کد خبر: 133914
A

اردشیر مطهری: خارج شدن جمهوری اسلامی از NPT تحت امر رهبری است

نماینده مردم گرمسار گفت: برخی از سیاستمداران ایرانی خواهان واکنش شدیدتر ایران در مقابل تصویب قطعنامه نظیر خارج شدن از پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (NPT) و غنی‌سازی اورانیوم با غلظت بیش از90درصد را مطرح نموده‌اند که مسلم دیدگاه و نظر خودشان است. بدیهی است تصمیمات در این خصوص در سطح عالی نظام و تحت امر مقام معظم رهبری اتخاذ خواهد شد. شایان ذکر است تا‌ بگوییم در برابر زورگویی‌های دشمنان ایران اسلامی عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

اردشیر مطهری: خارج شدن جمهوری اسلامی از NPT تحت امر رهبری است

به گزارش دیده بان ایران؛ اردشیر مطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان با اشاره به تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام علیه ایران گفت: پیش‌نویس این قطعنامه از سوی آلمان، فرانسه، انگلیس و آمریکا تهیه و تصویب شد. با توجه به این‌که کشور چین و روسیه دراین‌باره رأی مخالف داشتند و هند، لیبی و پاکستان‌ نیز رأی ممتنع دادند، درمی‌یابیم که نمایندگان نیمی از بشریت از این قطعنامه حمایت نکرده‌اند.

وی افزود: این قطعنامه پس از گزارش اخیر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح شد و جمهوری اسلامی ایران آن گزارش را نامتوازن و غیرمنصفانه خواند.

مطهری تصریح کرد: سفر سؤال‌برانگیز مدیرکل آژانس به فلسطین اشغالی و گفت‌وگو با نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که تاکنون معاهدات بین‌المللی را نپذیرفته و به تعهدات بین‌المللی نیز پایبند نیست، نشان از تضعیف بیش‌ازپیش اعتبار آژانس در نزد افکار عمومی و سیاسی بودن قطعنامه داشت.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد:  امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشور در گفت‌وگوی تلفنی با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدارداده بود که هرگونه اقدام سیاسی از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی در آژانس بی‌تردید با واکنش متناسب، مؤثر و فوری ایران مواجه خواهد شد وبانیان این قطعنامه به‌طور مستقیم مسئول تبعات بعدی خواهند بود چراکه پاسخ ایران قاطع و متناسب است. اکنون نیز بدین شکل است و به‌صراحت عنوان می‌کنیم هرگونه اقدام سیاسی از سوی آمریکا، تبعات خواهد داشت.

او اضافه کرد: پس از تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام نیز محمدرضا غائبی، سرپرست نمایندگی ایران در آژانس اظهارکرد که ایران حق دارد در سیاست و رویکرد خود در قبال آژانس بازنگری کند و ما مسلم از این حق خود به‌خوبی استفاده خواهیم نمود. به همین خاطر بود که در اولین اقدام دوربین‌های نظارتی فراپادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یک مرکز هسته‌ای خاموش و فعالیت دستگاه اندازه‌گیری برخط سطح غنا و فلومتر (OLEM)، متعلق به این سازمان متوقف شد.

مطهری با اشاره به ابراز نگرانی برخی صاحب‌نظران و تحلیلگران نسبت به پیامدهایی مانند شکست مذاکرات وین، افزایش تحریم‌ها و ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت و استفاده تروئیکای اروپایی از مکانیسم ماشه گفت: این قطعنامه لحن تندی ندارد و بیشتر جنبه سیاسی داشته چراکه سعی دارد افق تیره و تاری را در برابر افکار عمومی ایرانیان در صورت شکست مذاکرات ترسیم کند. وی هدف از تصویب این قطعنامه را افزایش فشار به ایران در مذاکرات وین به‌وسیله القا این موضوع به افکار عمومی قلمداد کرد و گفت: دست به چنین کاری‌ زدند تا اگر مذاکرات در آینده به نتیجه نرسید، فشارها را علیه ایران بیشتر کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار‌کرد: این قطعنامه از سوی دشمنان ایران اسلامی را می‌توان هشداری به ایران تلقی کرد تا به همکاری بیشتر با آژانس وادار شود بنابراین معنای این قطعنامه ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل نیست . این نماینده مجلس افزود: جمهوری اسلامی ایران تاکنون همکاری‌های گسترده، مفید و سازنده با آژانس داشته و به اعتراف مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیشترین بازرسی‌های این نهاد، از فعالیت‌های هسته‌ای ایران انجام شده است. 
 نوسانات بازارهای مالی‌ کوتاه‌مدت است
مطهری با اشاره به اظهار امیدواری گروسی در خصوص سفر به ایران و گفت‌وگو با مقامات ذی‌ربط در جمهوری اسلامی ایران بعد از صدور قطعنامه گفت : گفت‌وگوها و همکاری‌های ایران با آژانس وسیع و همه‌جانبه بوده که متأسفانه خود قدردان نبودند و با بهانه‌های واهی به استناد اطلاعات دروغ و نامعتبر ارائه شده از سوی رژیم اشغالگر اسرائیل و سازمان منافقین و دیگر دشمنان خارجی و داخلی ایران همکاری‌های ایران و آژانس را دچار چالش کردند.او با اعلام اینکه تصویب این قطعنامه در شورای حکام صرف‌نظر از داشتن یا نداشتن ضمانت اجرایی ممکن است نوسان‌های را در بازارهای مختلف مالی اعم از بازار ارز، طلا ، بورس و مسکن ایجاد نماید، ا‌دامه داد: این نوسانات بسیار مقطعی و کوتاه‌مدت خواهد بود و به‌زودی بازارهای مالی به آرامش دست پیدا خواهند کرد.

نمایند مردم گرمسار و آرادان در پایان این گفت‌وگو عنوان کرد: برخی از سیاستمداران ایرانی خواهان واکنش شدیدتر ایران در مقابل تصویب قطعنامه نظیر خارج شدن از پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (NPT) و غنی‌سازی اورانیوم با غلظت بیش از90درصد را مطرح نموده‌اند که مسلم دیدگاه و نظر خودشان است. بدیهی است تصمیمات در این خصوص در سطح عالی نظام و تحت امر مقام معظم رهبری اتخاذ خواهد شد. شایان ذکر است تا‌ بگوییم در برابر زورگویی‌های دشمنان ایران اسلامی عقب‌نشینی نخواهیم کرد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر