کد خبر: 134165
A

نماینده مجلس: مردم به عملکرد دولت انتقادات فراوانی دارند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اینکه ما می خواهیم به دولت کمک کنیم نافی این نیست که از اشتباهات آن در کنترل بازار انتقاد نکنیم.

نماینده مجلس: مردم به عملکرد دولت انتقادات فراوانی دارند

به گزارش دیده بان ایران؛ مجتبی رضاخواه با اشاره به عدم آماده سازی کالابرگ از سوی دولت بیان کرد: حتما مجلس در راستای اجرای سیاست آماده سازی کالابرگ به دولت کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه قیمت کالاهای اساسی در دنیا رو به افزایش است و در این چند ماه گذشته شوک های ویژه ای به آن اثابت کرده است، اظهارکرد: ما باید تلاش کنیم تا این موضوع را به بهترین نحوه ممکن مدیریت کنیم بنابراین مجلس از هرگونه کمک دریغ نخواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد:  از سوی دیگر مجلس انتظار دارد که مسئولان بر بازار کالای اساسی مردم کنترل لازم را داشته باشند چراکه اگر این مهم رخ ندهد،دولت به اهداف از پیش طراحی شده خود نخواهد رسید.

این نماینده مجلس تاکید کرد: پیرو مراجعات مردمی به مجلس ، انتقادات فراوانی در راستای عملکرد دولت در زمینه افزایش قیمت کالاهای اساسی وجود دارد. همچنین مردم تاکید دارند که قیمت کالاهایی که جز آن 4 قلم کالا نبوده هم افزایش پیدا کرده اند. طبیعتا دولت باید بازار را به نحوی کنترل کند که هم مصرف کننده متضرر نشود و هم تولید کننده مطمئن باشد که کالایش روی دستش نمی ماند وشرایط خوبی برای تولیدش فراهم است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: اینکه ما می خواهیم به دولت کمک کنیم نافی این نیست که از اشتباهات آن در کنترل بازار انتقاد نکنیم و حتما تلاش خواهیم کرد که انتقادات خودمان را به گوش دولت برسانیم. نهایتا همه باید به این فکر باشیم که منافع مردم تامین شود و برای اینکه این اتفاق رخ دهد همکاری خوبی بین دولت و مجلس وجود خواهد داشت و ما خیلی زود انتقادات را منتقل خواهیم کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت باید از ابتدای پای کار آماده سازی کالابرگ می ایستاد، تاکید کرد: چراکه این موضوع از جمله موضوعات مصرح در قانون بوده است بنابراین اگر این اتفاق رخ داده بود بنده فکر می کنم بازار خیلی بهتر مدیریت می شد و ما دیگر افزایش قیمت های اینچنینی را نداشتیم. به هر حال دولت درتلاش است که این مسئله را اجرایی کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: برخی از زیر ساخت های تهیه کالابرگ فراهم بوده و برخی دیگر از آن در حال تکمیل است. طبیعتا بهتر این بود این موضوع از ابتدا ایجاد می شد و با این حال دولت باید هر چه سریعتر در این بخش اقدام کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: قانون مجلس در این بخش صراحت دارد و تاکید داشته اگر دولت می خواهد ارز ترجیحی را حذف کند، این موضوع باید با ایجاد ایجاد کالابرگ مهماره شود.


منبع: افکار

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر