کد خبر: 133446
A

پیام تسلیت عبدالله نوری در پی درگذشت محمود دعایی

عبداللّه نوری در پی در‌گذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعائی پیام تسلیتی صادر کرد.

پیام تسلیت عبدالله نوری در پی درگذشت محمود دعایی

به گزارش دیده بان ایران؛ عبداللّه نوری در پی در‌گذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعائی پیام تسلیتی صادر کرده است که متن آن در پی می‌آید:

مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ – سوره مبارکه احزاب آیه شریفه ۲۳

با کمال تأسف و تألم رحلت عالم نیک‌اندیش، متواضع و اخلاق‌مدار حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای سید محمود دعائی باعث غم و اندوه بسیاری از دوستداران ایران، اسلام و جامعه‌ی مطبوعاتی کشور شد.

ایشان از معدود اشخاصی بود که جوانی خود را در حلقه‌ی یاران عصر غربت و تبعید امام خمینی (ره) و در جریان مبارزات ضد استبدادی و آزادی خواهی گذراند و پس از پیروزی انقلاب تحت تأثیر فضاهای ساختگی برای حذف منتقدان، روشنفکران، صاحبان فکر و اندیشه و اهل فرهنگ و هنر قرار نگرفت و تا پایان عمر پر بار خویش از چهره‌های برجسته و نامداری بود که خودی و غیرخودی برای او معنا نداشت و برای اعتلاء نام ایران، با همگان حتی آنان که با حاکمیت فاصله و زاویه داشتند، همنشین و مأنوس بود. به همین جهت بسیاری از کسانی که منتقد جدی عملکرد حکومت بوده ‌‌و هستند از وی به نیکی یاد کرده او را ستایش می کنند.

مرحوم آقای دعائی تمامی تلاش خود را به کار برد که شاید بتواند مسئولان تنگ نظر را به سعه صدر و نگرشی بدور از بی خردی سوق دهد و در دیدگاه‌های بسته و منجمد آنان تغییری پدید آورد.

خداوند روح بلند این شخصیت برجسته فرهنگ و انقلاب را در اعلی علیین و در جوار رحمت بیکران خود قرار دهد.

اینجانب مصیبت فقدان این عزیز را به همه دوستداران آن مرحوم بویژه همسر گرامی، فرزندان معزز و خانواده‌ی محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای روح پاکش حشر با اجداد طاهرینش و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت می‌نمایم.

عبداللّه نوری

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر