کد خبر: 133866
A

نماینده مجلس: شعار «ما می‌توانیم» برای دوران باستان است

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت از آنجایی که رشد کشور منوط به رشد آموزش و پرورش است، مدیران و مسئولان باید عنایت ویژه‌ای به آموزش و پرورش داشته باشند.

نماینده مجلس: شعار «ما می‌توانیم» برای دوران باستان است

به گزارش دیده بان ایران؛ رحمت‌الله نوروزی در خصوص توسعه علوم دانش‌بنیان در بستر مدارس، اظهار کرد: « همواره حضرت امام خوینی (ره) بر دبستان و دبیرستان تأکید داشتند و معتقد بودند که اگر بخواهیم جامعه توسعه‌یافته داشته باشیم، دانش، محور توسعه است.»

این عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس افزود: «در چند سال گذشته شاهد بودیم که با حمایت از جشنواره خوارزمی، دانش‌آموزان و نخبگان در المپیادها خوب درخشیدند؛ به گونه‌ای که سایر کشورها به دنبال این بودند که نخبگان ما را شکار کنند.»

وی به بر منابع بودجه تخصیص داده شده به توسعه دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: «ما باید به صورت واقعی سرمایه‌گذاری کنیم و‌ برای افرادی که مسلط هستند، فضا را فراهم کنیم. بهترین مقطع برای حمایت از دانش‌آموزان، دوره متوسطه اول و دوم است.»

نوروزی تأکید کرد: «هر زمان که ما به دانش‌آموزان اعتماد کردیم و از آنها حمایت کردیم، به موفقیت رسیدیم بر همین اساس در این زمینه وزارت آموزش و پرورش به خوبی می‌تواند فعالیت داشته باشد.»

وی توسعه علوم دانش‌بنیان در بستر مدارس را مثبت ارزیابی کرد و افزود: «اگر از مقطع ابتدایی به سمت توسعه دانش‌بنیان حرکت کنیم، بسیار اثر‌گذار است و آمادگی خوبی برای فرزندان ما ایجاد خواهد شد و یک کار عملیاتی صورت خواهد گرفت.»

وی به الگو گرفتن کشورهای اروپایی از دانشمندان مسلمان اشاره کرد و گفت: «دنیا در زمینه علم و دانش از ما الگو گرفته است دانشمندانی چون ابوعلی سینا و بسیاری از بزرگان دیگر. امروز نیز دانش بنیان می‌تواند در تمامی حوزه‌ها تأثیرگذار باشد؛ اقتصادی، پزشکی، کشاورزی و... و می‌توانیم راندمان کاری‌مان را به بهره‌گیری از توسعه دانش‌بنیان بالا ببریم.»

وی ادامه داد: «شعار «ما می‌توانیم» شعار انقلاب است و آرمان امام و انقلاب بوده است که هم در دوران باستان و هم دوران اسلام و‌ بعد‌ از اسلام، این شعار را ثابت کردیم.»

نوروزی اضافه کرد: «آموزش پرورش پویا و پر سرعت، مانند درخت است سال بعد بازدهی دارد یعنی اگر امروز به دانش‌آموزان ابتدایی آموزش داده شود، زمانی که به راهنمایی می‌آیند بازدهی را شاهد خواهیم بود.»

وی به توجه ویژه مقام معظم رهبری به آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: «معلمان نسل آینده کشور را می‌سازند بر همین اساس ‌باید بهترین افراد، جذب دانشگاه فرهنگیان شوند. همچنین مجلس و دولت باید معیشت معلمان را در نظر بگیرند. اگر سایر کشورها بعد از جنگ جهانی رشد کردند، رشد آنها منوط به رشد در آموزش پرورش بوده است. رشد، بالندگی، تعالی و توسعه در آموزش و پرورش است و مدیران و مسئولان باید عنایت ویژه‌ای به آموزش و پرورش داشته باشند. افراد نباید دنبال این باشند که پزشکی بخوانند یا دندانپزشکی بخوانند، معلم جایگاه معنوی و مادی دارد.»

منبع: پانا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر