کد خبر: 13278
A

جلسه اضطراری شورای امنیت برای بررسی ادعای آزمایش موشکی در ایران

شعبه امنیت سازمان ملل در پی ادعای یک مقام آمریکایی مبنی بر انجام یک آزمایش موشکی جدید در ایران اعلام کرد که یک جلسه اضطراری برای بررسی این مساله برگزار خواهد کرد.

جلسه اضطراری شورای امنیت برای بررسی ادعای آزمایش موشکی در ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، یک مقام آمریکایی مدعی شد ایران روز یکشنبه در منطقه ای در نزدیکی شهر سمنان یک موشک بالستیک میان - برد به نام خرمشهر آزمایش کرده است.

هیات آمریکایی در سازمان ملل گفت که از شورای امنیت خواسته است تا هر چه فوری این موضوع و احتمال نقض قطعنامه های سازمان ملل در خصوص برنامه موشکی ایران را مورد بررسی قرار دهد.

همچنین دنی دانون نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل پاسخ فوری شورای امنیت به این اقدامات ایران که به ادعای آن‌ها انجام شده را خواستار شد و ادعا کرد که این فعالیت های ایران نه تنها اسرائیل، بلکه منطقه را تهدید می کند.

شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی که در آن ادعا شد، ایران با شلیک موشک تعهداتی را که بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان دارد، زیر پا می‌گذارد، گفت: ما مطلعیم که ایران موشک شلیک کرده است و در حال بررسی آن هستیم تا ببینینم ماهیت دقیق آن چیست. اگر اطلاعات بیشتری به دست بیاوریم در اختیارتان قرار می‌دهیم.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این ادعای مقامات آمریکایی گفت که این مساله را در دیدار قریبالوقوع خود با دونالد ترامپ در اواسط فوریه مطرح خواهد کرد.

وی افزود: من قرار است به زودی با رئیس جمهور ترامپ در واشنگتن دیدار کنم. یکی از موضوعاتی که مورد بررسی قرار خواهد گرفت، لزوم تجدید تحریم ها علیه ایران است. تحریم هایی علیه موشک های بالستیک این کشور و همچنین بررسی مجدد توافقی که در خصوص ظرفیت های هسته ای ایران حاصل شده است.

 مقامات آمریکایی در حالی این ادعا را مطرح می‌کنند که تاکنون این خبر از سوی هیچ مقام رسمی در ایران اعلام یا تایید نشده است و اگر هم این آزمایش صحت داشته باشد، مقامات ایرانی بارها در پاسخ به واکنش‌های مداخله جویانه غرب و آمریکا در این زمینه تاکید کرده‌اند که برنامه موشکی ایران بخشی از تلاش‌های کشورمان برای ارتقاء توان دفاعی خود در برابر تهدیدات است و طبق قوانین بین‌المللی هر کشوری حق دارد تا از خود در مقابل خطرات دفاع و محافظت کند. اما غرب و آمریکا تلاش می‌کند تا با طرح این ادعاها و اظهارات مداخله جویانه علیه کشورمان، ایران را تحت فشار قرار دهند تا به اهداف خود دست یابند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر