کد خبر: 133279
A

حداد عادل در دیدار با مفتی اعظم روسیه: شاهد شکوفایی دینی در سراسر جهان هستیم غربی‌هاست می‌گفتند دوران دین و معنویت به پایان رسیده است /مفتی اعظم: اگر هیات حاکمه شوروی، پیش بینی امام خمینی (ره) را جدی می‌گرفتند، فروپاشی اتفاق نمی‌افتاد

«غلامعلی حداد عادل» مشاور عالی رهبرمعظم انقلاب ظهر امروز با «روایل عین‌الدین»، مفتی اعظم و رییس اداره دینی مسلمانان روسیه دیدار و گفتگو کرد.

حداد عادل در دیدار با مفتی اعظم روسیه:  شاهد شکوفایی دینی در سراسر جهان هستیم غربی‌هاست  می‌گفتند دوران دین و معنویت به پایان رسیده است /مفتی اعظم: اگر هیات حاکمه شوروی، پیش بینی امام خمینی (ره)  را جدی می‌گرفتند، فروپاشی اتفاق نمی‌افتاد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ غلامعلی حدادعادل در ادامه دیدارها و ملاقات‌های خود با مقامات مذهبی، فرهنگی و علمی روسیه، ظهر امروز ضمن دیدار و گفتگو با شیخ راویل عین‌الدین مفتی اعظم مسلمانان روسیه دیدار و نماز جماعت ظهر و عصر را در مسجدجامع مسکو اقامه کرد.

راویل عین‌الدین مفتی اعظم مسلمانان روسیه با تسلیت سالگرد ارتحال بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: نامه تاریخی ایشان به میخائیل گورباچوف، که در آن حاکمان اتحاد جماهیر شوروی را به سوی معنویت دعوت می‌کردند، نشان داد که امام خمینی نه تنها شخصیتی والا در دین و عرفان و فلسفه، بلکه در سیاست جهانی نیز بسیار تیزبین و با درایت هستند.

رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه افزود: اگر هیات حاکمه شوروی، پیش بینی امام خمینی (ره) درباره فروپاشی اتحادجماهیر شوروی سوسیالیستی را جدی می‌گرفتند، فروپاشی اتفاق نمی‌افتاد.

راویل عین‌الدین گفت: من در نخستین سالگرد رحلت امام خمینی به ایران سفر کردم و ضمن بازدید از محل زندگی و آثار ارزشمند باقیمانده از این شخصیت والا، با زندگی بسیار ساده و سراسر عرفانی ایشان آشنا شدم و ارادت قلبی من به امام خمینی (ره) بیشتر شد.

راویل عین‌الدین با قدردانی از آیت‌الله رئیسی، برای حضور در مسجد جامع و اقامه نماز با مسلمانان اهل تسنن و تشیع مسکو گفت: خوشبختانه روابط ایران و روسیه در عرصه‌های مختلف، از جمله در حوزه دین، مذهب و فرهنگ اسلامی بسیار گرم و صمیمانه است.

راویل عین‌الدین حضور دکترحدادعادل در مسجد جامع را بسیار ارزشمند دانست و گفت: اهتمام ایران در تقویت برادری و دوستی با مسلمانان روسیه قابل ستایش است و همه ارکان سیاسی، فرهنگی و مذهبی ایران، از جمله سفارت، مرکز اسلامی و رایزنی فرهنگی تعامل قابل احترامی برای وحدت و همدلی بین شیعه و سنی دارند.

دکتر حدادعادل نیز در این گفتگو، از ابراز تسلیت مفتی اعظم مسلمانان روسیه به مناسبت سالگرد ارتحال امام راحل و تمجید راویل عین‌الدین از پیام امام خمینی به گورباچوف قدردانی کرد.

حدادعادل با اشاره به نامه تاریخی امام خمینی (ره) به گورباچوف گفت: سیر تاریخی تحولات در روسیه تاکنون با پیش‌بینی امام راحل همخوانی دارد و هر چقدر زمان سپری می‌شود دوراندیشی و حقایق بزرگی از زندگی امام راحل امت به اثبات می‌رسد.

آقای حدادعادل به روابط صمیمانه رهبرمعظم انقلاب با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه اشاره کرد و گفت: من حامل پیام سلام گرم و صمیمی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای مسلمانان، مقامات مذهبی و سیاسی روسیه هستم.

مشاورعالی رهبرمعظم انقلاب با اشاره به برگزاری باشکوه نماز عیدسعیدفطر در مناطق مختلف روسیه و بویژه در مسجد جامع مسکو گفت: این یک حقیقت افتخارآمیز است و از این واقعیت حکایت دارد که نه تنها در روسیه و ایران، بلکه جهان به معنویت نیاز دارد.

وی افزود: شاهد شکوفایی دینی در سراسر جهان هستیم و این بر خلاف ادعای غربی‌هاست که می‌گفتند دوران دین و معنویت به پایان رسیده است.

آقای حدادعادل گفت: هزار و صد سال پیش دین اسلام وارد روسیه شد و ایرانی‌ها واسطه این افتخار بزرگ هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر