کد خبر: 133187
A

واکنش یک جامعه شناس به اظهارات یک روحانی درباره فساد در حکومت امام علی (ع)/ عماد افروغ: امیرالمومنین تمام هم و غمّش مبارزه با «فساد اقتصادی» و «تبعیض» است

جامعه شناس برجسته کشور تاکید دارد که امام(ره) همواره دقت داشتند و مراقب بودند که سیاست ها و رفتارهای اقتصادی، اختلالی در حیات روزانه اقتصادی مردم ایجاد نکند و در کل به بالا و پایین شدن قیمت ها توجه داشتند و آن زمان اقتصاد کشور مثل امروز رها نبود.

واکنش یک جامعه شناس به اظهارات یک روحانی درباره فساد در حکومت امام علی (ع)/ عماد افروغ: امیرالمومنین تمام هم و غمّش مبارزه با «فساد اقتصادی» و «تبعیض» است

به گزارش دیده بان ایران؛ عماد افروغ محقق، پژوهشگر و جامعه شناس برجسته کشور تاکید دارد که امام(ره) همواره دقت داشتند و مراقب بودند که سیاست ها و رفتارهای اقتصادی، اختلالی در حیات روزانه اقتصادی مردم ایجاد نکند و در کل به بالا و پایین شدن قیمت ها توجه داشتند و آن زمان اقتصاد کشور مثل امروز رها نبود. 

آقای افروغ در رابطه با اظهارات اخیر یک روحانی که مدعی شده بود «علوی ترین حکومت تاریخ پر از فساد بود.» گفت: تعجب می کنم که برخی می گویند در زمان امام علی(ع) نیز فساد اقتصادی و سیاسی و … وجود داشته است. این مساله ربطی به امام علی(ع) نداشت، امام علی(ع) تمام هم و غمّش مبارزه با «فساد اقتصادی» و «تبعیض» است. فساد، میراثی است که از گذشتگان به حضرت علی(ع) رسید، اما حضرت امیر شمشیر خود را برای مقابله و مبارزه با تبعیض ها و فسادهایی که میراث قبلی ها بود، تیز کرد. خطبه های مختلف حضرت علی(ع)، از جمله خطبه های ۳ و ۱۵ نهج البلاغه حاکی از عدالت خواهی خاص ایشان و عزم جزم مقابله با بی عدالتی و تبعیض است. اینکه زمانه و عُمر ایشان اجازه می دهد یا خیر، بحث دیگری است، اما اصل این است که ایشان مسیر مبارزه با فساد را طی کردند و عدالت خواهی و اصل مقابله با فساد را برای ما به ارث گذاشتند، آنچنان که هنوز ما با یاد و نام ایشان زندگی می کنیم و حیات معنادار خود را پیش می بریم.

مشروح این گفت وگو را اینجا می توانید بخوانید

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر