کد خبر: 133894
A
در گفت وگو با دیده‌بان ایران تشریح شد:

قاسم ساعدی، نماینده مجلس: در سال ۱۴۰۱ قیمت بنزین افزایش پیدا نخواهد کرد/ ما برای کمک به مردم نان را کارتی کردیم/ کیلویی شدن نان به نفع مصرف کنندگان است/ برخی از افراد به دنبال متشنج کردن جو کشور هستند

نایب رئیس اول کمیسیون انر‌ژی گفت: تا به الان نه دولت و نه مجلس تصمیمی در خصوص گرانی قیمت بنزین نداشتند؛ بنده به جرات می‌گویم که در سال 1401 قیمت بنزین افزایش پیدا نخواهد کرد.

قاسم ساعدی، نماینده مجلس:  در سال ۱۴۰۱ قیمت بنزین افزایش پیدا نخواهد کرد/ ما برای کمک به مردم نان را کارتی کردیم/ کیلویی شدن نان به نفع مصرف کنندگان است/ برخی از افراد به دنبال متشنج کردن جو کشور هستند

قاسم ساعدی، نایب رئیس اول کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی در خصوص شایعات گرانی بنزین به خبرنگار دیده‌بان ایران گفت: بنده به‌عنوان نایب رئیس اول کمیسیون انرژی اعلام می‌کنم که شایعات گرانی بنزین به هیچ عنوان واقعیت ندارد.

 

وی ادامه داد: تا به الان نه دولت و نه مجلس تصمیمی در خصوص گرانی قیمت بنزین نداشتند؛ بنده به جرات می‌گویم که در سال 1401 قیمت بنزین افزایش پیدا نخواهد کرد.

 

نایب رئیس اول کمیسیون انرژی اظهار کرد: تا به الان هیچکدام از مقامات به این سمت و سو حرکت نکردند. اگر قرار بود قیمت بنزین افزایش پیدا کند حداقل کمیسیون انرژی را در جریان قرار می‌دادند اما تا به الان هیچ چیزی به ما گفته نشده است.

 

ساعدی با اشاره به این نکته که کسانی‌که در پی تشویش کردن اذهان عمومی هستند، شایعه گرانی بنزین را مطرح می‌کنند، خاطرنشان کرد: برخی از افراد به دنبال متشنج کردن جو کشور هستند، چنین شایعاتی را منتشر می‌کنند. بنده خودم از شخص وزیر نفت و بقیه دستاندرکاران وزارت نفت در خصوص افزایش قیمت بنزین سوال پرسیدم که تمامی این عزیزان هم شایعات مربوطه رارد کردند.

 

وی افزود: ما بارها در رسانه‌ها اعلام کردیم که نان، دارو و بنزین افزایش قیمت نخواهد داشت.

 

نایب رئیس اول کمیسیون انر‌ژی با تاکید بر عدم افزایش قیمت نان و علت کارتی شدن آن اظهار کرد: دادن نان کارتی به مردم بدین معنا نیست که قیمت نان افزایش پیدا خواهد کرد! کارتی شدن نان، یک نوع سوبسیت و یارانه است که ما برای کمک به مردم این کار را انجام دادیم!

 

این نماینده مجلس در ادامه در رابطه با کیلویی شدن نان، گفت: در بحث کیلویی شدن نان، برای افزایش کیفیت نان و الزام نانوایان به دادن نان با کیفیت به مردم، است؛ کیلویی شدن نان به نفع مصرف کنندگان است نه به ضررشان.

 

ساعدی در پایان خاطرنشان کرد: برخی از نانوایان سایز نان‌هایی که می‌پزند اصلا استاندارد نیست بنابراین کیلویی شدن نان می‌تواند به رعایت حقوق مصرف کنندگان منتهی شود.

منبع: دیده‌بان ایران- نازیلا معروفیان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر