کد خبر: 132751
A
در گفت وگو با دیده‌بان ایران تشریح شد:

حسینعلی شهریاری: اجازه نمی‌دهیم مهاجران افغانستانی «شناسنامه ایرانی» دریافت کنند / به نظر می‌رسد حالا حالا‌ها قرار نیست مشکل بی‌شناسنامه‌ها در سیستان و بلوچستان حل شود/ آمار واقعی کسانی که شناسنامه ندارند را نمی‌گویم چون قابلیت رسانه‌ای شدن را ندارد

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم در واکنش به آماری که درباره بی شناسنامه ها در استان سیستان و بلوچستان منتشر می شود به دیده‌بان ایران گفت: بحث نداشتن شناسنامه برخی از هموطنان‌مان سال‌هاست به معضلی بزرگ تبدیل شده و متاسفانه تا به الان اقدام موثری در جهت حل این مشکل، صورت نگرفته است.

حسینعلی شهریاری: اجازه نمی‌دهیم مهاجران افغانستانی «شناسنامه ایرانی» دریافت کنند / به نظر می‌رسد حالا حالا‌ها قرار نیست مشکل بی‌شناسنامه‌ها در سیستان و بلوچستان حل شود/ آمار واقعی کسانی که شناسنامه ندارند را نمی‌گویم چون قابلیت رسانه‌ای شدن را ندارد

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی درباره عدم برخورداری بخشی از مردم سیستان و بلوچستان از یارانه معیشتی به‌دلیل نداشتن شناسنامه به خبرنگار دیده‌بان ایران گفت: در مورد ایرانی بودن یا نبودن بسیاری از کسانی‌که شناسنامه ندارند، شک و شبهه‌های فراوانی وجود دارد.

 

وی افزود: شورای تامین استان باید تکلیف این افراد را مشخص کند. شاید در میان این افراد، افراد ایرانی‌الاصل حضور داشته باشند اما از داشتن شناسنامه محروم باشند!

 

نماینده مردم زاهدان با تاکید بر این نکته که اجازه دادن شناسنامه به مهاجران افغانستانی را نخواهیم داد، اظهار کرد: واقعیت امر این است که ما هم خواهان شناسنامه‌دار شدن همه هموطنانمان هستیم اما از آن طرف هم اجازه نخواهیم داد که هیچ افغانستانی‌ای دارای شناسنامه ایرانی باشد.

 

رئیس کمیسیون بهداشت در مجلس ادامه داد: بحث نداشتن شناسنامه برخی از هموطنان‌مان سال‌هاست به معضلی بزرگ تبدیل شده و متاسفانه تا به الان اقدام موثری در جهت حل این مشکل، صورت نگرفته است.

 

شهریاری ضمن اظهار این نکته که حالا حالاها قرار نیست مشکل شناسنامه‌دار شن مردم استان حل شود، تصریح کرد: روند شناسنامه‌دار شدن مردم زاهدان یک روند بسیار طولانی است. با وجود تمامی پیگیری‌هایی که صورت گرفته است، حالا حالاها قرار نیست که این مشکل حل شود.

 

او افزود: بسیاری از افرادی که شناسنامه ندارند، نمی‌توانند تابعیت ایرانی‌شان را ثابت کنند!  

 

نماینده مردم زاهدان درباره آمار افراد فاقد شناسنامه در استان سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: اینکه برخی می‌گویند 30 درصد از مردم استان سیستان و بلوچستان شناسنامه ندارند، دروغ است.

 

شهریاری تاکید کرد: آمار واقعی کسانی که شناسنامه ندارند را نمی‌گویم چون قابلیت رسانه‌ای شدن را ندارد.

 

رئیس کمیسیون بهداشت در پایان با اشاره به یارانه نگرفتن‌اش، گفت: چون جزو دهک آخر هستم، تا به الان یارانه نگرفته‌ام.

منبع: دیده‌بان ایران- نازیلا معروفیان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر