کد خبر: 13341
A

رییس شورای اروپا: ترامپ تهدیدی علیه اروپاست

رئیس شورای اروپا امروز (سه‌شنبه) در نامه‌ای عنوان کرد، دونالد ترامپ مثل روسیه، چین و افراط گری تبدیل به تهدیدی علیه اروپا شده و از اروپایی‌ها خواست با اتحاد با یکدیگر جلوی تسلط این سه قدرت بر خود را بگیرند.

رییس شورای اروپا: ترامپ تهدیدی علیه اروپاست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا در نامه‌ای به رهبران کشورهای اروپا که در آستانه اجلاس روز جمعه اتحادیه اروپا در مالت به ریاست خود وی نوشته شد، گفت: سیاست تجارتی ترامپ در حمایت از اقتصاد داخلی این کشور یک فرصت برای اتحادیه اروپاست و این قاره باید اکنون تلاش بیشتری برای برقراری توافق‌های تجارت آزاد با طرفهای دیگر انجام دهد.

تاسک خاطر نشان کرد: اتحادیه اروپا با بزرگترین چالش‌هایش در تاریخ 60 ساله‌ خود روبرو است و اکنون بزرگترین تهدیدات خارجی علیه اروپا شامل یک کشور چین جسور شده، سیاست تهاجمی روسیه در قبال همسایگانش و افراط‌گرایان رادیکالی که موجب آشوب در خاورمیانه و آفریقا شده‌اند، هستند.

وی گفت: این عوامل به همراه بیانیه‌های نگران کننده دولت جدید آمریکا سبب شده‌اند که آینده ما شدیدا غیرقابل پیش بینی شود. فروپاشی اتحادیه اروپا منجر به بازیابی یک حاکمیت کامل موهوم برای کشورهای عضو نخواهد شد بلکه منجر به وابستگی واقعی و عملی آنها به ابرقدرتهای بزرگ یعنی آمریکا، روسیه و چین می‌شود بنابراین ما تنها در کنار همدیگر است که می توانیم به طور کامل مستقل باشیم.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر