کد خبر: 132663
A
معاون عمرانی استانداری تهران در گفت وگو با دیده‌بان ایران:

عابد ملکی: چون سلامت مردم برای ما مهم بود ادارات را در وسط روز تعطیل کردیم/ در کشور‌های دیگر هم از این اتفاق‌ها می‌افتد که یکدفه شهر را تعطیل کنند/ ما همین امروز صبح متوجه بالا رفتن شاخص آلودگی هوا در تهران شدیم؛ دیشب هوا زیاد آلوده نبود

معاون استانداری تهران در پاسخ به اعتراض شهروندان درباره به یکباره تعطیل اعلام کردن تهران گفت: ما همین امروز صبح متوجه بالا رفتن شاخص آلودگی هوا شدیم. با توجه به تشخیص شب گذشته مرکز هواشناسی، شاخص آلودگی هوا به میزانی نبوده که ادارات در تهران تعطیل شود اما صبح امروز با دستور وزارت بهداشت و همچنین تشخیص مجدد سازمان هواشناسی این تعطیلی اعلام شد.

عابد ملکی: چون سلامت مردم برای ما مهم بود ادارات را در وسط روز تعطیل کردیم/ در کشور‌های دیگر هم از این اتفاق‌ها می‌افتد که یکدفه شهر را تعطیل کنند/ ما همین امروز صبح متوجه بالا رفتن شاخص آلودگی هوا در تهران شدیم؛ دیشب هوا زیاد آلوده نبود

عابد ملکی، معاون عمرانی استانداری تهران در پاسخ به اعتراضات مردم در خصوص تعطیلی ناگهانی ادارات دولتی از ساعت 12 ظهر امروز و تنها نیم ساعت از ساعت اعلام شده به خبرنگار دیده‌بان ایران گفت: ما در جلسه روز گذشته‌یمان با کمیسیون ارتباطات و باتوجه به پیش‌بینی هواشناسی و شاخص آلودگی هوای تهران، مدارس را تعطیل اعلام کردیم اما صبح امروز وزارت بهداشت به دلیل تغییر وضعیت آلودگی هوا در استان‌های تهران و البرز و همچنین خطرناک شدن شاخص آلودگی برای همه گروه‌های سنی، دستور تشکیل جلسه دیگری دادند و دستور دادند که تعطیلی ادارات دولتی از ساعت 12 ظهر امروز را رسانه‌ای کنیم.

 

وی در ادامه اضافه کرد: امروز شاخص آلودگی هوا در تهران به میزانی بالا است که حتی بازی امروز تیم فوتبال پرسپولیس و شهر خودروا را لغو کردیم؛ این تعطیلی به درخواست وزارت بهداشت و بررسی‌های سازمان هواشناسی بوده است.

 

معاون عمرانی استانداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا امکان زودتر اعلام کردن تعطیلی ادارات وجود نداشت، اظهار کرد: بالاخره ما به‌خاطر اهمیت دادن به سلامت مردم ادارات را در وسط روز تعطیل کردیم! از سویی دیگر؛ مردم هم باید به سلامت خود اهمیت دهند.

 

ملکی در توضیح این نکته که بالاخره مردم از صبح تا ساعت 12 بیرون بودند و این تعطیلی تفاوتی به حال سلامتی آن‌ها نمی‌کرد، گفت: ما همین امروز صبح متوجه بالا رفتن شاخص آلودگی هوا شدیم.

 

او ادامه داد: با توجه به تشخیص شب گذشته مرکز هواشناسی، شاخص آلودگی هوا به میزانی نبوده که ادارات در تهران تعطیل شود اما صبح امروز با دستور وزارت بهداشت و همچنین تشخیص مجدد سازمان هواشناسی این تعطیلی اعلام شد.

 

معاون عمرانی استانداری تهران با اظهار این نکته که استانداری فقط مجری دستورات وزارت بهداشت و سازمان هواشناسی است، گفت: این تصمیم وزارت بهداشت و سازمان هواشناسی بوده و ما مجبور به اطلاع رسانی این دستور بودیم، همین.

 

 

وی افزود: اگر در جلسه روز گذشته، سازمان هواشناسی به ما می‌گفت که ادارات دولتی هم باید تعطیل شوند ما به مردم می‌گفتیم اما وقتی دیروز چنین چیزی را به ما اعلام نکردند، چه‌کار کنیم؟!

 

ملکی با بیان اینکه تعطیلی‌های این چنینی در تمام دنیا اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: این اتفاق اصلاً اتفاق عجیبی نیست و حتی در سایت‌های بین‌المللی و کشورهای دیگر هم امکان اینکه به یکباره شاخص آلودگی هوا یک شهر بالا برود، وجود دارد! اما درستش این است که مثلا امروز بعدازظهر وضعیت هوای فردا را اعلام کنند تا از این قبیل اتفاقات رخ ندهد!

 

او با تاکید بر این نکته که به دلیل بی مانند بودن آلودگی هوا تهران در جهان، تشخیص آن برای ما مشکل است، اظهار کرد: بنده به دستگاه‌ها هم اعلام کردم که پدیده گرد و غبار در تهران، در جهان بی مثال بوده و دستگاه تخصصی تشخیص آلودگی هوا در خصوص زمان با مشکل رو به رو است بنابراین این امکان گرفتن چنین تصمیماتی وجود دارد.

 

معاون عمرانی استانداری تهران در پایان امکان تکرار شدن تعطیلی‌های این چنینی خاطرنشان کرد: با توجه به گزارشات هواشناسی و وارد شدن میزان قابل توجهی گرد و غبار از غرب کشور به تهران، اینکه در روزهای آینده هم شاهد چنین تعطیلی‌هایی در وسط روز باشیم، وجود دارد!

منبع: دیده‌بان ایران- نازیلا معروفیان‌

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر