کد خبر: 132654
A

فریدون عباسی: دلیل تحریک جامعه در مورد افزایش قیمت سوخت، خبرنگاران و رسانه ها بودند

عضو کمیسیون انرژی مجلس در مورد بحث افزایش قیمت بنزین، گفت: هیچ شواهدی برای اینکه دولت بخواهد قیمت سوخت را گران کند وجود ندارد، اگر قرار بر افزایش قیمت باشد، دولت باید آن را در قالب یک لایحه جداگانه یا لایحه بودجه ۱۴۰۲ به مجلس ارائه دهد که آن هم در آذرماه مشخص می شود و آن موقع است که مجلس آنرا بررسی می کند.

فریدون عباسی: دلیل تحریک جامعه در مورد افزایش قیمت سوخت، خبرنگاران و رسانه ها بودند

به گزارش دیده بان ایران؛ فریدون عباسی نماینده مردم کوهچنار و کازرون با بیان این مطلب گفت: بودجه ۱۴۰۱بر مبنای قیمت فعلی سوخت بسته شده است و هیچ گونه افزایشی قیمتی نخواهیم داشت. 

فریدون عباسی نماینده مجلس یازدهم به عصر ایران گفت: قیمت هر کالایی اگر بخواهد در جامعه تغییر کند نباید باعث ایجاد تبعیض در جامعه شود. باید برای مردم به درستی شکافته شود که این تغییر به نفع مردم و نسل فعلی و آینده است. باید با نظرات کارشناسی دقیق بررسی شود که چه اثرات اجتماعی،فرهنگی و سیاسی دارد در واقع پیوست فرهنگی اجتماعی و روانی جامعه را هم داشته باشد.

 

وی بیان کرد: الان این بحث افزایش قیمت سوخت بحثی است که فقط رسانه ها مطرح می کنند. در چند روز گذشته تحریک جامعه در مورد افزایش قیمت سوخت فقط توسط خبرنگاران و رسانه ها صورت گرفته است.

عباسی در مورد تصمیم سخت اقتصادی دولت گفت: این تصمیم سخت اقتصادی دولت مبارزه با فساد اقتصادی است باید فساد و رانت در جامعه حذف شود.

نماینده مردم کوهچنار و کازرون در مجلس تاکید کرد: ما باید در مرحله ای قیمت ها را واقعی کنیم، واقعی سازی قیمت ها مهم است اما قبل از آن باید نظام حقوق و دستمزد در کشور اصلاح شود. ما نمی توانیم هزینه های زندگی را بدون بالا بردن دریافتی مردم بالا ببریم.

عباسی افزود: در واقع هر گونه آزادسازی قیمت باید به گونه ای باشد که ارزش کار و فعالیت انسان هم براساس قیمت فوب خلیج فارس محاسبه شود و دستمزد ها بر این اساس محاسبه و پرداخت شود . اگر قرار است قیمت تولیدات داخلی و اجناس بر مبنای ۹۰درصد قیمت فوب باشد باید نظام حقوق و دستمزد به گونه ای اصلاح شود که آن را پاسخ دهد یا حداقل اگر قرار است پلکانی باشد زمان آن را مشخص کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آزادسازی قیمت کالاهای اساسی براساس حقوق و‌ دستمزد صورت گرفت، گفت: دولت فعلا می گوید با یارانه و کوپن قصد جبران دارد که تا حدودی جبران می شود، البته مصرف هم باید مدیریت شود یعنی مصرف روغن و سایر کالاها را باید مدیریت کنیم ولی باید تغذیه مردم را تضمین کنیم چراکه سوءِ تغذیه اثرات دیگری روی حوزه سلامت می گذارد. اگر تغذیه نامتناسب شود روی سلامت مردم اثر مستقیم دارد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر