کد خبر: 132965
A

فعال سیاسی اصولگرا: نمایندگان در انتصاب استانداران توسط دولت خیلی دخالت کردند

سجادی گفت: با این وجود، در عمل شاهد دخالت‌های گسترده نمایندگان در امور انتصاب استانداران بودیم، ‌معتقدم هشدار رهبر معظم انقلاب، هشدار به جایی است، زیرا نمایندگان محدودیت‌های خاص خود را دارند و اگر بر مشورت‌شان پافشاری داشته باشند باعث مفسده خواهد بود.

به گزارش دیده بان ایران؛ سید کمال سجادی فعال سیاسی اصولگرا با اشاره اظهارات رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس اظهار کرد:مقام معظم رهبری در این دیدار نکات خیلی مهم و راهبردی مطرح کردند که به وظایف مجلس برمی‌گردد. یکی از این نکات، انقلابی ماندن نمایندگان است، چراکه بسیاری از افراد صرفاً‌ شعار انقلابی بودن را سر می‌دهند.

اقدامات مثبت مجلس باید ادامه داشته باشد

وی ادامه داد: در عمل دیده می‌شود برخی نمایندگان وفادار به شعار انقلابی بودن خود نیستند، در این ملاقات به نمایندگان توجه داده شد که به مسائل اساسی و نفع مردم بپردازند، حتی رهبر معظم انقلاب وارد جزئیات هم شدند و مطرح کردند که برخی از اقدامات نمایندگان مثبت بوده و از این پس باید به طور جدی پیگیری شود.

نمایندگان به عنوان انقلابی خود وفادار باشند

فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد:‌ این مجلس تحت عنوان مجلس انقلابی توسط رهبر انقلاب نامگذاری شده است، ‌لذا نمایندگان باید به این نام وفادار باشند و از مسائل حاشیه‌ای که ارتباط به معیشت مردم ندارد، پرهیز کنند؛ اما این مجلس در مقایسه با سایر مجالس اقدامات مثبتی انجام داده‌ و به طور نسبی به موضوعات اساسی کشور پرداخته‌اند.

نپرداختن به تصویب قوانین متعدد از اقدامات مثبت مجلس است

سجادی اظهار کرد: از جمله اقدامات مثبت این مجلس نپرداختن به تصویب قوانین متعدد است، زیرا تصویب قوانین بیش از حد فایده‌ای برای کشور ندارد، در حالی که بیشترین کار مجلس نظارت بر اجرای امورات کشور است، ‌ بنظر می‌رسد مجلس یازدهم در بُعد نظارتی نسبت به سایر مجالس توجه بیشتری داشته است.

مشکلات اقتصادی مردم بیشتر مورد توجه نمایندگان قرار گیرد

وی با بیان اینکه نظارت نمایندگان به اجرای امورات کشور نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده ولی کافی نیست، ‌گفت:‌ مشکلاتی که اکنون در زمینه اقتصادی و قیمتگذاری در کشور وجود دارد، باید بیشتر مورد توجه نمایندگان قرار گیرد، تحقیق و تفحص مجلس می‌تواند در زمینه نظارت راهگشا باشد و اشراف مجلس را افزایش دهد.

لازمه انقلابی بودن نمایندگان پرهیز از حواشی است

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان ادامه داد: شرایط انقلابی بودن این است که نمایندگان واقعاً‌ انقلابی باشند و بتوانند برای مردم و کشور کار کنند که لازمه آن پرهیز از حواشی است، نمایندگان باید به وظایف نمایندگی که در آیین‌نامه مجلس پیش‌بینی شده، عمل کنند، معتقدم اظهارات و محور سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار هر ساله با نمایندگان باید از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد تا وظایف نمایندگان به خوبی مشخص شود، به ویژه مجلس فعلی که باید انقلابی بودن خود را تثبیت کند.

سجادی درباره عدم دخالت نمایندگان در انتصابات دولتی نیز بیان کرد:‌ برای انتخاب استانداران بعضاً‌ مشاهده می‌کنیم که آقای رئیس‌جمهور، مشورتی از نمایندگان می‌خواهد، اما در مقابل می‌بینیم که نمایندگان استان مربوطه درصدد اعمال نظر و اراده خود بر رئیس‌جمهور بر می‌آیند که این مسئله مشکلات زیادی را برای استان مربوطه ایجاد می‌کند.

پافشاری نمایندگان بر مشورت خود مفسده ایجاد می‌کند

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره تأکید دارند که نمایندگان در انتصاب استانداران دخالت نداشته باشند، ‌تصریح کرد: با این وجود، در عمل شاهد دخالت‌های گسترده نمایندگان در امور انتصاب استانداران بودیم، ‌معتقدم هشدار رهبر معظم انقلاب، هشدار به جایی است، زیرا نمایندگان محدودیت‌های خاص خود را دارند و اگر بر مشورت‌شان پافشاری داشته باشند باعث مفسده خواهد بود.

منبع: انا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر