کد خبر: 133034
A

منتجب نیا: از تجاری شدن منطقه اروند چه کسانی سود بردند؟

رسول منتجب نیا، دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی، پیام تسلیتی را خطاب به بازماندگان حادثه متروپل آبادان و ملت شریف ایران صادر کرد.

منتجب نیا: از تجاری شدن منطقه اروند چه کسانی سود بردند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام رسول منتجب نیا، دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی، پیام تسلیتی را خطاب به بازماندگان حادثه متروپل آبادان و ملت شریف ایران صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

«سلام علیکم بما صبرتم فنعم عقبی الدار»
یک هفته از ریزش برج متروپل در آبادان گذشت در این مدت که غبار غم و اندوه بر رخسار ملت ایران نشسته و مردم گرفتار ناکارآمدی مسئولان اجرایی، با خانواده‌های عزادار هم‌دردی و هم‌نوایی می‌کنند، آرزو داشتم بتوانم یا مؤثر باشم تا خود را در کنار آن مردم مظلوم و مقاوم قرار دهم و به‌ناچار به اظهار هم‌دردی حداقلی اکتفا می کنم. نخست به مردم استوار و فداکار آبادان و خوزستان که چون حصنی حصین از کشور و انقلاب و نظام اسلامی حراست کرده و چونان دژی محکم در برابر رژیم ستم‌شاهی، منافقین، ارتش بعثی، رانت‌خواران و قدرت‌طلبان ایستاده‌اند و سپس به بازماندگان جان‌باختگان و مصدومان، تسلیت و هم‌دردی عرض می‌نمایم و به‌عنوان فردی که در همه دوره‌های انقلاب و دفاع مقدس و سایر جبهه‌ها در خدمت مردم خوزستان بوده‌ام، نکاتی را به اولیاء امور مردم شریف ایران یادآور می‌شوم:
1- حادثه فجیع آبادان در آستانه فتح خرمشهر و سالگرد امام‌خمینی (ره) و پانزده خرداد اتفاق افتاد. امامی که می‌فرمود: «مردم خوزستان دین خود را به اسلام ادا کردند» و «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و «پانزده خرداد یوم‌الله است». آیا ظرف سی و چهار سال پس‌از جنگ، ما برای بازسازی و آبادی خوزستان به‌ویژه آبادان و خرمشهر چه کرده‌ایم؟ آیا وجود ویرانی‌ها، محرومیت‌ها، نرخ بالای بیکاری، فساد گسترده سازمان‌یافته، زدوبندها، رانت‌خواری و… موجب شرمندگی اینجانب که فعلا هیچ‌کاره ام و مسئولان دوره‌های مختلف نیست؟
2- استان زرخیزی که بیشترین اعتبارات محصولات کشور را تامین می‌کند، چرا باید همواره گرفتار کم‌آبی آلودگی گرد و خاک و سیل و غیره باشد؟ مسئول آنها کیست؟
3- آیا در خوزستان که نماد همزیستی دوستانه اقوام و قبائل است، اعمال نفوذ، سهم‌خواهی قدرت، باج‌خواهی چند نفر مرکزنشین و دور زدن همه قوانین و مقررات چه توجیهی دارد؟
4- آیا از تجاری شدن منطقه اروند چه افراد و جریاناتی بهره‌مند شده و چند درصد سود به مردم می‌رسد؟
5- آیا اخذ مجوزهای غیرقانونی یک شخص (زندانی، فوت‌شده یا فراری!!) بر خلاف اصول و ضوابط مهندسی و شهرسازی، نمادی از فساد سیستمی و اداری در کشور، به‌خصوص خوزستان نمی‌باشد؟
6- آیا کتمان واقعیت‌ها از مردم و تحریف آن‌ها در رسانه‌ها و ممانعت از آگاهی و بستن راه و برخورد خشن و امنیتی به‌جای تفقد و مهربانی با آسیب‌دیدگان معترض راه عاقلانه و منطقی است؟
7-اینجانب بار دیگر و به بهانه این فاجعه به کلیه دلسوزان انقلاب و نظام، اسلام و مذهب هشدار می‌دهم که باید با عزمی جزم و هماهنگی و انسجام با پدیده فساد گسترده و دامنگیر سازمان‌یافته مقابله جدی کرد، پیش‌از آنکه همه فرصت‌ها از دست برود.
8-ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان و ارگان‌هایی که در این حادثه به‌موقع و یا با تاخیر فعالیت کرده و می‌کنند و آرزوی رحمت و مغفرت برای جان‌باختگان و شفای مصدومان و شکیبایی وابستگان از متصدیان امر شهرسازی اکیداً می‌خواهم بدون فوت وقت نسبت‌به پیشگیری از تکرار حوادث تلخ و ناگوار متروپل و پلاسکو اقدام نمایند. در خاتمه چه خوب، بلکه لازم بود دوستان و علاقه‌مندان حضرت ولی‌عصر (عج) در شب شهادت رییس مذهب، امام جعفر صادق (علیه السلام)، و هم‌زمان با عزاداری ملت به‌جای سرود و شادی، با حضرت مهدی و سایر مردم در عزا و مرثیه‌خوانی همراهی کرده و مرهمی بر جراحات مصیبت‌دیدگان می‌نهادند. والسلام

رسول منتجب نیا
دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر