کد خبر: 133485
A

امیرعبداللهیان در هند: مسلمانان به هیچ وجه اسائه ادب به ساحت پیامبر اسلام را نمی توانند تحمل کنند

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: از بدو ورود به دهلی نو از زبان مقامات هند شاهد این گفتار هستیم که توهین به پیامبر اسلامی (ص) اقدام خودسرانه از سوی دولت هند قویا محکوم و مردود اعلام می‌شود.

امیرعبداللهیان در هند: مسلمانان به هیچ وجه اسائه ادب به ساحت پیامبر اسلام را نمی توانند تحمل کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ حسین امیرعبداللهیان در بدو ورود به دهلی نو گفت:  روابط ایران و هند در شرایط خوبی قرار دارد. تبادل هیات هایی که میان دو کشور صورت گرفته که شاهد رشد و توسعه مناسبات همه جانبه از جمله در حوزه های فرهنگی هستیم.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی به عمل آمده علاوه بر آقای نخست وزیر و مشاور امنیت ملی هند گفت و گوی مفصلی را با همتای خودم خواهم داشت. در تهران با وزیر امور خارجه هند توافق کردیم که درخصوص ترسیم یک نقشه راه همکاری بلند مدت بین دو کشور اقدام کنیم و یکی از دستور کارهای اصلی ما گفت و با مقامات عالیرتبه هند و همتای اینجانب درخصوص نهایی کردن این نقشه راه است.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در شرایطی سفرم به هند انجام می‌شود که در روزهای اخیر اقدامی خودسرانه توسط در این کشور توسط یکی از افراد حزبی انجام شده و به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام اسائه ادب شده است. از بدو ورود از زبان مقامات هند شاهد این گفتار هستیم که این اقدام خودسرانه از سوی دولت هند قویا محکوم و مردود اعلام می‌شود.

وی افزود:‌ هند همواره در مسیر همزیستی مسالمت آمیز حرکت کرده و همه ایام در صلح و آرمش زندگی کرده و مسلمانان به هیچ وجه اسائه ادب به ساحت پیامبر اسلام را نمی توانند تحمل کنند و در عین حال انتظار ما از رهبران هند شنیدن همین جمله بود که همزیستی مسالمت آمیز همه ادیان و فرق همانگونه که در طول تاریخ شاهدش بودیم در هند در همه مقاطع مورد توجه مسئولین این کشور است که امیدواریم در گفت و گوهای فردا هم تکرار این جملات را از زبان مقامات هندی شاهد باشیم.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر