کد خبر: 13263
A
مدیرکل سیاسی وزارت کشور عنوان کرد؛

مانع حقوقی صدور مجوز برای «جبهه مردمی نیروهای انقلاب»

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب با تشریح آخرین وضعیت صدور مجوز دو جبهه سیاسی تازه تاسیس در آستانه انتخابات 96 گفت: احزاب از فعالیت بدون شناسنامه پرهیز و برای اخذ مجوز اقدام کنند.

مانع حقوقی صدور مجوز برای «جبهه مردمی نیروهای انقلاب»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدامین رضازاده طی مصاحبه ای با اشاره به آخرین تصمیم اتخاذ شده در کمیسیون ماده 10 احزاب افزود: همچنان موضوع تدوین آیین نامه ها و دستورالعمل های قانون جدید فعالیت احزاب و تشکل های سیاسی دنبال می شود.

وی ادامه داد: آیین نامه و دستورالعمل عضویت یک نفر از دبیران کل احزاب ملی و یک نفر از دبیران کل احزاب استانی در کمیسیون ماده 10 تدوین شده است که باید به تایید وزیر کشور برسد تا پس از تایید اجرایی شود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور اضافه کرد: بعضی از مواد قانون جدید فعالیت احزاب مربوط به فعالیت تشکل های اقلیت های دینی است که آیین نامه های آن باید تدوین شود.

رضازاده افزود: همچنین رویه هایی از قبل در کمیسیون ماده 10 احزاب وجود داشت که باید متناسب با قانون جدید، فعالیت احزاب و گروه های سیاسی اصلاح و منطبق شود.

آخرین وضعیت تشکیل دو جبهه سیاسی در آستانه انتخابات 96

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت درخواست مجوز خود را به وزارت کشور ارسال کرده است؟ اظهارداشت: شهاب الدین صدر دبیرکل این جبهه در این زمینه به صورت تلفنی صبحتی کرده اما هنوز درخواست مکتوبی ارایه نشده است.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب همچنین درباره روند درخواست مجوز جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: به درخواست کنندگان اعلام شده است که اشخاص نمی توانند جبهه تشکیل دهند و قرار شد درخواست خود را در قالب چند حزب ارایه کنند.

از حضور جبهه ها در فضای سیاسی استقبال می کنیم

رضازاده همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به نزدیکی انتخابات 96، توصیه شما به گروه ها، احزاب و شخصیت های سیاسی چیست؟ گفت: به جد از حضور جبهه در فضای سیاسی استقبال می کنیم.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور اظهار کرد: وزارت کشور و کمیسیون ماده 10 احزاب این نگاه را دارند که احزاب و جریان های شناسنامه دار باید نشاط سیاسی را در کشور فراهم کنند لذا احزاب برای پیشگیری از فعالیت بدون شناسنامه، قبل از انتخابات، فعالیت جبهه ها را قانونی کنند.

رضازاده افزود: درخواست تاسیس جبهه شرایط خاصی ندارد و روند آن خیلی سریع انجام می شود؛ لذا احزاب و گروه های سیاسی از فعالیت های بدون شناسنامه پرهیز کنند.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر