کد خبر: 133329
A

عضو خبرگان رهبری: زعامت «آیت الله خامنه ای» کرامت الهی بود

آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تحریف اندیشه‌های امام(ره) چگونه صورت می‌گیرد، گفت: تحریف‌گران دو نگاه متحجرانه و غرب‌گرایانه به اسلام دارند.

عضو خبرگان رهبری: زعامت «آیت الله خامنه ای» کرامت الهی بود

به گزارش دیده بان ایران؛ آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری به مناسبت فرا رسیدن سالروز بزرگداشت ارتحال بنیان‌گذار انقلاب اسلامی گفت: شخصیت امام خمینی (ره) وابسته به اسلام ناب محمدی و آموزه‌های اهل بیت (ع) در دوران معاصر بود. ایشان با نگاه جامع به اسلام، به عمق معارف دینی و اجتهاد اصیل برخواسته از فقاهت پویا، توانستند آموزه‌های اسلام ناب محمدی را مطابق مقتضیات زمان و نیازهای انسان معاصر در عرصه تئوریک، تبیین کنند و با شجاعت و با حضور در میدان‌های مبارزه با استبداد و استعمار و بسیج ظرفیت‌های ایمانی در هدایت حوزه‌های علمیه و بصیرت افزایی، انقلاب بی‌نظیری را شکل دهند.

وی افزود: انقلاب اسلامی، بر پایه فطرت انسانی، زلزله‌ای بزرگ و طوفانی معرفتی جهت احیای دین در عصری که ادعا می‌شود دوران دین به سر آمده، به پا کرد و باعث احیای دین‌داری با تلفیق ماهرانه علم، ایمان، عقلانیت و معنویت، عدالت و آزادی شد. امام (ره) با این تلاش‌ها توانستند ظرفیت‌های مردم را به میدان مبارزه مطرح کرده و انقلاب اسلامی با مقیاسی جهانی و بر پایه فطرت انسانی را شکل دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تحریف اندیشه‌های امام (ره) چگونه صورت می‌گیرد، عنوان کرد: تحریف با قصد مقابله با الگوی تمدنی مکتب امام و در جهت غرب‌گرایی، انفعال و تحجر صورت می‌گیرد. تحریف گران دو نوع نگاه به اسلام دارند، متحجرانه و غرب‌گرایانه. از سویی دیگر دشمنان اسلام و مکتب امام، نگران هستند که پیش‌بینی تاریخی ایشان محقق شود و اسلام بتواند سنگرهای کلیدی جهان را فتح کند.

آیت الله کعبی تصریح کرد: زعامت رهبر معظم انقلاب پس از ارتحال امام خمینی (ره)، برازنده ایشان و یک کرامت الهی بود. ایشان نیز با احیای مکتب امام و حرکت در این مسیر بر اساس تبیین مکتب امام در همان آغاز زعامتشان، ادامه‌دهنده راه آن حضرت بودند و هستند.

 

وی تاکید کرد: مقام رهبری با نگاه توحیدی، تقوای الهی، مقاومت، ایمان عمیق به مکتب امام، آینده‌نگری ژرف، توکل بر خدا و برخورداری از تاییدات الهی و الطاف حضرت بقیه‌الله‌الاعظم در طراز رهبری الهی بی‌نظیر و در قامت امام خمینی (ره) ظهور و بروز کردند. ایشان خورشید اسلام ناب را در تئوری و عمل در عرصه جهانی مطرح کرده و اقتدار نظام اسلامی را بر پایه احیای مکتب حضرت امام و مسیر پیشرفت و عدالت را نیز هموار کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر