کد خبر: 133923
A

عباس عبدی : در ذهن عبدالملکی توهمات خطرناکی بود/ او هزینه سنگینی به مردم تحمیل کرده است

عبدی گفت: فارغ از اینکه آقای مخبر فرمانده اقتصادی دولت باشد یا فرد دیگری، این است که یک مرکزیت پاسخگو وجود داشته باشد و تیمی که حرف مشترک بزنند امور را مدیریت کنند، با توجه به اینکه وضعیت کشور خطرناک است، اجازه ندهند، که وضع از این که هست بدتر شود.

عباس عبدی : در ذهن عبدالملکی توهمات خطرناکی بود/ او هزینه سنگینی به مردم تحمیل کرده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بعد از گمانه‌زنی‌های مختلف، بالاخره «حجت عبدالملکی» وزیر کار با انتشار متنی رسماً استعفای خود را اعلام کرد. بر همین اساس، سخنگوی دولت نیز اعلام کرد: با قبول استعفای دوم وزیر کار توسط رییس‌جمهور، محمدهادی زاهدی وفا در وزارت کار و رفاه اجتماعی جایگزین عبدالملکی شد.

حجت عبدالملکی در نامه استعفای خود، دلیل استعفا را افزایش هماهنگی در دولت اعلام کرده است. این درحالیست که به گفته سخنگوی دولت، محمد هادی زاهدی وفا که به عنوان سرپرست وزارت کار منصوب شده، پیش از این تعامل و همکاری نزدیکی با دولت داشته است.

عبدالملکی سخنان خطرناکی می‌زد

عباس عبدی تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه اطلاعی از پشت پرده استعفای عبدالملکی وزیر کار نداریم، اظهار داشت: به اعتقاد بنده بخش عمده‌ی این موضوع مرتبط با توهماتی بود که ابراز شده بود و عده‌ای نیز آن‌ها را باور می‌کردند، شاید آقای رییسی و همکارانش نیز این مسائل را باور نداشتند، ولی مجبور بودند، به برخی از نمادهای توهم راه دهند و عبدالملکی را به عنوان وزیر معرفی کنند.

وی افزود: سخنانی نظیر اینکه با یک میلیون تومان می‌توان شغل ایجاد کرد، یا اینکه با تزریق چند صد میلیون دلار به بازار، دلار را می‌توان تا ۱۵ هزار تومان پایین آورد، یا اینکه اگر کارهایی را انجام دهیم به کشور اول و یا دوم دنیا از لحاظ قدرت اقتصادی تبدیل می‌شویم، واقعا توهمات عجیب و خطرناکی بود که در ذهن این فرد وجود داشت.

این تحلیلگر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: این‌ها اساسا سخنان مسخره و ناشی از توهم بود که زده می‌شد، ولی، چون در مقام منتقد غیرمسئول این حرف‌ها بیان شده بود، بنابراین به همین دلیل هم وزیر شد و هیچ کاری جز زیان رساندن و اتلاف وقت نیز نتوانست انجام دهد.

عبدی گفت: برای فهم دستاورد عبدالملکی کافی است که بگوییم او یکی دو روز پس از جلوس به صندلی وزارت، رئیس حراست وزارت کار را بی هیچ توجیهی فوری تغییر داد، ولی طولی نکشید که مجبور به عزل مسئول جدید خود شد، چرا؟ مسائل این عزل مسکوت ماند در حالی که ماجرای وزارت عبدالملکی فراتر از این است که فکر می‌کنیم.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر