کد خبر: 133910
A
دیده‌بان ایران:

نشریه سپاه: «نخست‌وزیر امام» مدت هاست از ارزش‌های گفتمانی حضرت امام(ره) فاصله گرفته است

نشریه وابسته به معاونت سیاسی سپاه با یادآوری وقایع سال88 نوشت: هرچند در عمل مشخص شد که از این نسبت تنها نامی برای رأس فتنه باقی مانده و او مدت‌ها است که از ارزش‌های گفتمانی حضرت امام فاصله گرفته است.

نشریه سپاه: «نخست‌وزیر امام» مدت هاست از ارزش‌های گفتمانی حضرت امام(ره) فاصله گرفته است

به گزارش دیده بان ایران؛ نشریه اخبار داخلی سپاه با اشاره به سالگرد انتخابات ریاست جمهوری دهم نوشت: بیش از 13 سال از روزی که فردای انتخابات ریاست جمهوری، ادعای «تقلب» به‌عنوان «رمز آشوب» کلید خورد و خیابان‌های پایتخت درگیر اردوکشی خیابانی شد، گذشته است. حاصل آن پروژه طراحی شده، حوادث تلخی بود که حکیم انقلاب از آن با عنوان «فتنه عمیق» یاد کردند!

1- انتخابات سال 88 به خاطر روند تبلیغاتی اتخاذشده توسط اصلاح‌طلبان و کمپین‌های انتخاباتی شکل گرفته، از مسیر عقلانیت و انتخاب عقلانی خارج شد و آن‌چنان رنگ و بوی احساسات و عواطف و تعصب گرفت که دیگر بیش از آنکه به انتخابات شبیه باشد، به میدانی برای لشکرکشی طرفین بدل شد که به چیزی جز بردن به هر نحو ممکن فکر نمی‌کردند و به‌هیچ‌وجه قادر به پذیرش شکست نبودند! حاصل آن، آشوب و بلوایی بود که جز «خسارت محض» برای کشور و ملت نداشت! همانند دربی‌های پرتنش پایتخت که هواداران ناکام، استادیوم را به ویرانه تبدیل می‌کردند!

2- تلاش برای اغواگری و فریب افکار عمومی بخشی از نیروهای ارزشی با انتخاب عنوان «خط امام» در این انتخابات به‌طور جد دنبال شد. اولین گام، انتخاب فردی به‌عنوان نامزد انتخابات بود که از او با عنوان «نخست‌وزیر امام» یاد می‌کردند! موسوی در کلام انتخاباتی خود به‌طور مستمر از حضرت امام مایه گذاشت و تلاش نمود خود را منادی «خط امام» معرفی کند و کلامی نبود که در آن به نحوی از امام یاد نکرده باشد. هرچند در عمل مشخص شد که از این نسبت تنها نامی برای رأس فتنه باقی مانده و او مدت‌ها است که از ارزش‌های گفتمانی حضرت امام فاصله گرفته است.

3- مهم‌ترین راهبردی که در مواجهه با جریان فتنه مؤثر افتاد، راهبرد بصیرت بخشی و روشنگری بود؛ لذا تلاش شد تا صف سران و اصحاب فتنه از بدنه توده‌های ملت جدا گردد. روشنگری نسبت به نقشه دشمن، دروغ بودن ادعای تقلب، خطر ادامه فتنه و هزینه‌های گزاف آن برای کشور، سوءاستفاده دشمنان از تداوم آشوب، بازخوانی تجربه ادوار انتخابات در کشور، بررسی نشانه‌های سلامت در انتخابات، ازجمله محورهای اساسی بود که در مسیر تبیین و بصیرت بخشی بکار گرفته شد.

4- بهترین عنوان برای آنچه در خردادماه سال 88 رقم خورد، «کودتای رنگین» است که توسط بیگانگان طرح‌ریزی و توسط ایادی فریب‌خورده آنان در کشور اجرایی شد. به تعبیر حکیم انقلاب اسلامی: «این کارهایی که در سال ۸۸ کردند، از ابتکارات آمریکایی‌ها بود... البتّه دوستان ما آن اوقاتی که این قضایا اتّفاق افتاد، به بنده مرتّب توصیه کردند که اسم انقلاب رنگی را نیاورم؛ من هم چون معتقد به مشورتم، اسم انقلاب رنگی نیاوردم؛ امّا خب انقلاب رنگی بود؛ درواقع کودتای رنگی، یک کودتای رنگی ناموفق».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر