کد خبر: 132675
A

کوثری: با تغییر دولت مسیر انقلاب به ریل اصلی بازگشت/ روحانی خزانه را نه تنها خالی بلکه با انبوهی از بدهی تحویل رئیسی دادند

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آنچه با تغییر دولت و انتخاب حجت الاسلام رئیسی اتفاق افتاد، تغییر ریل دولت و بازگشت قطار انقلاب به مسیر اصلی آن است.

کوثری: با تغییر دولت مسیر انقلاب به ریل اصلی بازگشت/ روحانی خزانه را نه تنها خالی بلکه با انبوهی از بدهی تحویل رئیسی دادند

به گزارش دیده بان ایران، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه علنی مجلس در نطق میان دستور خود ضمن تبریک سالروز فتح خرمشهر، یاد شهید صیاد خدایی را گرامی داشت و با تسلیت به خانواده متوفیان حادثه اخیر در آبادان، گفت: عرض تبریک و تهنیت به مناسبت سالروز پیروزی رزمندگان در مقابله با کفر و استکبار جهانی، صهیونیسم بین الملل و ارتجاع منطقه، ارتش بعث عراق و دو ابر قدرت شرق و غرب و کسانی که می‌خواستند ۳ روزه استان خوزستان را از ایران جدا کنند و ۷ روزه، بنا داشتند به تهران برسند. زهی خیال باطل!

وی با اشاره به درسی که از سوم خرداد، روز پایداری و پیروزی می‌گیریم، بیان کرد: درباره سوم خرداد، سالروز آزادی خرمشهر بود که حضرت امام (ره) فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع سرزمین کشورمان که به خصوص جنوب استان خوزستان را دارد، نکات ارزشمندی مطرح شده که می‌خواهم به یک درس ماندگار از آن حماسه اشاره کنم.

کوثری عنوان کرد: در جنگ ۸ ساله، طرف مقابلمان فقط صدام و حزب بعث نبود بلکه همه قدرت‌های ریز و درشت در دنیای بلوک بندی شده آن روزها با تمام تجهیزات و ماشین‌های جنگی، سیاسی و تبلیغاتی خود به حمایت از صدام وارد کارزار شده بودند و انواع سلاح‌ها و هواپیماها و جنگ افزارها از کشورهای مختلف استکباری با دلارهای سعودی، کویتی و اماراتی در اختیار رژیم بعث عراق قرار گرفت، با این حال از آن عقبه سخت و نفسگیر، پیروزمندانه بیرون آمده و اجازه ندادیم یک وجب از خاک کشور عزیزمان در اختیار دشمنان باقی بماند و این اولین بار بود که بعد از ۲۵۰ سال، تاریخ کشورمان که دشمنان نتوانستند به اهداف خود برسند.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه با اشاره به درسی که آمریکا و متحدان و دنباله‌های داخلی آنها باید بگیرند، گفت: در آن روزها که همه قدرت‌های ریز و درشت به مقابله برخاسته بودند و ما به قول حضرت امام (ره)، تنهای تنها بودیم، نه تنها تسلیم نشدیم بلکه سربلند و پیروز از آن مهلکه بیرون آمدیم لذا چگونه انتظار دارند امروز که در اوج اقتدار هستیم، تسلیم باج خواهی آنها شویم.

وی خطاب به دشمنان ایران اسلامی تصریح کرد: شما اقتدار ما را دیده‌اید و ضربات سنگین ما را بر پیکره خود چشیده‌اید. عین الاسد و اربیل تازه‌ترین آنها بوده و هنوز با شما کار داریم که انتقام خون پاک شهید سلیمانی و ابومهدی مهندس یکی از آن جمله است.

کوثری ادامه داد: امام راحل (ره) که چند روز دیگر، سالروز رحلتش را به سوگ می‌نشینیم، می‌فرمودند «ملت ایران همچون یک صاعقه بر سر آمریکا فرود آمد» و تأکید می‌کردند «من با اطمینان می‌گویم، اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک ذلت می‌نشاند.» و ما امروز مسیر تحقق پیش‌بینی‌های حضرت روح‌الله را به روشنی می‌بینیم.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه با بیان اینکه پیچ بزرگ تاریخی که رهبر معظم انقلاب از آن خبر داده‌اند، در حال وقوع است، عنوان کرد: دوران سیادت امت اسلام به پرچمداری امام خامنه ای از راه رسیده است.

وی با بیان اینکه نقد باید منصفانه باشد و نه تخریب، خطاب به برخی جریانات سیاسی غرب گرا، گفت: وقتی از قدرت‌های بزرگ در مقابل ایران اسلامی کاری ساخته نیست، از شما دنباله روهای ریز و خودفروخته چه کاری ساخته است؟ جایی که عقاب پر بریزد، از پشه لاغری چه خیزد؟ صریح‌تر آنکه اگر همه توان خود و حامیان بیرونی را نیز به کار بگیرید نمی‌توانید هیچ غلطی کنید و تا کنون نیز نتوانستید هیچ غلطی کنید.

کوثری با اشاره به شرایط کنونی اقتصاد کشور، اظهار داشت: آنچه با تغییر دولت و انتخاب حجت الاسلام رئیسی اتفاق افتاد، تغییر ریل دولت و بازگشت قطار انقلاب به مسیر اصلی آن است. بسیاری از دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌ها علیه دولت از همین نقطه نشأت می‌گیرد و یا گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: نگرانی توأم با عصبانیت آمریکا و اروپا از این رخداد، طبیعی است اما همسویی و همخوانی یک جریان سیاسی غرب گرا با دشمنان آمریکایی، غربی، عبری و عربی نه تنها غیرقابل توجیه است بلکه اگر ناشی از کج فهمی نباشد، نشانه خیانت است که فرزندان امام و رهبر انقلاب به آنها اجازه ادامه مسیر را نمی‌دهند.

وی گفت: نقد اگر منصفانه باشد نیاز دولت، مجلس و همه ارکان نظام را تأمین می‌کند اما جریان غرب گرا اولاً به دروغ متوسل شده و در مواردی به بهانه نقد دولت، به اصل نظام حمله می‌کند و به قول برادر شهیدم، حاج قاسم سلیمانی برای دشمن کوچه باز می‌کنند. کاش این عده میان مواضع خود و مواضع دشمن به مقایسه می‌نشستند و می‌دیدند که در بسیاری از موارد نظراتشان با آنچه مطرح می‌کنند، کمترین تفاوتی ندارد.

کوثری تاکید کرد: بنده به آنهایی که از سر غفلت در این مسیر قدم بر می‌دارند توصیه می‌کنم اندیشه کنند و بدانند نمی‌توانند از یک سو با شمر و یزید همراهی کنند و در همان حال، ادای حر و حبیب بن مظاهر را درآورند. خداوند در درون انسان دو قلب قرار نداده است.

نماینده مردم تهران در مجلس حمله دشمنان به دولت را طبیعی دانست و افزود: آنها اصرار دارند مشکلات کنونی به خصوص در حوزه اقتصاد را به دولت رئیسی نسبت دهند که البته از آنها انتظار نمی‌رود از کینه توزی علیه ملت ایران دست بردارند اما همسویی با دشمنان از سوی برخی جریانات سیاسی که خود از عوامل و بانیان وضع موجود بوده‌اند، تعجب آور و خجالت آور است.

وی ادامه داد: آقایان خزانه را نه تنها خالی بلکه با انبوهی از بدهی تحویل دولت کنونی دادند، آن هم با ۴۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه و ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اوراق قرضه. آنها در دوران حاکمیت خود بر قوه اجراییه کشور، ۶۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی کشور، معادل هزار و ۲۶۰ هزار میلیارد تومان را تقریباً بر باد دادند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ارزش پول ملی به شدت کاهش یافت و صدها واحد تولیدی و کارخانه به تعطیلی کشیده شد. قرار بود نتیجه برجام، لغو تحریم‌ها باشد اما صدها تحریم جدید به تحریم‌های قبل اضافه شد. قیمت مسکن و اجاره بها را ۸ برابر کرده و ده‌ها مشکل دیگر را رقم زدند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر