کد خبر: 133718
A

آقای رئیسی!یادتان هست گفتید بازنشسته ها نوه دارند،نتیجه دارند،خرج زندگی شان دوسه برابر شده؟

روزنامه تحت مدیریت «مسیح مهاجری» در انتقاد از عملکرد دولت ابراهیم رئیسی نوشت: یکی از نکاتی که شما آقای رئیس‌جمهور در تبلیغات انتخابات ریاست ‌جمهوری گفته‌اید اینست که «چرا دولت (دولت وقت) دست در جیب صندوق‌های بازنشستگی و بازنشستگان می‌کند؟» این سخن درست نشان می‌دهد شما توجه دارید که موجودی صندوق بازنشستگی متعلق به بازنشستگان است نه دولت.

آقای رئیسی!یادتان هست گفتید بازنشسته ها نوه دارند،نتیجه دارند،خرج زندگی شان دوسه برابر شده؟

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: یکی از عناوینی که رئیس‌جمهور رئیسی برای دولت سیزدهم انتخاب کرده «دولت صادق‌الوعد» است. ایشان در چند برنامه تلویزیونی، ضمن تأکید بر صادق‌الوعد بودن دولت خود گفتند این دولت به تمام وعده‌های خود عمل خواهد کرد.

با تکیه بر همین سخن رئیس‌جمهور رئیسی به ایشان یادآور می‌شویم شما در یکی از برنامه‌های تبلیغات تلویزیونی انتخاباتی گفته بودید: «بعضی‌ها فکر می‌کنند هزینه بازنشستگان عزیز لشکری و کشوری کم شده است. اینها نوه دارند، نتیجه دارند. باید برای بچه‌هایش هدیه بخرد. این افراد انتظاراتشان به تبع خرج زندگیشان بالا رفته است حتی شاید تا دو یا سه برابر شده باشد. در اطرافیان خود ما هم بازنشستگانی در این شرایط هستند و می‌گویند مشکلات ما از زمانی که شاغل بودیم بیشتر شده است. دولت (دولت وقت) به ما اعلام کند چرا دست در جیب صندوق‌های بازنشستگی و بازنشستگان می‌کند؟»


حالا جناب آقای رئیسی وقت آنست که در عمل ثابت کنید صادق‌الوعد هستید و به آنچه در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفته‌اید عمل می‌کنید. یک مورد از وعده‌هایتان همین جملاتی است که درباره هزینه‌های زندگی بازنشستگان گفته‌اید. الحق والانصاف مطلب درستی در این زمینه گفتید و انگشت بر روی واقعیت‌های ملموس معیشتی جماعت بازنشستگان گذاشتید. انتقادتان به دولت وقت که در قالب این سؤال که «دولت به ما اعلام کند چرا دست در جیب صندوق‌های بازنشستگی و بازنشستگان می‌کند؟» مطرح کردید نیز کاملاً دقیق و درست بود. به همین دلیل، اکنون این انتظار از شما وجود دارد که به آنچه در این زمینه گفته‌اید عمل کنید و بازنشستگان تأمین اجتماعی را از دولت خود راضی نمائید.


فارغ از اختلاف ‌نظرهائی که میان صاحبنظران و مسئولین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه مجاز بودن دولت به تصمیم‌گیری برخلاف مصوبه شورای عالی کار و سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد، شما آقای رئیس‌جمهور می‌توانستید همان مصوبه‌ای که برای افزایش مستمری‌ بازنشستگان سایر سطوح به دولت ارائه شد را تأیید کنید و این اقدام با هیچ مشکل قانونی مواجه نمی‌شد. متأسفانه دولت شما درباره مصوبه ارائه شده، مربوط به مستمری‌ سایر سطوح برخلاف واقعیت‌هائی که خود شما در تبلیغات انتخابات ریاست ‌جمهوری مطرح کرده بودید تصمیم گرفت و با 10 درصد افزایش موافقت کرد.
این احتمال داده می‌شود که مخالفت دولت با پیشنهاد و مصوبه شورای عالی کار و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بدون اطلاع شما آقای رئیس‌جمهور صورت گرفته باشد و یا اگر خودتان هم در جریان این تصمیم‌گیری بوده‌اید، در زمان تصمیم‌گیری به آنچه خودتان قبلاً درباره هزینه‌های زندگی بازنشستگان گفته بودید توجه نداشتید و همین غفلت موجب شد دولت درباره سایر سطوح برخلاف نظر سابق خودتان که از وعده‌های انتخاباتیتان محسوب می‌شود تصمیم بگیرد. هر کدام از این دو احتمال درست باشد، در اینکه این تصمیم دولت برخلاف وعده خود شماست تردیدی وجود ندارد. بنابراین، انتظار اینست که شما برای اثبات اینکه «صادق‌الوعد» هستید، در این تصمیم تجدید نظر و همان پیشنهاد ارائه شده به دولت را تأیید و برای اجرا به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ نمائید. این، از الزامات دولت صادق‌الوعد است.
یکی از نکاتی که شما آقای رئیس‌جمهور در تبلیغات انتخابات ریاست ‌جمهوری گفته‌اید اینست که «چرا دولت (دولت وقت) دست در جیب صندوق‌های بازنشستگی و بازنشستگان می‌کند؟» این سخن درست نشان می‌دهد شما توجه دارید که موجودی صندوق بازنشستگی متعلق به بازنشستگان است نه دولت. با توجه به همین واقعیت، حق اینست که دولت برای پرداخت حق بازنشستگان برخلاف نظر و مصلحت آنان تصمیم نگیرد. بنابراین، در شرایط کنونی که هر روز بازنشستگان در شهرهای مختلف نظر مخالف خود با تصمیم دولت را ابراز می‌نمایند، حق اینست که شما با عزمی راسخ به موضوع ورود کنید و در این تصمیم نادرست تجدید نظر نمائید و اجازه ندهید در شرایط حساس کنونی که وقت و نیروی دولت و نظام باید صرف مسائل مهم‌تری شوند، این نارضایتی‌ها ادامه و گسترش پیدا کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر