کد خبر: 13403
A

نشست امروز کمیسیون امنیت: حوزه دفاعی و موشکی کشور قابل مذاکره با هیچ احدی نیست/ به هیچ کشوری اجازه دخالت داده نمی‌شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه امروز اعلام شد که حوزه دفاعی و موشکی کشور قابل مذاکره با هیچ احدی نیست و به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور دفاعی کشور داده نمی‌شود.

نشست امروز کمیسیون امنیت: حوزه دفاعی و موشکی کشور قابل مذاکره با هیچ احدی نیست/ به هیچ کشوری اجازه دخالت داده نمی‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و سخنگوی امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز صبح کمیسیون متبوعش که با حضور سردار حاجی‌زاده و تخت‌روانچی، اظهار داشت: جلسه فوق‌العاده کمیسیون صبح امروز چهارشنبه (13بهمن ماه 95) با هدف بررسی تحولات اخیر آمریکا و اقدامات رئیس‌جمهور آمریکا و عکس‌العمل‌های بیجای آمریکایی‌ها و برخی کشورهای غربی به پیشرفت های دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی تشکیل شد.
 
وی افزود: در این جلسه که تخت‌روانچی معاون آمریکا و اروپایی وزارت خارجه، سردار حاجی‌زاده و سردار یزدی از سپاه و سجادی از وزارت اطلاعات حضور داشتند، مطرح شد که جمهوری اسلامی قاطع، استوار و با همه توان در جهت تقویت بنیان‌های دفاعی، نظامی و موشکی با هدف دفاع و ارتقاء سطح دفاع همه‌جانبه از کشور به پیش خواهد رفت.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین تصریح کرد: در این جلسه همچنین تاکید شد که پیشرفت لازم دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی به هیچ کشوری ربطی ندارد و نه قابل مذاکره است و نه اجازه داده خواهد شد که کسی در مسائل دفاعی و موشکی ما دخالت کند.
 
نقوی حسینی ادامه داد:‌ همچنین در این جلسه مطرح شد که ما بر اساس نیاز کشور به حوزه دفاعی و موشکی خود خواهیم پرداخت و تحت تأیید عکس‌العمل‌های بیجای صهیونیست‌ها و دیگران قرار نخواهیم گرفت، پیشرفت‌های دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی با هیچ یک از قطعنامه‌های شورای امنیت مغایرت ندارد.
 
نقوی حسینی در تشریح دیگر جزئیات این جلسه عنوان کرد: در ادامه جلسه، تحولات داخلی آمریکا و آثار آن در حوزه سیاست خارجی این کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
« در ادامه نیز به طور جامع استقرار دولت جدید آمریکا، اقدامات رئیس‌جمهور جدید این کشور و آثار آن بررسی شده موضوعات مربوط به اطراف آمریکا، تقابل آمریکا و چین،‌ روابط آمریکا با اتحادیه اروپا، روابط آمریکا و روسیه، مناسبات آمریکا و کشورهای منطقه خاورمیانه، مسائل و بحران‌های داخلی آمریکا، عکس‌العمل‌های شدید علیه اقدامات رئیس‌جمهور جدید آمریکا در داخل این کشور و در کشورهای اروپایی مورد بحث قرار گرفت.»
 
وی ادامه داد: در این جلسه مطرح شد که ایجاد محدودیت صدور ویزا از سوی دولت آمریکا،‌ عکس‌العمل‌های بسیاری علیه آمریکا ایجاد کرده است چرا که اقدام مذکور بر خلاف عرف و بر خلاف ادعاهای دموکراسی و آزادی و حقوق بشر و حقوق شهروندی است که آمریکایی‌ها خود را سردمدار و مدعی آن می‌دانند. در عین حال که چنین اقدامی توهین با سایر ملت‌ها محسوب می‌شود.
 
نقوی حسینی بر همین اساس اضافه کرد: در این جلسه همچنین مطرح شد که رئیس‌جمهور جدید آمریکا محصول بحران‌های داخلی آمریکا، زنگ خطرهای فروپاشی امپراطوری آمریکا،‌چهل میلیون فقیر در آمریکا و بدهی بیست هزار میلیارد دلاری آمریکاست. بنابراین دولت جدید آمریکا مجبور به پرداختن به شرایط بحرانی مذکور است و الا باید منتظر فروپاشی باشد.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خاتمه یادآور شد: در این جلسه جمع‌بندی شد که اولا باید جمهوری اسلامی بهبود مناسبات با کشورهای همسایه و توجه به ظرفیت‌های منطقه را محور فعالیت‌های دیپلماتیک قرار دهد و ثانیا در حوزه تقویت بنیه دفاعی و پیشرفت و توسعه موشکی باید با همه توان در دستور کار باشد و مجلس و دولت و همه باید حمایت و کمک کنند و دیگر اینکه جمهوری اسلامی باید قاطع و محکم در عرصه بین‌المللی در مقابل یاوه‌گویی های قدرت‌های پوشالی بایستد و به راه خود ادامه دهد.- فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر