کد خبر: 133582
A

نعیمی‌‌پور: چه بخواهیم چه نخواهیم، خاتمی رهبری معنوی اصلاح‌طلبان است

فعال سیاسی اصلاح طلب: چه بخواهیم و چه نخواهیم، آقای خاتمی رهبری معنوی اصلاح‌طلبان و بسیار از گروه‌های دیگر را دارند. این قابل استعفا نیست.

نعیمی‌‌پور: چه بخواهیم چه نخواهیم، خاتمی رهبری معنوی اصلاح‌طلبان است

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد نعیمی‌‌پور فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که آیا جریان اصلاح‌طلب برای آینده و خارج شدن از این حالت منفعلانه خود برنامه‌ای دارد یا خیر، گفت: به نظر می‌رسد که هنوز به یک برنامه قطعی نرسیده‌اند و همه‌چیز بر منوال سابق حرکت می‌کند. این کار سخت است و به همت بالایی نیاز دارد. امید من آن است که بتوانند با روش جدیدی نظر مردم را جلب کنند و در افکار عمومی تأثیرگذار باشند.

نعیمی‌پور در پاسخ به این سوال، که با توجه به اینکه اصلاح‌طلبان بعد از انتخابات حالتی ساکن پیداکرده‌اند، چه برنامه‌ای می‌تواند باعث شود که آن‌ها حالت گذشته خود را احیا کنند، گفت: اصلاح‌طلبان تلاش کردند که منادی جمهوریت نظام باشند اما بعد از وقایع ۹۸ دچار سرخوردگی شدند و احساس می‌کنند با یکسری محدودیت‌های جدی مواجه شده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید جبهه اصلاحات توانسته با فعالیت احزاب اصلاح‌طلب احیا کند یا خیر، گفت: همین‌که این جبهه حضور دارد و اصلاح‌طلبان می‌توانند حول این محور جمع شوند، محترم است و باید از آن استقبال کرد. اما الآن باید روش‌های کشورداری را برای بهبود وضعیت، برای همه اقشار و همه گروه‌ها تبیین کرد. با چنین تبیینی می‌توانند احیا شوند.  

نعیمی‌پور در جواب این سوال که برادر آقای خاتمی گفته بودند که ایشان دیگر رهبری جریان اصلاح‌طلبی را قبول نمی‌کند. فکر می‌کنید که در آینده آقای خاتمی بتواند نقش تأثیرگذار گذشته خود را به دست بیاورد، گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم، آقای خاتمی رهبری معنوی اصلاح‌طلبان و بسیار از گروه‌های دیگر را دارند.  این قابل استعفا نیست. از طرفی هنوز برای مردم اخلاق و منش ایشان پابرجاست. باید ببینیم که در یک موقعیت خاص، سلوک و کاریزمای ایشان می‌تواند به مردم کمک کند یا خیر.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر