کد خبر: 133905
A

علیرضابیگی: در بعضی موارد شفافیت در قوای سه گانه به دلایل مختلف امکان ندارد

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: من بندهایی که شورای نگهبان ایراد گرفته را مطالعه نکردم اما شفافیت در قوای سه گانه در بعضی موارد به دلایل مختلف امکان ندارد.

علیرضابیگی: در بعضی موارد شفافیت در قوای سه گانه به دلایل مختلف امکان ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد علیرضا بیگی در خصوص موضوع شفافیت آرا و تغییر آن به شفافیت قوا اظهار کرد: شما اگر مصاحبه‌های قبلی من را دیده باشید من آن زمان هم گفتم که این موضوع فشار را برای شفافیت آرا از روی مجلس برخواهد داشت در حالیکه ما به موکلین و مردم خود وعده کرده بودیم که شفافیت آرای نمایندگان را عملیاتی می‌کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه نمایندگان به دلیل محدودیت‌هایی که در اعلام رای داشتند، شفافیت آرای نمایندگان را موکول به زمانی کردند که دیگر قوا هم از آن تأسی کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با بیان اینکه همین موضوع نقطه انحراف و اشتباه شد، گفت: این کار به نوعی گروکشی و گروگان‌گیری بود و وقتی که مساله مطرح شد مشخص بود که هیاهو برای هیچ است و عملیاتی نخواهد شد.

شفافیت در برخی موضوعات امکان ندارد

وی ادامه داد: من بندهایی که شورای نگهبان ایراد گرفته را مطالعه نکردم اما شفافیت در قوای سه گانه در بعضی موارد به دلایل مختلف امکان ندارد.

بیگی با اشاره به اینکه شعار مجلس شفافیت بود، عنوان کرد: شفافیت آرا نباید منوط به دولت و دستگاه‌های اجرایی می‌شد زیرا مجلس یک دستگاه مردمی است و شفافیت متعلق به مردم است اما مجلس این ظرفیت را نداشت.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نمایندگان علی رغم وعده‌ها با شفافیت موافق نبودند، گفت: رای مجلس سیال است؛ به طور مثال در طرح صیانت به ارجاع موضوع به کمیسیون رای دادند اما بعدا از رای‌شان عدول کردند و در خصوص شفافیت هم این اتفاق رخ داد.

نماینده مردم تبریز تاکید کرد: به دلیل فقدان حزبی ما نیازمند شفافیت آرا نمایندگان هستیم زیرا اگر احزاب بودند آنها موضع و ارتباطات‌شان را مشخص می‌کردند اما اینجا باید موضع هر نماینده مشخص شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر