدوی انتقاد کرد.

 معاون فرهنگی مسجد جمکران : هنوز یک فیلم درجه یک از امام زمان(عج) نداریم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام یاسین حسین آبادی پیش از ظهر امروز در آئین اختتامیه جشنواره مهدویت که در تالار شهید مطهری دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه ورود یک فرهنگ در هر جامعه و گسترش آن با نماد است، اظهار کرد: نماد و محصولات در راستای معرفی یک فرهنگ تاثیر بسیاری دارد و اگر این نماد در جامعه گسترش پیدا کند، آن جامعه آمادگی لازم برای تبدیل شدن به باورهای مردم را پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه اندیشه و تفکر مهدویت زیربنا و اصل و اساس نظریه ولایت فقیه است، عنوان کرد: مهدویت ریشه این نظام و کشور است و اگر در مسیر ۴۰ ساله گذشته به این اصل توجهی نکردیم، به اصل و اساس انقلاب توجهی نکرده‌ایم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه مهم‌ترین عنصر امیدبخش در عالم، اعتقاد و توجه به منجی است، مطرح کرد: مقام معظم رهبری در یکی از دیدارهای خود بیان کرده اند که مهدویت یک نقطه وحدت میان جامعه تشیع و اهل سنت است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در حوزه نماد و محصولات مهدویت عملکرد خوبی نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: متاسفانه بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی یک فیلم درجه یک از امام زمان(عج) نداریم.

حجت الاسلام حسین آبادی با اشاره به اینکه امروز با نمادها است که فرهنگ‌ها گسترش پیدا می‌کنند، تصریح کرد: متاسفانه اگرچه جشنواره‌های بسیاری در سطح کشور برگزار می‌شود، اما کم‌تر می‌شود که مهدویت از موضوعات آن باشد و این موضوع نیز غربت امام زمان(عج) را می‌رساند.

وی با بیان اینکه اگر مباحث اجتماعی و گره‌گشایی از مردم با نام امام زمان(عج) گره بخورد در رشد جامعه تاثیر بسیاری دارد، یادآور شد: جشنواره‌ای که به طور تخصصی فعالیت خود را در راستای مهدویت آغاز کرده است که را به فال نیک می‌گیریم که امیدواریم هرسال شاهد پیشرفت بیش‌تر آن باشیم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه از هر جشنواره سه انتظار وجود دارد، ابراز کرد: جریان‌سازی در جامعه، تولید آثار فاخر و تکریم هنرمندان سه وظیفه‌ای است که هر جشنواره‌ای می‌تواند آن‌ها را دنبال کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر