کد خبر: 133185
A

آصفری: امروز دیگر در حوزه اقتصادی فرصت آزمون و خطا نیست/ به هیچ عنوان اجازه افزایش قیمت بنزین را نمی دهیم

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، گفت: تصمیمات سخت باید در خود دولت باشد، نباید فشار سختی آن روی مردم باشد. یعنی بگوییم چون یک تصمیم سخت گرفتیم مردم این سختی ها را تحمل کنند اینطور نباشد. مردم همراه با دولت بودند و هستند و دولت باید تصمیماتی بگیرد که امور مردم تسهیل شود و تداوم گرانی را شاهد نباشیم.

آصفری: امروز دیگر در حوزه اقتصادی فرصت آزمون و خطا نیست/ به هیچ عنوان اجازه افزایش قیمت بنزین را نمی دهیم

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی درخصوص اجرای طرح کالابرگ الکترونیک، گفت: دولت هنوز نیامده به‌طور دقیق در مجلس پیرامون روند و اجرای طرح کالابرگ الکترونیک توضیح بدهد اما حتما باید قبل از اینکه این اتفاق رخ دهد دولت بیاید مجلس را هم آشنا کند و نمایندگان هم از جزئیات کار اطلاع داشته باشند تا بتوانند با مردم صحبت کنند. 

وی ادامه داد: نکته‌ای که مهم است و باید مورد توجه باشد این است که امروز دیگر در حوزه اقتصادی فرصت آزمون و خطا نیست، باید اگر تصمیمی در حوزه اقتصادی گرفته می‌شود کارشناسی، دقیق و درست باشد که کمترین خطا را داشته باشد و کمترین نارضایتی را برای مردم ایجاد کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد: حوزه اقتصادی جای اشتباه نیست، نباید عجله کرد. دولت در مورد اجرای این طرح گفته ۲ ماه، حتی اگر ۳ یا ۴ ماه هم لازم شد باید وقت بگذارند، کارشناسی دقیق انجام دهند تا طرح با کمترین ایراد و اشتباه اجرایی شود و خروجی اجرای آن پایین آوردن قیمت‌ها، دسترسی آسان مردم به کالا و بالابردن سطح رضایتمندی مردم باشد.

نماینده مردم اراک درخصوص تدابیر نظارتی مجلس برای اجرای این طرح، عنوان کرد: اگر دولت به درستی به این مساله ورود نکند، همانطور که مجلس حمایت کرده از این کار و خود مجلس چک سفید امضاء به دولت داده، مطمئناً از بعد نظارتی ورود خواهد کرد و جایگاه نظارتی خود را اعمال خواهد کرد.

آصفری همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون کلیدواژه «تصمیم سخت» که اخیرا چندبار در صحبت‌های رئیس‌جمهور بر آن تاکید شده است و اینکه این تصمیم سخت چیست؟، گفت: اولا که افزایش قیمت سوخت را مجلس به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد، مجلس هیچ تصمیمی حتی برای بودجه سال آینده هم برای افزایش قیمت سوخت ندارد؛ چراکه اعتقاد داریم افزایش قیمت سوخت باعث افزایش قیمت کالاهای دیگر می‌شود و مجلس مطمئناً چنین اجازه‌ای را به دولت نخواهد داد.

وی ادامه داد: اما خب این تصمیمات سخت باید در خود دولت باشد، نباید فشار سختی آن روی مردم باشد. یعنی بگوییم چون یک تصمیم سخت گرفتیم مردم این سختی‌ها را تحمل کنند اینطور نباشد. مردم همراه با دولت بودند و هستند و دولت باید تصمیماتی بگیرد که امور مردم تسهیل شود و تداوم گرانی را شاهد نباشیم. این تصمیمات سخت برای خود دولت است اما اینکه فشار سختی روی مردم باشد را مجلس نمی‌پسندد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر