کد خبر: 134096
A

نماینده ولی فقیه در قم: انقلاب اسلامی تا ظهور ولی عصر تداوم پیدا می کند/ "سلام فرمانده" نماد تحقق حکومت جهانی است، مردم ولایت مدار به چند فرومایهِ سقوط کرده در دامن شیاطین، اجازه هویت زدایی نمی دهند

سیدمحمدسعیدی نماینده ولی فقیه در قم: خائنان به اسلام و مکتب اهل بیت (ع) که در رسانه‌ها، مکتب اهل‌بیت (ع) و ایران اسلامی لجن پراکنی می‌کنند هویت شان برای مردم ایران آشکار شده است و مردم ایران دشمنان خودشان را می‌شناسند. بدانید پیروان شیطان و مفسدین و غارتگران سرانجام در گرداب و منجلاب جاهلیت جدید و ارتجاع در سیاست و سبک زندگی غربی غرق خواهند شد

نماینده ولی فقیه در قم: انقلاب اسلامی تا ظهور ولی عصر تداوم پیدا می کند/ "سلام فرمانده" نماد تحقق حکومت جهانی است، مردم ولایت مدار به چند فرومایهِ سقوط کرده در دامن شیاطین، اجازه هویت زدایی نمی دهند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت‌الله سیدمحمدسعیدی در خطبه نمازجمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ قم که در مصلی قدس قم، برگزار شد، با توجه به روز جهاد کشاورزی عنوان کرد: در حوزه کشاورزی باید سیاست‌ها ثابت و ماندگار باشند همچنین باید به مسائل و مشکلات کشاورزان رسیدگی شود.

بنابر گزارش دیده بان ایران  امام جمعه قم ادامه داد: در این نظام زیبنده نیست که کشاورزان در یک سال محصولی را به قدری کشت کنند که بازار فروش نداشته باشند و مجبور به معدوم کردن آن شوند؛ اما همان محصول در سال بعد به قدر کمیاب شود که گران شود و مجبور به واردات شوند.

وی با اشاره به سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: محتوای تبلیغ باید قرآن و کلام فطرت باشد چون هیچ سختی به جز کلام خدا و سخن اهل بیت (ع) در دل‌های مردم نفوذ ندارد همچنین تبلیغ باید برای خداوند و احیای امر اهل‌بیت (ع) باشد.

وی افزود: خائنان به اسلام و مکتب اهل بیت (ع) و ایران که در رسانه‌ها، مکتب اهل‌بیت (ع) و ایران اسلامی لجن پراکنی می‌کنند هویت شان برای مردم ایران آشکار شده است و مردم ایران دشمنان خودشان را می‌شناسند.

خطیب نماز جمعه قم گفت: ملت ایران از دیرباز پیوند خودش را با اسلام، مکتب اهل بیت (ع)، امام زمان (ع) و عشق به این مرز بود را بارها ثابت کرده است و شعله این عشق روز به روز فروزان‌تر می‌شود که نمونه این عشق را در سرود سلام فرمانده مشاهده کردید.

وی ادامه داد: در این سرود عشق به امام زمان (عج)، اعلام وفاداری برای ایثار در راه اسلام، تحقق حکومت جهانی وجود امام مهدی (عج) و ارادت و عشق نسل جوان و نوجوان را مشاهده کردید به همین خاطر مردم ولایت مدار ما به چند فرومایه سقوط کرده در دامن شیاطین اجازه نمی‌دهند که در مقابله با اسلام و ایران، همسو با دشمنان، از آرمان های ملت ایران هویت زدایی کنند.

وی بیان کرد: امام راحل (ره) احیاگر اسلام ناب محمدی بر پایه مکتب اهل بیت (ع) است به همین خاطر احیا خط و ارزش‌های امام خمینی (ره) که برگرفته از تعالیم رسول خدا (ص) و فقه آل محمد (ص) است امروز بر همه دغدغه مندان به اسلام ایران و آرمان های انقلاب اسلامی واجب شرعی است.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) افزود: راه حل مشکلات کشور پیروی از خط امام (ره) و ولایت‌فقیه و عملیاتی نمودن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: ارتجاع در عصر حاضر به معنای پیروی از سبک زندگی غربی است که این عنوان برگرفته از فرهنگ قرآن و تاریخ اسلام و سیره اهل بیت (ع) است و خطر ارتجاع و بازگشت به جاهلیت بارها مورد تأکید قرآن قرار گرفته است و حضرت فاطمه (س) نیز در خطبه فدکیه به همین خطر اشاره کردند.

وی بیان کرد: اگر مشکلاتی به ویژه در زمینه اقتصادی مردم را رنج میدهد و یا از مدیری به خاطر ناکارآمدی انتقاد می‌کنند به خاطر دل‌بستگی به اسلام، ایران، حل مشکلات و تقویت کارآمدی نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در قم اضافه کرد: بدانید پیروان شیطان و مفسدین و غارتگران سرانجام در گرداب و منجلاب جاهلیت جدید و ارتجاع در سیاست و سبک زندگی غربی غرق خواهند شد و انقلاب اسلامی ایران بااقتدار تا ظهور حضرت مهدی (عج) تداوم پیدا خواهد کرد.

آیت‌الله سعیدی در خطبه اول در رابطه با تفسیر ۴۴ و ۴۵ سوره توبه عنوان کرد: در آیه ۴۴ سوره توبه بیان شده است که وقتی امر به جهاد می‌شوند مؤمنان به دنبال بهانه برای ترک جبهه نمی‌گیرند اما در آیه ۴۵ بیان شده است منافقین برای جبهه نرفتن از تو اجازه می‌گیرند.

وی ادامه داد: منافقین نه فقط در جهاد، بلکه در همه امور دچار همین مشکل هستند؛ مثلاً خداوند در رابطه با نماز منافقین می‌فرماید حتی حال نماز خواندن هم ندارند و نه با مؤمنین هستند و نه با مؤمنین خلوص دارند و نه با کفار هستند بلکه بین این‌ها در حرکت منافقانه هستند و با خد اهم نیرنگ می‌کنند.

وی بابیان اینکه خداوند در آیه ۹۸ سوره درباره انفاق منافقین می‌فرماید که آن‌ها انفاق در راه خدا را هم غرامت و خسارت می‌دانند، افزود: منافق در درون خود کافر است ولی جرئت ندارد و درونش را بیرون اش هماهنگ کند به همین خاطر همیشه مردد است.

خطیب نماز جمعه قم گفت: این آیه فقط درباره منافقین و مؤمنان صدر اسلام نیست و این حالت نیز فقط اختصاص به میدان جنگ ندارد و بلکه امروز نیز می‌توان با این دو ویژگی مؤمنان و منافقین را شناخت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر