کد خبر: 133307
A

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور: مردم و جوانان قدر شناس نعمت انقلاب اسلامی باشند و از این نعمت حراست کنند

آیت الله محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور: متأسفانه ضد انقلاب، عوامل نفوذی و ستون پنجم دشمن به عنوان طرفداران جامعه تاریک و غیربرخوردار از نور حقیقی از این که ما از مظلومان فلسطین، یمن و لبنان حمایت می‌کنیم ناراحت می‌شوند و درحقیقت از ما می‌خواهند که گوش شنوا و چشم بینای خود را خاموش و در تاریکی سیر کنیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور: مردم و جوانان قدر شناس نعمت انقلاب اسلامی باشند و از این نعمت حراست کنند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به نقل از حوزه، آیت الله محسن اراکی، در جمع مردم استان مرکزی با تسلیت سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره)، بیان کرد: حضرت امام(ره) شخصیتی جامع الاطراف کم‌نظیر و بلکه در جامعه ما بی نظیر بودند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: انقلابی که امام(ره) رهبری فرمودند و همچنان به رهبری جانشین و شاگرد شایسته ایشان یعنی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای تداوم دارد هم نیازمند شناخت عمیق تر و تحلیل است و هم وظیفه ما را در حفظ این امانت و دستاورد بزرگ سنگین می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، یکی از مهمترین ابعاد انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل را زندگی ساز بودن و حیات آفرین بودن انقلاب بر شمرد و گفت: خداوند در قرآن کریم به مرگ و حیاتی فراتر از مرگ حیات حیوانی اشاره می فرماید و نور، گوش شنوا، چشم بینا و بهره‌مندی قدرت تشخیص حق و باطل را از علائم این حیاتی می خواند.

وی اضافه کرد: در قرآن کریم، رسول الهی یعنی محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم فراخواننده به سوی چنین حیاتی معرفی شده است تا به عموم مردم انسانیت ببخشد و جامعه را به جامعه ای فرا حیوانی تبدیل کند .

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از غرب و سازمان های به اصطلاح بین اللملی، خاطرنشان کرد: متاسفانه اینان در برابر فجایعی که در کشورهای مختلف مانند فلسطین، یمن و افغانستان رخ می دهد، بی تفاوت هستند و ظلم ستیز را به جای ظالم محکوم می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مرگِ حیات حقیقی انسانی در اروپا و غرب دیده می شود، اظهار کرد: اگر چشم بینا و گوش شنوایی می بود، اینان به جای ایستادن در کنار ظالمانی مانند صدام، در کنار حضرت امام و مظلومان عالم می ایستادند.

آیت الله اراکی به دوران قیام امام حسین علیه السلام علیه ظالمان اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگترین دستاوردهای قیام حسینی تزریق نگاه حیات انسانی به جامعه بود، چرا که جامعه آن روزگار نمی توانست بین حسین علیه السلام و یزید تفکیک کند و حق را از باطل تشخیص دهد.

وی افزود: در آن روزگار مهمترین خطری که جامعه اسلامی را تهدید می کرد این بود که دستاورد بزرگ رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم یعنی بنیانگذاری جامعه ای زنده و بهره‌مند از حیات انسانی در معرض آسیب قرار داشت و از این رو حضرات معصومین علیهم السلام به پا خاستند و در برابر این تهدید ایستادند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور در ادامه به نشانه های جامعه زنده و بهره مند از حیات انسانی پرداخت و گفت: نخستین علامت جامعه زنده این است که نور دارد و در فضای روشن زندگی می کنند و همین امر سبب می‌شود تا مردم بتوانند بین خوب و بد و ظلم و عدل تشخیص دهند

وی، علامت دیگر جامعه زنده را موضع‌گیری افراد جامعه دانست و اظهار کرد: تماشاگر بودن در جنگ بین حق و باطل علامت مرگ است، چرا که انسان دارای حیات حقیقی نمی تواند در جنگ بین دو جبهه حق و باطل آرام و بی تفاوت بنشیند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بی تفاوت نبودن مردم در برابر ظلم را نشانه حیات جامعه معرفی و بیان کرد: جامعه اسلامی پس از قیام حسینی بی تفاوت نبود و این موضع‌گیری‌ها تا تحقق انقلاب شکوهمند اسلامی تداوم یافت؛ به بیان دیگر بذر حیاتی که حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام کاشتند، رشد کرد و به پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) رسید.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی نتیجه قیام حسینی است، خاطرنشان کرد: این امر مبتنی بر یک تحلیل دقیق جامعه شناسانه و بررسی های معرفتی و عقلانی است.

وی، به نشانه سوم جامعه دارای حیات حقیقی اشاره کرد و گفت: این ویژگی آمادگی جانفشانی و هزینه پردازی در ازای دفاع از حق است.

آیت اله اراکی، آیه «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَیٰ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّهَ» را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: امروز باید قدرشناس امام و شهیدان به عنوان حیات آفرینان جامعه باشیم، چراکه آنان عملا مسیر حیات حقیقی را به ما نشان دادند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته حرکت حیات افزایی نوین انقلاب اسلامی به کشور ما محدود نشد، بلکه رشد کرد و به جوامع دیگر رسید و امروز قدرت اثرگذار حزب الله لبنان و انصارالله یمن در معادلات منطقه‌ای نشانه‌ای از همین قدرت است، ضمن آن که این حیات حقیقی بازهم تداوم خواهد داشت و به تدریج به اروپا هم خواهد رسید.

آیت الله اراکی ادامه داد: متأسفانه ضد انقلاب، عوامل نفوذی و ستون پنجم دشمن به عنوان طرفداران جامعه تاریک و غیربرخوردار از نور حقیقی از این که ما از مظلومان فلسطین، یمن و لبنان حمایت می‌کنیم ناراحت می‌شوند و درحقیقت از ما می‌خواهند که گوش شنوا و چشم بینای خود را خاموش و در تاریکی سیر کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: امروز اسم سپاه، ارتش و بسیج برای دشمنان ترسناک است، چرا که سپاهیان، بسیجیان و ارتشیان ما بهره مند از روح حیات محمدی، علوی و حسینی هستند.

وی با بیان این که تردیدی نیست که انقلاب اسلامی ما همچنان سدشکن و بت شکن است و با یاری خدا اخلاص مسئولان و همراهی مردم این مشکلات اقتصادی نیز حل خواهد شد و روزهای اقتدار اقتصادی در پیش خواهد بود، از مردم و جوانان خواست با قدرشناسی از نعمت انقلاب اسلامی از این نعمت بزرگ حراست کنند.

آیت الله اراکی در پایان اظهار کرد: ما برای این انقلاب هزینه‌های زیادی پرداخته ایم و خواهیم پرداخت، چرا که رسیدن به قله و اهداف بزرگ متوالی نیازمند مقاومت صبر و ایستادگی است


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر