کد خبر: 133993
A

نماینده مجلس: قطعنامه آژانس بین المللی هسته ای در مسیر منافع رژیم صهیونیستی است

محمدمهدی فروردین نماینده مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعنامه کاملا سیاسی و غیر حرفه ای آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای بار دیگر ثابت کرد که این نهاد به شدت تحت سیطره غرب و آمریکا قرار دارد و در مسیر منافع رژیم صهیونیستی حرکت می کند.

نماینده مجلس: قطعنامه آژانس بین المللی هسته ای در مسیر منافع رژیم صهیونیستی است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمدمهدی فروردین در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از بیانات و تذکرات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس، بیان کرد: از هیات رئیسه و کمیسیون های تخصصی مجلس استدعا دارم تحقق مطالبات رهبری را به عنوان منشور مجلس شورای اسلامی در دستورکار قرار دهند.

وی با اشاره به قطعنامه اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد: قطعنامه کاملا سیاسی و غیر حرفه ای آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای بار دیگر ثابت کرد که این نهاد به شدت تحت سیطره غرب و آمریکا قرار دارد و در مسیر منافع آنها و رژیم صهیونیستی حرکت می کند، لذا از قطع دوربین‌ های فراپادمانی و محدود کردن همکاری های داوطلبانه با آژانس توسط دولت که در راستای عمل به قانون اقدام راهبردی مجلس برای رفع تحریم ها انجام شد، تشکر می کنم.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع جراحی اقتصادی و تبعات اجرای آن تاکید کرد: یقینا جراحی اقتصادی نیاز امروز جامعه کشور است، ولی باید توجه داشت که تصمیمات دولت باید متناسب با شرایط زندگی مردم گرفته شود و آنچه اتفاق می افتد صریح و صادقانه با مردم در میان گذاشته شود.

فروردین افزود: با توجه به تورم افسار گسیخته، حقوق بازنشستگان کفاف زندگی آنها را نمی دهد و آنان در شرایط سختی زندگی می کنند که از دولت انتظار است در این زمینه تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از وزیر آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه انتظار می رود در اجرای طرح رتبه بندی معلمان به ویژه در این روزهایی که همکاران فرهنگی انتظار دارند، سریع تر اقدام کنند.

نماینده مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع حادثه آتش سوزی در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد، اظهرا کرد: حادثه آتش سوزی در کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد که موجب مصدومیت بیش از ۱۵۰ نفر از کارگران زحمتکش این کارخانه شده و بحمدالله با تلاش همه مسئولین، کادرپزشکی شهرستان و استان فارس فرایند درمان و بهبود آنها با موفقیت انجام شد، هم زنگ خطری برای جدی گرفتن احتیاطات ایمنی و فراهم کردن امکانات زیرساختی درمانی و اورژانس در شهرستان با توجه به جمعیت و قرار گرفتن در مسیر جاده منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی بود و هم مهر تاییدی بر ضرورت تسریع در اجرای باند دوم محور شیراز - عسلویه است، چراکه در این  حادثه، ترافیک شدید باعث ایجاد مشکل جدی در امدادرسانی و انتقال مصدومین به بیمارستان شده بود.

فروردین افزود: از همه مسئولین عوامل کنترل بحران و در راس آن  استاندار فارس، فرمانده ناجا ، هلال احمر و اورژانس پارس و شورای تامین شهرستان که به خوبی به صورت جهادی و میدانی مانع گسترش این آتش ‌سوزی شدند و مردمی که با گوش ندادن به نغمه های شوم و اخبار کذب خبرگزاری ها و شبکه های وابسته و معاند ماهواره ای با ملت غیور ایران مانع سوء استفاده آنها شدند تشکر و قدردانی کنم .

وی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه فیروزآباد تاکید کرد: مطالبات جدی مردم بخش میمند ساماندهی اراضی اوقافی این بخش است و از سازمان اوقاف انتظار دارند در این زمینه اقدام موثری انجام دهند، چراکه با وجود مکاتبات متعدد و جلسات فراوان و تذکرات شفاهی و کتبی، مشکل همچنان به قوت خود باقی است.

نماینده مردم فیروزآباد با اشاره به مشکل تنش آبی در حوزه انتخابیه اش، افزود: با تشکر از سازمان آب منطقه ای پارس به دلیل پروژه آبرسانی به شهر قیر از سد سلمان فارسی به اطلاع می رسانم تعدادی از شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه دچار تنش آبی هستند که باید برای رفع مشکل آنها اقدام عاجل به عمل آید.

فروردین خاطرنشان کرد: در دشت کارزین شهرستان، بالغ بر ۵۰۰ موتور پمپ گازوئیلی بر روی چاه های کشاورزی وجود دارند که برقی کردن آنها می‌تواند هم صرفه جویی در مصرف سوخت باشد و هم به حل مشکلات کشاورزان کمک کند.

وی همچنین تعریض محورهای مواصلاتی حوزه انتخابیه شد و گفت: گازرسانی به بخش دهرم و روستاهای محروم فراشبند و فیروزآباد در اولویت جدی قرار گیرد.

نماینده مردم فیروزآباد با بیان اینکه راه اندازی فاز دوم پالایشگاه فراشبند می‌تواند اشتغالزایی حداقل ۳۰۰ نفر را در پی داشته باشد، تاکید کرد: از مسئولان وزارت نفت استدعا دارم موضوع راه اندازی فاز دوم پالایشگاه فراشبند را در دستورکار خود قرار دهند و از ریاست کمیسیون انرژی آقای حسنوند انتظار می‌رود که این پروژه را به جد پیگیری کند که خواسته مردم حوزه انتخابیه است.

فروردین با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف رانندگان حوزه انتخابیه، مطرح کرد: در سفر رئیس جمهوری، وزیر نفت قول داد که در مدت یک ماه مشکلات رانندگان را حل کند، اما مشکلات آنها همچنان به قوت خود باقی است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر