کد خبر: 132801
A

نوباوه: «سلام فرمانده» می‌تواند الگویی برای دیگر هنرمندان برای تولیدات هنری متعالی باشد

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه از منظر رسانه‌ای و هنری بازنشر و تکرار این سرود باید هوشمندانه و با ظرافت باشد، گفت: این اثر باید به عنوان یک نماد و نشانه از دلبستگی مردم به معنویت و مهدویت شناخته شود که یکصد هزار نفر از آن‌ها در یک اجتماع چند ساعته با فرزندانشان حاضر می‌شوند و محدودیت جا و امکانات را هم به جان می‌خرند

نوباوه: «سلام فرمانده» می‌تواند الگویی برای دیگر هنرمندان برای تولیدات هنری متعالی باشد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بیژن نوباوه نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به تحلیل و بررسی استقبال اقشار مختلف مردم از سرود «سلام فرمانده» پرداخت و اظهار داشت: این سرود مانند دیگر آثار هنری به خودی خود موضوع بررسی نیست، بلکه محتوای آن و تأثیری که بر آحاد جامعه گذاشته، مهم است.

وی افزود: قطعاً این سرود یک زمینه معنوی داشته و منجر به این شده است که ذات پاک مردم و علاقه آن‌ها به مسائل معنوی و الهی و مشخصاً مسأله مهدویت و امام زمان (عج) را نشان دهد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این کار فرهنگی و هنری همچنین دلبستگی مردم به تربیت معنوی نسل جدید را نشان می‌دهد و می‌توان گفت استقبال مردم از این اثر، تبلور این خواسته درونی مردم برای تربیت معنوی فرزندانشان است.

نوباوه به نوع واکنش برخی رسانه‌های برون‌مرزی نسبت به این اثر فرهنگی در هفته‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: رسانه‌های بیگانه اساساً دشمن هستند و چیزی از واقعیت‌های اجتماعی ایران را منعکس نمی‌کنند؛ یکی از برجسته‌ترین واقعیت‌های اجتماعی ایران نیز همین دلبستگی مردم به مسائل معنوی و تربیت الهی فرزندان‌شان است که در هفته‌های اخیر در شهر‌های مختلف با استقبال از این سرود عیان شده است. در واقع، این سرود یک عکس‌العمل اجتماعی جدید را در بین مردم به دنبال داشته است که زنده بودن مسأله معنویت را در جامعه ایرانی نشان می‌دهد.

 در سینما، تأ‌تر، موسیقی و هنر‌های تجسمی هم نیاز به تولیدات مشابه «سلام فرمانده» داریم.

وی تأکید کرد: این اثر فرهنگی و هنری می‌تواند یک مطلع خوب برای تولیدات هنری فاخر دیگر باشد؛ در واقع در شرایطی که عده‌ای تلاش می‌کنند تولیدات هنری برای نسل نوجوان و جوان را به سمت آثار مخرب و پوچ سوق دهند، تجربه «سلام فرمانده» نشان داد که اگر کار هنری فاخر و متعالی عرضه شود مردم استقبال می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه از منظر رسانه‌ای و هنری بازنشر و تکرار این سرود باید هوشمندانه و با ظرافت باشد، گفت: این اثر باید به عنوان یک نماد و نشانه از دلبستگی مردم به معنویت و مهدویت شناخته شود که یکصد هزار نفر از آن‌ها در یک اجتماع چند ساعته با فرزندانشان حاضر می‌شوند و محدودیت جا و امکانات را هم به جان می‌خرند.

نوباوه گفت: در سینما، تئاتر، موسیقی و هنر‌های تجسمی هم نیاز به چنین تولیدات هنری فاخری وجود دارد و در واقع «سلام فرمانده» می‌تواند الگویی برای دیگر هنرمندان برای تولیدات هنری متعالی باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر