کد خبر: 133774
A

واکنش عضو جامعه روحانیت به اخلال در سخنرانی سیدحسن خمینی/ اکرمی: تحرکات تندروها، سازماندهی شده است

راهکار موثر این است که کار فرهنگی کنیم و به آنها آگاهی دهیم ،بگوییم آقایان ، هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد .ما نمی گوییم جلوی فهم ،فکر و زبان خود را بگیرید اما طبق گفته امیر المونین علی (ع) باید زمان شناس باشید. به آنها بگوییم بعد از دو سال که بواسطه کرونا نتوانستیم برای امام مراسمی برگزار کنیم چرا امسال در حضور مهمانان خارجی و داخلی، میزبان را هو کردید ؟ این کاربسیار غلط است.

واکنش عضو جامعه روحانیت به اخلال در سخنرانی سیدحسن خمینی/ اکرمی: تحرکات تندروها، سازماندهی شده است

به گزارش دیده بان ایران؛ اصلا چرا از کم کاری نهادهای امنیتی می گویید چرا از رسانه نمی گویید؟ فردای ۱۴ خرداد، کدام روزنامه ای آمد و  اخلال در مراسم  را بررسی کرد و گفت آقایان نکنید ،این مایه شرمندگی برای باعث و بانی و ذاکر است ؟

چند باری است که جریانی تندرو با سر و صدا و شهارهای تند ، قصد بر هم زدن سخنرانی سید حسن خمینی در مراسم سالروز ارتحال امام (ره) را دارند ،امسال نیز از این قاعده مستثنی نبود و هنگام سخنرانی یادگار امام (ره) ، آنان اقدام به تنش زایی کردند که با واکنش انتقادی و تذکر انتقادی صریح رهبری مواجه شدند : « شنیدم، به من خبر دادند که امروز در اثنای سخنرانی جناب آقای حاج حسن آقای خمینی، کسانی سروصدا کردند.با این کار بنده مخالفم؛ با این نوع تخریب‌کردن‌ها و سروصدا کردن‌ها بنده موافق نیستم، من مخالفم، این را بدانند همه».

سال ۸۹ نیز اخلال گری تندروها در مراسم سالروز ارتحال امام (ره) با واکنش مشابه رهبری مواجه شد و ایشان پس از خاتمه‌ سخنان سیدحسن خمینی، با ورود به جایگاه سخنرانی ضمنن احوال‌پرسی با وی ، صورت یادگار امام را بوسیدند تا بدین وسیله عدم رضایت خود را از اینگونه بی‌حرمتی‌ها اعلام کرده باشند.

سیاهه تحرکات غیرقاونی و گاهی خشونت آمیز خودسرها ، برهم زدن نظم عمومی و توهین و حتی حمله فیزیکی آنان به شخصیت های نظام و انقلاب ، طولانی است و سوال افکار عمومی این است که چرا آنان شناسایی و برخورد قانونی نمی شوند؟

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ، «سازماندهی» بودن این تحرکات را مورد تاکید قرار می دهد و معتقد است ، خودسرها با تحرکات خود ، «با آبروی نظام بازی می کنند». او سکوت رسانه ها و پرهیز آنها از نقد تندروها را ، از دلایل ادامه تحرکات تندروها می داند.

 

گفت و گوی خبر آنلاین با سید رضا اکرمی را بخوانید:

هنگام سخنرانی سید حسن خمینی در سالروز ارتحال امام (ره) عده ای که معمولا از آنان به عنوان خودسر و تندرو یاد می شود ، با سرو صدا سعی در بر هم زدن مراسم داشتند که مورد انتقاد رهبری هم قرار گرفتند .این اتفاق برای اولین بار نیست که می افتد . خودسرها چه کسانی و دار و دسته کدام جریان سیاسی هستند؟

سازمان دهی بودن این قضایا را نفی نمی کنم ولی بدانید ما در طول تاریخ اسلام از زمان شخص پیامبر اکرم (ص) و امیرالمومنین ، تاکنون، گروهی این چنینی داشته ایم ،حتی پیغمبر در مورد آنان فرمودند : یا نادانند و بعنوان عبادت این کار را انجام می دهند یا دانا هستند که در این صورت ، این کار ، رعایت نکردن حریم هاست. مشابه افراد را در طول تاریخ داشته ایم و به امروز اختصاص ندارد . گروهی که در سالگرد ارتحال امام (ره)این کار را کردند ، یک مشت آدم هایی هستند که با هم هماهنگی دارند .این ها ، آدم هایی هستند که عقل شان در چشم شان است و نه فقط آینده نگر نیستند بلکه ظاهرنگر و کاسه داغ تر از آش هستند.

 

بله هماهنگ هستند ولی سوال اینجاست که کانون هماهنگی خودسرها کجاست و چه کسانی تندروها را از «اتاق فرمان» ، را هماهنگ می کنند؟

در این رابطه بحثی ندارم ، زیرا شناسایی هماهنگ کنندگان ، نیازمند کار اطلاعاتی است.

 

درست می گویید . چرا نهادهای امنیتی ، تاکنون ، گزارشی درباره شناسایی خودسرها و برخورد با آنان منتشر نکرده اند ؟

ما باید حتما به افکار عمومی بها دهیم ،می گویند هزار دوست کم است و یک دشمن زیاد . اصلا چرا از کم کاری نهادهای امنیتی می گویید چرا از رسانه نمی گویید؟ فردای ۱۴ خرداد، کدام روزنامه ای آمد و اخلال در مراسم را بررسی کرد و گفت آقایان نکنید ،این مایه شرمندگی برای باعث و بانی و ذاکر است ؟ اگر حرف حساب دارید ، بیایید در فلان رسانه بنشینید و بگویید حرف حساب تان چیست ؟از سید حسن آقا چه انتظار دارید . باید همه ما بیت امام را مکرم بداریم .آنجا بیت امام است و امام برای نظام است و جلسه آنروز برای نظام بود و سخنران آن رهبری شخص اول مملکت بودند .شمااگر دلسوز و خیر خواه هستید باید به این ضرب المثل توجه کنید.

 

راهکار رهاندن جامعه و فضای سیاسی کشور از تحرکات غیرقانونی و تنش زای تندروها چیست؟

راهکار موثر این است که کار فرهنگی کنیم و به آنها آگاهی دهیم ،بگوییم آقایان ، هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد .ما نمی گوییم جلوی فهم ،فکر و زبان خود را بگیرید اما طبق گفته امیر المونین علی (ع) باید زمان شناس باشید. به آنها بگوییم بعد از دو سال که بواسطه کرونا نتوانستیم برای امام مراسمی برگزار کنیم چرا امسال در حضور مهمانان خارجی و داخلی، میزبان را هو کردید ؟ این کاربسیار غلط است .بالاخره سید حسن آقا میزیان است و مقام معظم رهبری میهمان و این جلسه، جلسه نظام است و جلسه خانوادگی نیست ،مراسم هم برای بزرگداشت ارتحال امام راحل است .شما باید زمان شناس باشید ، اگر درباره سید حسن ، حرف و حدیثی دارید ، وقت بگیرید و بروید با خودش صحبت کنید .درست نیست نزد میهمان و بیگانه ، بی ادبی کنید و حرف های ناروا بزنید.

 

 

منبع: خبرانلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر