کد خبر: 132843
A

حسن نوروزی: فرزندان مسئولان به جای آمریکا، به روسیه و چین بروند

نماینده پرحاشیه مجلس انقلابی یازدهم گفت: کشورهای دیگری مانند روسیه، چین و یا هند هستند که با ما غیرمتخاصم هستند و اشکالی ندارد فرزندان مسئولین به آن کشورها بروند و تحصیل کنند اما حضور فرزندان ما در کشورهایی که در جنگ‌های جهانی و غیره با ایران درگیر بودند، خطرآفرین است.

حسن نوروزی: فرزندان مسئولان به جای آمریکا، به روسیه و چین بروند

به گزارش دیده بان ایران، سردار میریان، رئیس اداره عملیات زمینی سپاه پاسداران، در برنامه زنده صبح بخیر ایران اظهار کرد: زمان جنگ کدام فرمانده جنگ، خانواده‌اش پیش صدام زندگی می‌کرد؟ امروز نزدیک ۴ هزار فرزند برخی از مسئولین در آمریکا، اروپا و کانادا زندگی می‌کنند. کسانی که از بچگی در خارج تربیت می‌شوند، هیچ مسئولیتی در آینده کشور نباید بگیرند. امروز نزدیک ۴ هزار فرزند مسئولین در آمریکا، اروپا و کانادا زندگی می‌کنند و نباید مسولیت بگیرند.

این اظهارات رئیس اداره عملیات زمینی سپاه پاسداران در شرایطی مطرح شد که کمتر از یک ماه از تصویب «قانونِ نظارت بر اموال و سفرهای مسئولان با ضمانت اجرایی» در کمیسیون قضایی، سپری شده است.

حسن نوروزی، نائب رئیس کمیسیون حقوقی مجلس، در این باره گفت: حضور حدود 4 هزار نفر از فرزندان مسئولین در خارج از کشور واقعیت دارد. از اول انقلاب بخش عظیمی از اینها در خارج از کشور هستند و ما هم اعتقادمان این است که حضور دارند. نباید فرزندان مسئولین در کشورهایی که متخاصم هستند، حضور داشته باشند طبیعتاً از آنها سوء استفاده خواهد شد و درست نیست. بنابراین ما همواره گفتیم که حضور فرزندان مسئولین در خارج از کشور چیزی جز خسران برای انقلاب اسلامی نخواهد بود.

او افزود: به عنوان قوه مقننه با  طرح «قانونِ نظارت بر اموال و سفرهای مسئولان با ضمانت اجرایی» به حضور فرزندان مسئولین در کشورهای متخاصم ورود می‌کنیم اما بیشتر شورای امنیت باید از نظر امنیتی آن را بررسی کند چرا که بسیاری از افرادی که آنجا رفتند، کارشان مفید نبوده است. به عنوان مثال بگوییم فقط برای تحصیلات رفته‌اند، به‌هرحال همان علم و دانش در ایران نیز وجود دارد، لذا این قبیل سفرها خیلی مثبت ارزیابی نمی‌شوند.

نوروزی در ادامه تصریح کرد: البته کشورهای دیگری مانند روسیه، چین و یا هند هستند که با ما غیرمتخاصم هستند و اشکالی ندارد فرزندان مسئولین به آن کشورها بروند و تحصیل کنند اما حضور فرزندان ما در کشورهایی که در جنگ‌های جهانی و غیره با ایران درگیر بودند، خطرآفرین است.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به اینکه بسیاری معتقدند تغییرات طرح اصلاح قانون مهریه در مجلس و در نتیجه آن، حذف مجازات زندان برای زوج‌هایی که مهریه پرداخت نمی‌کنند، می‌تواند به ضرر زنان تمام شود، اظهار کرد: رفتن مرد به زندان برای زن چه فایده‌ای دارد؟ اگر کسی ملائت دارد و نمی‌پردازد، صددرصد باید زندان برود ولی کسی که ندارد، وجود او در زندان چه نفعی برای خانواده‌اش دارد.

نوروزی همچنین اظهار کرد: اتفاقاً وقتی فردی که توانایی پرداخت مهریه را ندارد، بیرون از زندان باشد، کار می‌کند یک سوم حقوق‌اش را بابت مهریه پرداخت می‌کند، فرزندانش را سرپرستی می‌کند و زندگی خودش را نجات می‌دهد. لذا اغلب کسانی به زندان می‌روند که ندارند و اعسارشان ثابت نشده، در نتیجه زندگی و خانواده‌شان از هم می‌پاشد. عاقلانه این است که کسی که ندارد و مُعسر است نباید زندان برود.

نماینده مردم رباط کریم در ارزیابی انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به هر حال انتخابات هیات رئیسه خوب بود. نظر ما این بود که سه نفر رأی نخواهند آورد و همان سه نفر هم رأی نیاوردند. در هر صورت یک تحول در هیات رئیسه خوب است و نشان می‌دهد که مجلس، یک مجلس دقیق، هوشیار و هوشمند است و به ثبات و استحکام توجه دارد.

نوروزی در واکنش به اینکه هیچ یک از نمایندگان زن به هیات رئیسه راه نیافتند، یادآور شد: نمایندگان زن هم برای انتخابات هیات رئیسه کاندیدا بودند اما صفر کیلومتر بودند، به این معنی که بار اولی است که به مجلس آمده‌اند و طبیعتاً مجلس در انتخاب میان کسانی که دارای تجربه هستند و کسانی که کمتر تجربه دارند، قطعاً افراد باتجربه را انتخاب می‌کند.

 
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر